Epifaniczny tom 9 – rozdział 6 – str. 417-430

poprzednia stronanastępna strona

Niektóre krótkie typy opisujące Posłańca Paruzji

PYTANIA

      (1) Co znaczy imię Dawid i jak Dawid jest używany jako typ – po pierwsze? Po drugie? Po trzecie? Jak w każdym z tych znaczeń pokazują to teksty Pisma Świętego? Co dowodzi tych znaczeń? Kogo Dawid przedstawia w historiach? W kim jest przedstawiony nasz Pastor w czynnościach pielgrzyma wojownika? Omów zacytowane teksty Pisma Świętego.417

      (2) Co jest rozsądną rzeczą sądzić odnośnie do Dawida jako postaci typicznej? Co rozumiemy odnośnie do Jasobama? Co znaczy słowo Odollam i jakiego słowa jest odpowiednikiem? Co sugeruje wykonywanie przez Jasobama wielkiej pracy w czasie Żniwa, podczas pobytu Dawida w Odollam? Z kim jest utożsamiony Jasobam w antytypie i dlaczego? Co jeszcze bardziej identyfikuje Jasobama jako typ naszego Pastora? Jak jest on nazwany w 2Sam. 23:8 i w 1Kron. 11:11? Co te określenia znaczą i do czego się odnoszą? Jak nasz Pan odnosi cechę mądrości do Onego Sługi w zacytowanych tekstach Pisma Świętego? Jak urzędowe władze Onego Sługi są przedstawione w 2Sam. 23:8 i na czym one polegają? Na co wskazuje określenie „najprzedniejszy między dowódcami” występujące w obu wersetach? Jak on jest błędnie nazwany w przekładzie A.V. i jak to powinno być poprawnie przetłumaczone? Jakie jest znaczenie imienia Jasobam i jak w 2Sam. 23:8 jest on błędnie nazwany? Co to określenie w tym tekście oznacza? Z jakim innym wersetem ta poprawka harmonizuje ten werset? Jak więc powinien być poprawnie przetłumaczony werset z 2Sam. 23:8?

      (3) Jakie stwierdzenia zawierają 2Sam. 23:8 i 1Kron. 11:11 oraz jak te stwierdzenia powinny być przyjęte? Co reprezentują włócznie i w jakiej symbolice? Jak te same nauki są przedstawione w obrazie Kapłanów i gdzie to jest pokazane? Do jakiego wniosku, na podstawie czego, dojdziemy odnośnie do głównej literackiej walki naszego Pastora w dwóch zakresach? Co jest przedstawione przez Jasobama zabijającego włócznią ośmiuset Filistynów za jednym razem? A co przez Jasobama zabijającego trzystu Filistynów za jednym razem? Kto jeszcze zabił trzystu włócznią? Jak pokazują to teksty Pisma Świętego? Kogo przedstawia Abisaj i jego włócznia? Co autor był w stanie zrozumieć na podstawie pracy brata Johna Edgara?

      (4) Co zauważymy na podstawie dyskusyjnych dzieł naszego Pastora o wiecznych mękach oraz świadomości umarłych? Jakie były główne pisma naszego Pastora na te tematy? Co dodatkowo czyniły przemówienia naszego Pastora przy odpowiednich okazjach i dlaczego ten zarys jego pracy nie jest pokazany w dwóch badanych obrazach? Jakimi były jego prace na te dwa tematy i jaki przynoszą skutek?

      (5) Od kiedy autor rozumiał antytyp Jasobama w jego dwóch bohaterskich czynach i co one sobą obejmują? Jakimi są typiczne osiągnięcia rozważane przez nas i jak są przedstawiane? Jedynie czyje czyny przewyższają czyny Jasobama i z jakimi rozróżnieniami? Czego dokonała ciągła walka naszego Pastora przeciw fortecom wiecznych mąk i przytomności umarłych oraz do czego otworzyła drogę? Do czego skłoniła autora posiadana wiedza odnośnie do wybitnych osiągnięć naszego Pastora, jeśli chodzi o uroczyste obchodzenie okresu od 16 października do 7 listopada i co to oznacza? Co nie jest myślą autora w tej sprawie? A co jest jego myślą? Do czego czyny antytypicznego Jasobama głośno nas wzywają i kiedy? Czym jest i pod czyim kierownictwem się odbywa taki specjalny coroczny wysiłek?

      (6) Co powyżej pokazaliśmy odnośnie do antytypu Jasobama, największego wojownika Dawida? Co teraz przeanalizujemy? Omów trzeci czyn Jasobama według równoległych opisów podanych w kolumnach według 2Sam. 23:13-17 i 1Kron. 11:15-19.

      (7) Kto należał do trzech głównych spośród 30 mocarzy Dawida? Na kim koncentruje się nasze zainteresowanie w tym badaniu, a kogo pomijamy? Co przedstawia skała w 1Kron. 11:15 oraz 1Kor. 10:4? W której skale Chrystus jest także przedstawiony? Jakie jest znaczenie imienia Dawid, kogo Dawid przedstawia i w jakim urzędzie? Dlaczego nie w urzędzie pielgrzyma? Jak potwierdza to przebywanie Dawida w jaskini Odollam, co to oznacza i jak to hebrajskie słowo sugeruje tę myśl, porównaj Iz. 26:20? Co przedstawia przebywanie Dawida w miejscu obronnym jaskini Odollam? Kogo w tym miejscu przedstawiają Filistyni? Jakie jest znaczenie tego słowa, co antytypiczni Filistyni czynili i w jakim celu? Co określa słowo Refaim i co wydaje się przedstawiać dolina Refaim? Co w tej antytypicznej dolinie czynili przesiewacze przeciw Okupowi 419

i ofierze za grzech? Gdzie brat Russell znalazł w tej bitwie bezpieczeństwo? Jak pokazuje to Pismo Święte? Co przedstawia Betlejem i jakie jest znaczenie tego słowa? Co jest przedstawione przez oddział Filistynów znajdujący się w Betlejem? Kogo i w jakim urzędzie przedstawia Jasobam przychodzący w tych warunkach do Dawida?

