Epifaniczny tom 9 – rozdział 6 – str. 387
Niektóre krótkie typy opisujące Posłańca Paruzji
siebie samych da nam przekonujący dowód prawdziwości tego stwierdzenia. Dlatego drodzy bracia, trzymajmy się Pastora szczerze i we właściwy sposób jako Onego Sługi − Eleazara Żniwa Wieku Ewangelii, który będzie także Eleazarem Tysiąclecia, tym po prawicy Pana na zawsze.
(29) Przechodzimy teraz do badania Eleazara jako typu naszego Pastora tak, jak jest on przedstawiony w 4Moj. 16:36-40. Główny temat tych wersetów w antytypie nie jest całkowicie nowy, ponieważ krótko to wyjaśniliśmy, omawiając piąte przesiewanie (Wezwania – Przesiewania – Broń ku zabijaniu, E5, rozdz. 2.). Podamy tutaj więcej szczegółów. Tło tej historii zostało podane we wspomnianym wyżej rozdziale i nie ma potrzeby wchodzenia w tym miejscu w szczegóły z nim związane. Wystarczy powiedzieć, że od lutego 1908 r. do czerwca 1911 r. mieliśmy działające równocześnie piąte wezwanie Żniwa, przesiewanie oraz broń ku zabijaniu. Między ludem prawdy przesiewanie zostało zapoczątkowane sprzeciwami wobec Ślubu Panu, który okazał się być antytypicznymi frędzlami na brzegach symbolicznych szat antytypicznych Izraelitów – łaskami. Kore przedstawia przesiewaczy wśród ludu prawdy w latach 1908-1911, a 250 współdziałających z nim Lewitów przedstawia liczne grupy utracjuszy koron w kościele nominalnym. W tym okresie biorące udział w wielkim sprzeciwie wobec prawdziwego Kapłaństwa – Głowy i Ciała i w uzurpatorskim współzawodnictwie z biorącymi udział w wielkim sprzeciwie wobec prawdziwego Kapłaństwa – Głowy i Ciała oraz w uzurpatorskim współzawodnictwie z nim – odstępcze nowe stworzenia, w prawdzie i poza prawdą, są antytypem Korego i jego roty ofiarującej kadzidło podczas występowania przeciw Aaronowi. Jak ogień od Pana (w. 35.) zniszczył Korego i jego rotę, tak zniszczenie od Pana przyszło na nowe stworzenia – antytypicznego Korego i jego rotę.
(30) W tym czasie wśród ludu prawdy istniały spory wokół ofiary za grzech, Pośrednika i przymierzy. Temat Okupu został w pewien sposób wciągnięty w spór, nie z powodu zaprzeczania przez którąkolwiek ze stron wartości równoważnej ceny, lecz ze względu na to, że przesiewacze błędnie przedstawiali nasz pogląd o ofiarach za grzech, jakbyśmy nauczali myśli,