Epifaniczny tom 9 – rozdział 6 – str. 411

Niektóre krótkie typy opisujące Posłańca Paruzji

do lockoutów (blokad – przyp. tłum.), uzyskiwania nakazów sądowych, zatrudniania łamistrajków, używania własnej policji i milicji oraz podsycania zaciekłych bitew między nimi a robotnikami. Natomiast, jak to pokazał, po stronie robotników te najostrzejsze konflikty ujawniały się w strajkach, pikietach, brutalnym traktowaniu łamistrajków, bojkotach, zamieszkach i zaciekłych bitwach. Zwrócił uwagę na to, co stało się zasadą, w jaki sposób do świata finansów lgnęli państwo i kościół, w wyniku czego społeczeństwo zostało podzielone na dwie grupy: konserwatystów, składających się ze świata kapitału, państwa i kościoła oraz na radykałów, składających się z rolników, związkowców, socjalistów, komunistów oraz anarchistów. Antytypiczny Pura odwoływał się m.in. do takich wersetów, jak Jak. 5:1-5 oraz Amos 8:3-7, przepowiadających ten konflikt i wskazywał, że ten konflikt zwiastował upadek chrześcijaństwa. Częściowo włączony w ten znak czasów jest inny, szerszy znak czasów – wiązanie kąkolu, który na podstawie Mat. 13:29, 30, 40, 41 oraz Obj. 14:17-20 pokazał On Sługa, a jaki również zwiastuje obalenie chrześcijaństwa. Wskazał on na świeckie procesy wiązania w trustach i korporacjach świata biznesu i finansów, w związkach zawodowych, związkach farmerów (Granger movement – przyp. tłum.) itd. oraz w socjalistycznych, komunistycznych i anarchistycznych organizacjach świata pracy, w tajnych stowarzyszeniach, w towarzystwach ubezpieczeniowych i klubach świata społecznego, w organizacjach nauczycieli i profesorów w świecie edukacji, w partiach politycznych i międzynarodowych sojuszach świata polityki oraz w ruchach na rzecz budowania społeczeństwa i organizacji dobroczynnych związanych ze światem reform. Pokazał także, że to wszystko zwiastuje upadek chrześcijaństwa.

      (54) Antytypiczny Pura zaobserwował i wskazał kolejny znak należący do tej samej grupy, co dwa poprzednie znaki – ogólny niepokój wśród wszystkich grup ludzi i warunków, w jakich żyją w chrześcijaństwie, znajdując zapowiedź tego w Łuk. 21:25. Pokazał on, jak powszechne w świecie dyplomacji i polityki były niepokój, niepewność i zakłopotanie. Rozpoznawał to i raportował jako prawdziwe w świecie produkcji,

poprzednia stronanastępna strona