      (8) Co przedstawia studnia w bramie Betlejem i jaki przywilej mają w związku z tym Betlejemczycy? Kim oni są w antytypie? Co przedstawia pragnienie Dawida by napić się wody z tej studni i z czym to jest związane? Kto rozpoczął spór i co opracował, w jakim celu? Co to pragnienie sprawiło wobec Dawida i do czego skłoniło Jasobama w typie i w antytypie? Co nasz Pastor jako antytypiczny Jasobam czynił w związku z tą sprawą? Jaka prawda wypływa z 3Moj. 16. na temat antytytypicznych dwóch ofiar za grzech? Kiedy prawda o udziale Kościoła w tym pojednaniu została stracona z oczu? Co przedstawia odmowa Dawida, by napił się wody zdobytej w tych okolicznościach i dlaczego? Co przedstawia wylanie wody przez Dawida na ofiarę napoju Panu?

      (9) Co z pewnością nas zainteresuje? Jakie pytanie autor zadał bratu Russellowi podczas wizyty w Domu Biblijnym jesienią 1903 r.? Jak długo trwała odpowiedź brata Russella i co ogólnie obejmowała sobą? Wytłumaczenie jakich faktów podał brat Russell autorowi w swej odpowiedzi i czego żaden z nich nie rozumiał w owym czasie w tej sprawie w związku z antytypicznym Jasobamem? Jakie spodziewania braci nie spełniły się wbrew dogmatycznemu prorokowaniu przez p. Barboura o kolejnych datach i jaki był jego wniosek w związku z tą sprawą dotyczący jego samego? Co p. Barbour dostarczył wiosną 1878 r. w czasopiśmie Zwiastun Poranka? Kto współpracował i w jakiej roli z nim jako redaktorem tego czasopisma? Jaki przyniosło to skutek? Co w tej sytuacji uczynił nasz Pastor wiosną 1879 r. i dlaczego? Kiedy ukazał się pierwszy numer Strażnicy? Jakie wykłady wygłaszał krótko potem nasz Pastor i w jakim celu, jednak bez zrozumienia czego? Jak się ustosunkował do brata Russella p. Barbour po wysłuchaniu wykładu na temat 3Moj. 16.? Jakie tłumaczenie 3Moj. 16. zostało dokonane przez p. Barboura, czemu ono zaprzeczało i jaki był jego cel?

      (10) Dlaczego brat Russell był zaniepokojony poglądem p. Barboura? Czego on pragnął przez okres ponad roku czasu, jak to pokazuje typ? Co spowodowało w bracie Russellu to, że artykuł p. Barboura był możliwy do przyjęcia w stosunku do bezpieczeństwa Pańskich owiec? Co brat Russell powiedział autorowi odnośnie do rodzaju smutku, jakiego wówczas doświadczył? Co w tym czasie brat Russell zauważył, lecz nie mógł na ten temat udzielić wyjaśnienia i przedstawić szczegółów ludowi Bożemu? O czym on w tej sprawie wiedział i czego się bał? Z jaką prośbą zwrócił się on do Pana w modlitwie i jakie podał powody tej prośby? Co obiecał Panu w tej modlitwie, jeśliby była wysłuchana?

      (11) Co nasz Pastor uczynił względem swojego sklepu w Pittsburghu? Jakie były jego następne czyny? Jaki rezultat przyniosły jego nocne zmagania? Jak upłynął następny dzień i z jakimi wynikami? Co uczynił trzeciego dnia i co zauważył w Żyd. 13:10-16? Co później zauważył w w. 11.? Co zauważył następnie w wersetach 12. i 13. oraz do czego tam odnosi się Ap. Paweł, wyciągając wnioski z typu? Co z tego wyjaśnienia Ap. Pawła brat Russell natychmiast zauważył? Jakie myśli napełniły go radością i z kim tą radością się podzielił? Jaka była reakcja jego żony? Co następnie uczynił i w jaki sposób osiągnął zupełne zadowolenie?

      (12) Czym wypełniło się jego serce w miejsce niepokoju? Czym od tej chwili skutkowało apostolskie wyjaśnienie głównych zarysów 3Mojżeszowej, jakie powstawało pytanie? Co opuściło naszego Pastora w tym momencie? Jaki był dalszy tok postępowania brata Russella w tej sprawie wobec ludu Bożego? Co on później napisał w podsumowaniu? Co przedstawił on braciom zebranym na tej naradzie? Jak bracia to przyjęli, z wyjątkiem kogo? Jak i z jakich pobudek postąpił p. Patton i do czego go to ostatecznie doprowadziło dwa lata później? Jaki system religijny poparł p. Patton?

      (13) Od którego zgromadzenia brat Russell zaczął nauczać na ten temat, jak ta prawda została przyjęta najpierw, a jak później? Kiedy pojawił się pierwszy artykuł wyjaśniający Przybytek, pod jakim tytułem i w jakim czasopiśmie? Jaka była prawie zawsze reakcja wiernych braci i sióstr na myśl o udziale Kościoła w ofierze za grzech?

      (14) Co nasz Pastor powiedział autorowi odnośnie do trzydniowego czekania przed wysłuchaniem jego modlitw i badania tego przedmiotu? Co było wtedy dane bratu Russellowi, chociaż on o tym nie wiedział w tym momencie? Jakiej obietnicy, złożonej Panu w modlitwie, brat Russell wiernie dotrzymał? Czym z pewnością była ta prawda? Jaką była ta półtoraroczna walka, kiedy osiągnęła swój kulminacyjny punkt i jak jest to pokazane w typie? Jakie uczucia w związku z tym wyraża autor?

      (15) Co autor ma przyjemność dostarczyć braciom odnośnie do pracy i działalności naszego Pastora? O jakim fakcie dotyczącym antytypu Eleazara, syna Aarona, była mowa w drugim rozdziale? Co nasz Pan powiedział Apostołom w Mat. 18:18 odnośnie do ich władz urzędowych? Co On powiedział o naszym Pastorze odnośnie do jego władz urzędowych w przytoczonych tekstach Pisma Świętego? O czym to nas przekonuje w połączeniu z 4Moj. 4:16? Kiedy ten ostatni fakt będzie widoczny? W jakim zastosowaniu nie będziemy wyjaśniać 4Moj. 4:16, a w jakim będziemy? Dlaczego?

      (16) Co mamy przedstawione w 4Moj. 4:16? W czym jest przedstawiona pierwsza funkcja? Co przedstawia olej zgodnie z zacytowanym tekstem? Co miało być zrozumiane? Jaki przywilej naszego Pastora, jako nauczyciela, jest pokazany w odpowiedzialności Eleazara za olej do świecznika? Jak to pokazuje wlewanie oleju do świecznika? Co było jego przywilejem jako wykonawcy? Przez co nasz Pastor wykonał pracę nauczania? Przez co wypełniał on swoją pracę wykonawczą? Co nasz Pastor z pewnością uczynił, wypełniając antytyp Eleazara dbającego o olej do świecznika?

      (17) Co było drugą funkcją Eleazara? Co zgodnie z Cieniami Przybytku przedstawia niepalone wonne kadzidło? Czego nie mogła obejmować odpowiedzialność naszego Pastora i ze względu na co? Nauczanie jakich prawd dotyczących doskonałego człowieczeństwa Jezusa było obowiązkiem naszego Pastora? W czym jest widoczne wykonanie tego przez naszego Pastora? Co nasz Pastor zarządził jako wykonawca, ale czego nie podejmował? Czego on również nauczał ustnie i w swoich pismach? Co zarządził jako wykonawca? Jak on działał za swoich dni wobec Kościoła w odniesieniu do kadzidła Kościoła? Przez nauczanie i wyjaśnienie czego wypełnił on swą nauczycielską rolę w zakresie antytypicznego wonnego kadzidła Kościoła? Przez co wypełnił swój stosowny obowiązek jako wykonawca? Jakie formy służby nasz Pastor zarządził i jakie dawały one możliwości? Jak to ilustruje używanie przez niego powierzonych mu do zarządzania pieniędzy? Co tymi sposobami zostało ofiarowane?

      (18) Czego dotyczyła trzecia funkcja Eleazara? Jak należy rozumieć niewspomnienie ofiary z napojów? Jaki zarys ofiar Kościoła przedstawia ofiara mięsna lub z pokarmów? Jakie działania w przedstawianiu prawdy są tą ofiarą objęte? Co nasz Pastor musiał uczynić, wypełniając funkcję nauczyciela do tej części jego urzędu? Jakie były działania naszego Pastora jako wykonawcy i co to sobą obejmowało? Co jeszcze obejmowało wykonanie tej pracy? Czego dowodzą fakty odnośnie do wypełnienia przez brata Russella tego zakresu pracy?

      (19) Co było czwartą funkcją Eleazara? Co przedstawia olej namaszczania? Jak Iz. 11:2 opisuje składniki antytypicznego oleju namaszczania? Jak zgodnie z 2Piotra 1:5-8 może być przedstawiona treść powyższego opisu? Co było obowiązkiem naszego Pastora jako nauczyciela w Żniwie Wieku Ewangelii? W jaki sposób on wykonał te rzeczy? Co należało do jego nauczycielskiej odpowiedzialności w zakresie rozwoju i używania łask w służbie? Jakie jego nauki należały jeszcze do starania się o antytypiczny olej namaszczania? Czego wymagała jego funkcja wykonawcy? W jakim przypadku nasz Pastor czynił to bezpośrednio? Wobec kogo czynił to pośrednio? Przez co jeszcze sprawował on funkcję swojego urzędu wykonawcy bezpośrednio i pośrednio? Przez co także wykonywał ten urząd? Czego dowodzą fakty w zakresie jego pracy w pełnieniu czwartej funkcji antytypicznego Eleazara?

      (20) Co było piątym obowiązkiem Eleazara w typie? Co jest przedstawione w Przybytku i w Dziedzińcu? Co to oznaczało dla naszego Pastora pełniącego funkcję nauczyciela i wykonawcy podczas żęcia i pokłosia? Jaką odpowiedzialność naszego Pastora jako nauczyciela i wykonawcy oznacza to wobec antytypicznego Dziedzińca? W jaki sposób wypełnił on swą funkcję wobec antytypicznej Świątnicy? Jakie obowiązki nasz Pastor miał wobec antytypicznej Świątnicy Najświętszej podczas okresu Paruzji? Co ta funkcja naszego Pastora będzie sobą obejmowała podczas Tysiąclecia? Kto w okresie Tysiąclecia będzie się znajdował pod jego kierownictwem jako nauczyciela i zarządcy? Co będzie czynić dwunastu Apostołów w Tysiącleciu, jako czyj antytyp i pod czyim nadzorem? Czego ten typ uczy odnośnie do naszego Pastora i dwunastu Apostołów w Królestwie Tysiąclecia? W jaki sposób dotyczy to antytypicznej Świątnicy Najświętszej?

      (21) Co było szóstym obowiązkiem Eleazara w typie? W jakich wyrażeniach Pisma Świętego to znaczenie się zawiera? Jak powinno brzmieć tłumaczenie ostatnich dwóch zwrotów naszego wersetu wyjaśniające poprzedzające wyrażenia? Czego nie może oznaczać słowo kadesh i dlaczego? Co było resztą tego, co jest zawarte w wyrażeniu: „wszystkim co w nim jest”? Co widzimy odnośnie do ostatnich dwóch wyrażeń w. 16.? Jakie święte sprzęty obejmował szósty obowiązek Eleazara? Co jest antytypicznym Ołtarzem Miedzianym? Co było obowiązkiem naszego Pastora wobec antytypicznego Ołtarza Miedzianego w jego działaniu jako nauczyciela? W związku z czym? Jak on często to czynił? Na czym polegała odpowiedzialność za Ołtarz Miedziany w jego funkcji wykonawcy? W jaki sposób była realizowana jego odpowiedzialność jako nauczyciela wobec antytypicznego Złotego Ołtarza? Przytocz i omów Żyd. 10:32-39. Jak została wypełniona jego wykonawcza odpowiedzialność za antytypiczny Złoty Ołtarz?

      (22) Co przedstawia Umywalnia? Jak Stary i Nowy Testament są pokazane w Umywalni? Co przedstawia woda w misie Umywalni? Co przedstawia odpowiedzialność naszego Pastora jako wykonawcy za antytypiczną Umywalnię? Co szczególnego było w tej odpowiedzialności naszego Pastora jako wykonawcy? Co oznaczała jego odpowiedzialność za antytypiczną Umywalnię jako nauczyciela? Czego dowodzi jego praca wykonawcza i nauczycielska? Do jakiego błędu na temat Starego Testamentu autor przy tej okazji się odnosi? Co nasz Pastor uczyniłby z wyżej wymienionymi księgami, gdyby pochodziły one od Pana i w jaki sposób korzystałby z nich? Jakie było stanowisko naszego Pastora wobec tych ksiąg i jakim dowodem powinno to być dla ludu Bożego odnośnie do znaczenia tych ksiąg?

      (23) Co przedstawia Świecznik i co czyni on w typie i antytypie? W jakim znaczeniu nasz Pastor pełnił urząd nauczyciela w odniesieniu do antytypicznego Świecznika? Przez co wypełnił on swój urząd jako wykonawca wobec antytypicznego Świecznika? Co przedstawia Stół Chlebów Pokładnych? Co mogłaby oznaczać odpowiedzialność naszego Pastora jako nauczyciela za Stół Chlebów Pokładnych? Co dowodzi, że nasz Pastor wypełnił tę funkcję swego urzędu nauczyciela? Przez jakie działania wypełnił on swój obowiązek wobec antytypicznego Stołu jako wykonawca i czym to skutkowało?

      (24) Co jest przedstawione przez Skrzynię Arki, przez Cheruby i światło Szekinah? Na czym polegała odpowiedzialność naszego Pastora, jako nauczyciela, w stosunku do antytypicznej Skrzyni Arki? Jego odpowiedzialność jako wykonawcy w stosunku do Skrzyni Arki? Jaka była zatem jego odpowiedzialność jako nauczyciela wobec wieka Arki? A jaka jego odpowiedzialność jako wykonawcy wobec wieka Arki?

      (25) Jaki był siódmy obowiązek pełniony przez Eleazara? Które obowiązki dawały Eleazarowi nadzór nad Kaatytami w ich służbie przy Przybytku? Co było tą służbą? Którym zatem obowiązkiem Eleazara nie była jego odpowiedzialność za Kaatytów, w co była ona włączona? Co oznacza wyrażenie: „książęciem nad książęty Lewitów”? Co wynika z porównania z 4Moj. 3:32 z 4Moj. 28:33? Jak on wykonał tę pracę wobec Kaatytów Paruzji i Epifanii? Co uczynił w tym zakresie jako wykonawca? Co tym samym uczynił on wobec tysiącletnich Kaatytów i kiedy dokończy te czynności? Co było udowodnione w E8, rozdz. 2.? Co sugeruje odpowiedzialność naszego Pastora jako wykonawcy wobec wersetów biblijnych używanych przez Kapłaństwo? Na czym polegał jego nauczycielski obowiązek w tym zakresie? Na czym polegał jego nauczycielski nadzór nad naukami naprawiającymi, doktrynalnymi, zbijającymi i etycznymi? A na czym jego nadzór wykonawczy w stosunku do tych nauk? Co obficie dowiodło wierne wypełnienie obu części jego siódmej funkcji?

      (26) Co powyżej było przedstawione? Jakie dwie funkcje urzędu Onego Sługi zostały wypełnione przez naszego Pastora podczas jego usługi w każdym z tych zakresów? Jak to pokazują teksty Pisma Świętego? Dlaczego On Sługa jest Eleazarem Żniwa Wieku Ewangelii? Czym On Sługa nie był i co tego dowodzi? Co czynią ci, którzy negują, że nasz Pastor jako jednostka był Onym Sługą i jaki w związku z tym musi być ich stan, z jakiego powodu? Jak taki stan pokazują zacytowane teksty Pisma Świętego? Czego dowodem jest zaprzeczanie temu, co się wcześniej rozumiało i do czego to prowadzi? Jak nie powinien być interpretowany fakt, iż uważamy naszego Pastora za Eleazara Żniwa Wieku Ewangelii? Z czym jest to zgodne? Jak ilustruje to działanie króla przez premiera? Jak Pan używał naszego Pastora i czy to Go poniżało? Dlaczego dla naszego Pana było potrzebne, by miał takiego specjalnego przedstawiciela? Co bez wątpienia pokazuje typ Eleazara przedstawiony w naszym tekście? Dlaczego zatem nasz Pastor przy końcu tego wieku był jednostką po tej stronie zasłony? Do czego to nie może się odnosić?426

      (27) Jaki interesujący wniosek nasuwa bliski związek myślowy między 4Moj. 4:16 a Mat. 24:45-47 i Łuk. 12:42-45? Jakimi innymi sposobami nasz Pan mógł otrzymać tę myśl? Czego brakuje przytoczonym powyżej wersetom w porównaniu z 4Moj. 4:16? Jakie ten ostatni tekst zawiera myśli w relacji z Mat. 24. i Łuk. 12.? Co z tego powodu jest bardzo możliwe w odniesieniu do 4Moj. 4:16?

      (28) Co i z jaką korzyścią możemy wyciągnąć z tego badania dla nas? Co to oznacza wobec Onego Sługi? Co tego dowodzi? Jak i dlaczego nie powinny być przyjmowane jego nauki? Jak powinniśmy podchodzić do nauk Onego Sługi? Jak powinniśmy podchodzić do jego zarządzeń? Przed czym taka postawa nas uchroni, co utrzyma w nas i co nam umożliwi? Czego nie oznacza to odnośnie do każdego szczegółu jego nauk dotyczących rozwoju Wielkiej Kompanii i z jakiego powodu? Jak ten zarys powinien być rozumiany w okresie do śmierci Onego Sługi? Jaki będzie rezultat dostosowania samych siebie do jego nauk i zarządzeń? Co da nam przekonujący dowód prawdziwości tego stwierdzenia? Jaką postawę zaleca autor wobec Onego Sługi?

      (29) Do czego teraz przechodzimy? Gdzie był wyjaśniony główny temat wersetów 4Moj. 16:36-40 w antytypie? Co będzie teraz podane? Dlaczego nie ma obecnie potrzeby wchodzenia w szczegóły tła tej historii? Jakie wydarzenia miały miejsce od lutego 1908 r. do czerwca 1911 r.? Czym zostało zapoczątkowane przesiewanie między ludem prawdy i na czym ono polegało? Kogo przedstawia Kore, a kogo 250 współdziałających z nim Lewitów? Jaki jest antytyp Korego oraz jego roty ofiarującej kadzidło i występującej przeciw Aaronowi? Co przedstawia zniszczenie ogniem od Pana Korego i jego roty?

      (30) Jakie spory istniały w tym czasie wśród ludu prawdy? Na czym polegało wciągnięcie przez przesiewaczy Okupu do tego sporu? Co oni przy tym twierdzili? Co czynili zwiedzeni w tych dwóch punktach i z czym walczyli? O czym wiedzieli zwodziciele, w jakim celu to czynili, jaki był tego skutek dla nich? Co pokazuje 4Moj. 26:11 odnośnie do nowych stworzeń przedstawionych w synach Korego? Czym te nowe stworzenia się stały jako synowie Korego? Co przedstawiają kadzielnice Korego i jego roty? Skąd wziął Aaron ogień do swojej kadzielnicy, a skąd pochodził ogień w kadzielnicach u innych? Co przedstawiają węgle z ołtarza i ich żar, czego ten żar jest wynikiem? Jak pokazują to teksty Pisma Świętego? Co przedstawia kadzidło? Co reprezentuje zapach unoszący się z tej służby jako zapach kadzidła? Co przedstawia obcy ogień Korego i jego roty? Co symbolizuje żar pochodzący z obcego ognia? Co przedstawia ich kadzidło i co w antytypie stało się z tym kadzidłem w miarę ich postępowania? Jakim stał się zapach tego kadzidła i co ten zapach obrazuje? Kiedy oni umierali jako nowe stworzenia?

      (31) Co przedstawia polecenie dane Eleazarowi, aby pozbierał kadzielnice? W jaki sposób przesiewacze używali wersetów biblijnych? Jakie kolejne przykłady ilustrują nadużywanie wersetów biblijnych, omów kolejno? Co nasz Pastor uczynił z tymi wersetami? Co przedstawia rozkaz rozrzucenia palących się węgli obcego ognia i co to oznaczało? Co przedstawia rozrzucenie ognia przez Eleazara? Jak nasz Pastor wykonał tę pracę? Jak widać to w Strażnicach od 1 stycznia 1909 r. aż do 1911 r.? Co jest pokazane przez usunięcie spalenizny z kadzielnic w antytypie? Jak te wersety były cytowane, w jakim celu i co uczynił z nimi nasz Pastor? W jakiej książce zostały zebrane artykuły naszego Pastora dotyczące tej sprawy?

      (32) Jak w. 37. i 38. dwukrotnie mówią o kadzielnicach? Jakim jest to tłumaczenie w przekładzie A.V. i dlaczego? Jak powinno brzmieć tłumaczenie tych słów w w. 37. i 38.? Co czyni przekład A.V. i co powoduje? Jaką pracę wykonał Eleazar i jego pomocnicy wobec kadzielnic splugawionych przez Korego i jego rotę? Co pokazuje właściwe tłumaczenie tych wersetów w antytypie? Czego dodatkowo dowodzi w. 38. w stosunku do w. 35.? Co należy zauważyć odnośnie do nakazu przekucia kadzielnic na blachy do okrycia ołtarza i jak ta sama myśl jest wyrażona w w. 39.? Co to pokazuje w antytypie, szczególnie wobec naszego Pastora?

      (33) Na co warto zwrócić uwagę zanim przejdziemy dalej w studiowaniu tego obrazu? Co przedstawia Miedziany Ołtarz i jaka była jego funkcja w typie i antytypie? Co zgodnie z tym przedstawia kucie kadzielnic na blachy do pokrycia Miedzianego Ołtarza? Co stało się jasne na początku sporu? Do czego doprowadza udowodnienie udziału Kościoła w ofierze za grzech i czemu przesiewacze zaprzeczają? Co zgodnie z tym było sednem sporu? Jak to jest podane w typie i co to oznacza w antytypie?

      (34) Co przedstawia poświęcenie kadzielnic i ofiarowanie ich Panu? Czy poświęcenie kadzielnic i przekucie ich na blachy do pokrycia Ołtarza było wyłączną pracą Eleazara? Przez co to jest potwierdzone? Kto wykonał najwięcej tej pracy w antytypie? Jaka była rola brata Bartona w obronie dwóch ofiar za grzech i jak brat Barton jest przedstawiony w 2Sam. 23:11,12? Jaka była rola innego brata w tym dziele i jak ten brat jest przedstawiony w 1Kron. 11:12-14? Co przedstawiają dwie wojny Dawida, w których pokonał Filistynów? Z kim ten brat miał potyczkę i jak to jest przedstawione w innym typie w 1Kron. 20:6,7? Czego dotyczył spór brata MacMillana z A. E. Williamsonem i jak to jest przedstawione w 1Kron. 20:4? Jaki spór jest opisany typicznie w 2Sam. 21:19? Jaki jest udział brata Russella w tej pracy i pomimo czego jego praca wyraźnie przewyższa ich pracę? Kto jeszcze pomagał w tej pracy? Jaką była działalność i służba brata Russella podczas przesiewania w latach 1908-1911? Jakie walki stoczył antytpiczny Jasobam i która z nich spowodowała większe spustoszenie? Jak jest przedstawiona waleczność brata Russella jako Onego Sługi w sporach lat 1908-1911, jak nasze obecne badanie go przedstawia, kto razem z nim walczył w Pasdamim, co to słowo oznacza i jaki był rezultat tej walki?

      (35) Co pokazują antytypicznie w. 38. i 40. odnośnie do prawdziwych nauk o ofiarach za grzech, Pośredniku i przymierzach? Przez kogo jedynie te nauki mogą być przedstawiane, a przez kogo mogą być wyjątkowo przedstawiane zgodnie z Mat. 13:52? Jaki przynosi to skutek, gdy inni próbują to ro429

bić? Jak pokazuje to 2Moj. 19:21-25? Jakie powstaje w związku z tym pytanie? Jaka jest odpowiedź na to pytanie? Jakim był i jakim jest taki sposób postępowania? Kto rażąco gwałci ten „znak i pamiątkę” i w jaki sposób to czyni? Czego przykładem są wodzowie przesiewania, co oni czynią i jaki jest tego skutek?

      (36) W jaki sposób uczymy się bardziej oceniać i miłować Onego Sługę przez rozważenie jego zachowania jako antytypu Eleazara? Co niewątpliwie zauważamy odnośnie do naszego Pastora i jego wierności oraz jej skutków? Jakie jest końcowe życzenie autora w tym paragrafie?

      (37) Jaką pracę naszego Pastora obecnie przedstawimy? Co spowodowała działalność kombinacjonistów? Gdzie to przesiewanie jest przedstawione i jak to potwierdza Ap. Paweł w 1Kor. 10:8? Jakie znaczenie mają miejsca geograficzne wspomniane w Biblii, podaj tego przykłady? Co w związku z tym wnioskujemy odnośnie do znaczenia słowa Syttim i co słowo to oznacza? Co przedstawiają w Biblii drzewa i jak to pokazuje Pismo Święte? Co wnioskujemy odnośnie do drzewa akacjowego w antytypie? Co oznacza przebywanie Izraela w Syttim? Co takie doświadczenia i kontakty większości z nominalnego ludu Bożego i niektórych z prawdziwego ludu Bożego spowodowały? Jak to jest pokazane w typie?

      (38) Co rozumiemy przez kombinacjonizm? Kiedy poświęceni praktykują kombinacjonizm? Kiedy usprawiedliwieni praktykują kombinacjonizm? Kiedy członkowie obozu praktykują kombinacjonizm? Jakie połączenia są jeszcze możliwe? W czym są widoczne przejawy kombinacjonizmu? Co z punktu widzenia Żniwa Wieku Ewangelii przedstawia cudzołożenie Izraela w Syttim? Szczególnie w związku z czym to jest widoczne? Kto i przez co wprowadził symboliczne cudzołóstwo między lud prawdy? Kto przewodził trzeciemu przesiewaniu Żniwa między ludem prawdy? Jakie fakty pokazują sposób, przez który od czerwca 1891 r. do października 1894 r. został zapoczątkowany kombinacjonizm i od tego czasu się rozwijał? Przez co te ruchy są przedstawione?

      (39) Co przedstawiają córki moabskie? Co przedstawia wzywanie przez nie ludu izraelskiego do składania ofiar ich bogom? Jakie fałszywe doktryny są tym objęte? Do czego te fałszywe doktryny zachęcały w antytypie? Co przedstawiają Izraelici jedzący na ofiarnych ucztach? A co ci kłaniający się fałszywym bogom? Co przedstawia Izrael służący Baal Fegorowi, co oznacza Baal Fegor i w jakim połączeniu to występuje? Co pokazuje w antytypie Boskie rozgniewanie się na Izrael?

      (40) Kto był bardziej winny w typie i antytypie? Co ich za to spotkało? Co w symbolach biblijnych oznacza powieszenie? Kto żądał powieszenia naszego Pana na krzyżu i co sugeruje taki publiczny akt powieszenia w świetle dnia? Co przedstawia Boskie polecenie dane Mojżeszowi, aby powiesić przywódców grzeszącego ludu przed Panem w świetle słońca? Przez kogo nasz Pan częściowo wykonał to polecenie? Przez kogo głównie nasz Pan to wykonał? W jakich wydaniach paruzyjnej literatury nasz Pastor udowodnił publicznie, że przywódcy kombinacjonizmu byli czynicielami zła? Których przywódców kombinacjonizmu wymienia nasz Pastor w P4 na s. 157-268? Przez co Boski gniew został w pewnej mierze uspokojony?

      (41) Co przedstawia wydane przez Mojżesza polecenie sędziom Izraela, aby zabili każdego, kto przyłączył się do kultu Baal Fegora? Gdzie możemy zauważyć, w jaki sposób brat Russell wykonał część tej pracy? Kto i przez co dołączył do niego w tej pracy? Jaki był udział brata Russella w tej pracy w stosunku do pracy pielgrzymów? Gdzie to jest opisane w typie? Dlaczego autor wybrał 4Moj. 25. jako podstawę dla tej części 6. rozdziału? Kogo przedstawia mąż z synów Izraela, który przyprowadził Madianitkę do swoich braci? Jaki największy błąd kombinacjonizmu oni wprowadzili? Co ten błąd powoduje wobec twierdzenia Biblii odnośnie do chrześcijaństwa i innych religii? Na czym opiera się szczególne uprawnienie prawdziwego chrześcijaństwa? Jak pokazują to teksty Pisma Świętego? Z czym to jest oczywiście sprzeczne i dlaczego? Do jakiego wniosku doprowadza ten główny błąd kombinacjonizmu, jeśli chodzi o Chrystusa jako Zbawiciela?

      (42) Co przedstawia opisane w w. 6. publiczne przyprowadzenie Madianitki? Jak grzechy izraelskich mężczyzn wpłynęły na Mojżesza i wiernych Izraelitów oraz co to przedstawia w antytypie? Kim był Fines i jakie jest znaczenie jego imienia? Kogo przedstawia Fines na okres Żniwa Wieku Ewangelii i jak to popierają zacytowane teksty Pisma Świętego? Co przedstawia powstanie Finesa spośród płaczącego zgromadzenia? Co przedstawia wzięcie włóczni do ręki przez Finesa? A co jego podążanie za izraelskim mężczyzną do jego namiotu? Co przedstawia Fines przebijający oboje włócznią najwyraźniej podczas aktu cudzołóstwa? Co jest przedstawione w przebiciu brzucha kobiety przez Finesa? Czego dokonał powyżej wspomniany artykuł naszego Pastora wobec błędów kombinacjonizmu będących mocą rozrodczą tego jednego błędu? Co przez czyn Finesa zostało zatrzymane w typie i antytypie oraz gdzie zostały stopniowo rozprzestrzenione skutki tego czynu?

      (43) Czego przykładami były ataki naszego Pastora na kombinacjonizm widoczny podczas Kongresu Religii oraz zamanifestowany przez spiskowców między ludem prawdy? Jak zachowywało się praktycznie całe chrześcijaństwo wobec Kongresu Religii i dlaczego? Jaką postawę zajmowali zwolennicy Kongresu Religii, Kościół oraz prasa świecka? Jak zachowywali się ci nieliczni, którzy nie zgadzali się z Kongresem Religii? Czym to było spowodowane? Co i z jakiego rodzaju odwagą uczynił On Sługa w tym czasie jako specjalny przedstawiciel naszego Pana? Jakich metod nie używał On Sługa, a jakich użył wobec zwolenników kombinacjonizmu jako antytypiczny Fines? Jaką była działalność Onego Sługi i jego odwaga w używaniu prawdy wobec czterech kombinacjonistów wśród ludu prawdy, i w jaki sposób została ona uwidoczniona? Jak i podobnie do kogo zachowywali się ci czterej spiskowcy? Do jakiego momentu On Sługa kontynuował swój atak przeciw nim?

      (44) Co przedstawia największa liczba w stosunku do jakiejkolwiek innej pustynnej plagi Izraela tych, którzy zginęli z powodu plagi za grzech przy Baal Fegorze? Czym ta symboliczna plaga była, jak to pokazuje Pismo Święte? Co przedstawia Boskie uznanie gorliwości Finesa (w. 10.,11.)? W jaki sposób ta symboliczna plaga została powstrzymana przez naszego Pastora pomiędzy ludem prawdy? Co dodatkowo zawierała ta broszura połączona z późniejszym wydaniem Strażnicy? Co wnioskujemy na podstawie w. 11. z Bożego oświadczenia w typie i antytypie?

      (45) Co według w. 12. Bóg uczynił wobec Finesa i co to przedstawia? Jaką wcześniej była praca Żniwa, jaką później stawała się i jak od tego czasu aż do jego śmierci obfitowała? Co nasz Pastor mógł stwierdzić na dzień przed swoją śmiercią zgodnie z Ezech. 9:11? Co Bóg obiecał w typie Finesowi według w. 13.? Co oznacza to antytypicznie? W jaki sposób to ogłoszenie zostało podane? Co Bóg wskazał, nazywając brata Russella mądrym i wiernym? Za co było nagrodą publiczne ogłoszenie w przypadku typu i antytypu zgodnie z w. 13.?

      (46) Co czyniła siostra Russell wobec oszczerczych ataków spiskowców? W jaki sposób Pan wyjątkowo posługiwał się kobietami? Jak Pan nagrodził siostrę Russell? Kiedy ona zrozumiała, że brat Russell jest Onym Sługą? Jak brat Russell przyjął tę wiadomość od swojej żony? Dlaczego jednak tę myśl przyjął i gdzie ją opublikował? Czego Pan Jezus i brat Russell nie uważali za złe? Czego w związku z powyższym nie możemy powiedzieć odnośnie do czasu postanowienia brata Russella Onym Sługą i z jakiego powodu? Od kiedy brat Russell był Onym Sługą i w jaki sposób usługiwał, czy wiedział o tym, że takim był? Co było nagrodą daną mu w 1894 r. i jaki był tego skutek?

      (47) Kogo reprezentuje Zamry i jakie jest znaczenie jego imienia? Jak znaczenie tego imienia jest widoczne w antytypie w odniesieniu do wodzów kombinacjonizmu? Z jakiego faktu jest widoczne, że Zamry przedstawia wodzów kombinacjonizmu? Jakie było imię jego ojca i co ono typicznie sugeruje? Jakie było imię zabitej madiańskiej kobiety, co ono oznacza i co w ten sposób przedstawia? Jakie jest znaczenie imienia jej ojca i jak to się odnosi do myśli kombinacjonistów? W jaki sposób Sur jest wspomniany w 4Moj. 31:8? Czego obrazem jest historia z 4Moj. 31. i z jakiego punktu widzenia? Co przedstawia pięciu zabitych królów madiańskich? Który przesiewawczy błąd przedstawia Sur i co przedstawia zabicie jednej z jego córek, Kozby? Co wyobraża Boskie polecenie dane Mojżeszowi, aby zachowywać się wrogo wobec Madianitów? Gdzie znajdziemy tego szczegóły?

      (48) Co zostało przedstawione w E5, rozdz. 4.? Co w 4. rozdziale zostało specjalnie podkreślone? Co zostało także podkreślone odnośnie do udziału naszego Pastora i jakim ten udział był? Czego autor w tym miejscu nie poda i dlaczego? Jakie znaczenie imienia Pura podaliśmy w E5, rozdz.4.? Jakim jest to znaczenie? Jakie jeszcze inne znaczenie ma słowo phurah oprócz podanego znaczenia gałąź? Dlaczego i pomimo czego definicja imienia Pura jako wykładowcy, wyjaśniającego tłumacza i interpretatora jest właściwa z punktu widzenia antytypu, gdy chodzi o Sędz. 7:9-15? Co jest szczególnym zadaniem zwiadowcy i jak to pokażą fakty w typie i antytypie?

      (49) Kto stanowi wroga w naszej analizie? Czego Bóg pragnął od naszego Pana i naszego Pastora jako zwiadowców i pomimo czego? Kogo wysłał z tego powodu na zwiady? Jak w tej wyprawie działał nasz Pastor dla Pana Jezusa w funkcjach oka i ust? W jaki sposób nasz Pan zdał raport ze spraw zaobserwowanych podczas misji zwiadowczej? Pod jakimi tytułami literatury paruzyjnej ten raport się ukazał? Jak Sędz. 7:9-11 i inne teksty biblijne nawiązują do tych artykułów? Do czego nie wszystkie z nich się odnoszą, a co wszystkie one sugerują i jakimi sposobami? Jak długo trwała wyprawa zwiadowcza naszego Pana i naszego Pastora i co było podczas niej obserwowane? Co teraz przedstawimy?

      (50) Co było jednym ze świeckich znaków wg Dan. 12:4 i jak nasz Pastor to przedstawił? Jaki jest następny znak blisko z tym związany? W jaki szczególny sposób okazał się ten wzrost wiedzy i na co nasz Pastor wskazywał w odniesieniu do dwóch wyszczególnionych powyżej znaków? Z czym te znaki były bardzo ściśle związane według wskazówki brata Russella? Jaki następny znak był bardzo ściśle związany z poprzednimi? Jakie symptomy zła w tym znaku czasów ujawnił nasz Pastor w tym raporcie? Co te znaki czasów zwiastowały i w jakiej sferze?

      (51) Co zostało ujawnione przez naszego Pastora jako znaki czasów w chrześcijaństwie? Podaj i omów kolejne znaki czasów ujawnione w świecie chrześcijańskim. Jak brat Russell przedstawił te znaki czasów i czego są one zapowiedzią? Jak pokazują to przytoczone teksty Pisma Świętego?

      (52) Na co zwrócił uwagę On Sługa między innymi znakami, co to sobą obejmuje i czego jest zapowiedzią? Na jaki znak bliskiego upadku chrześcijaństwa wskazywał brat Russell ze specjalnym naciskiem i przyjemnością? Na jakie zachęty, czyniące powrót Żydów do Palestyny pożądanym, zwrócił uwagę? Na jakie warunki, sprawiające, że ich powrót do Palestyny stawał się realny, wskazywał? Co wielokrotnie raportował i czym to było w zgodzie z przytoczonymi tekstami Pisma Świętego? Jaki był inny znak czasów podkreślany przez brata Russella i w czym on się objawiał? Co on odkrył na podstawie Joela 3:9-11 i co w tej sprawie pokazał?

      (53) Jaki kolejny zestaw znaków świeckich zauważył on jako antytypiczny Pura? Które z tych znaków były znaczące? Jakie działania ze strony kapitalistów w tym konflikcie pokazywał brat Russell? Co pokazał względem dążeń świata pracy? Jakie były działania kapitalizmu podczas najostrzejszych form tych konfliktów? Jakie były ze strony robotników? Jaką zasadę on pokazał w wyniku stosowania której, społeczeństwo zostało podzielone na dwie grupy? Jakie to grupy? Do których wersetów Pisma Świętego odwoływał się antytypiczny Pura i na co z nich wskazywał? Jaki inny, szerszy, znak czasów jest tutaj również ujęty, na podstawie jakich wersetów Pisma Świętego został pokazany i co zwiastował? Na jakie świeckie procesy wskazał On Sługa i co to pokazywało?

      (54) Jaki kolejny znak zaobserwował i wskazał antytypiczny Pura, gdzie znalazł jego zapowiedź? Omów kolejno dziedziny, w których antytypiczny Pura obserwował i raportował powszechny niepokój na całym świecie? Na co on wskazywał, będąc świadkiem niepokoju w okresie Paruzji? Jaki fakt on w końcu zaobserwował wśród świeckich znaków czasów? Co on zauważył, analizując różne kryzysy w historii ludzkości? Co dostrzegł w łączności z kryzysem poprzedzającym rewolucję francuską? Jakie zjawiska występowały w tym kryzysie przed rewolucją francuską? Co nawiązującego do burzy rewolucji francuskiej było przez niego widziane w Paruzji? Co w związku z tym uczynił i jak pokazują to rozpoznane przez niego wersety Pisma Świętego? Na co wskazywały liczne świeckie znaki, które on widział i dla kogo ich skutki miały być zgubne?

      (55) Jakie jeszcze znaki czasu były widoczne podczas zwiadowczej wyprawy antytypicznego Pury z antytytypicznym Gedeonem i co one zapowiadały? Jaki religijny znak oparty o Mat. 24:14 on raportował? Jakie fakty zaobserwowane przez antytypicznego Pure wskazywały na upadek Babilonu w nawiązaniu do Mat. 24:24? Jaki inny znak czasów on zauważył? Gdzie została omówiona forma niegodziwości dotycząca Boga? W jakich dziedzinach on zauważył to zło i rozpoznał je jako znak czasów? Jak jest to nauczane w przytoczonych tekstach Pisma Świętego?

      (56) Jakie inne znaki zauważył antytypiczy Pura i co one pokazują? W jaki sposób wypełniło się przepowiedziane szyderstwo odnośnie do powrotu naszego Pana: „Gdzież jest obietnica przyjścia jego”? Co członkowie kościoła nominalnego wypełnili w tej sprawie i co antytypiczny Pura uczynił w związku z tym? Jakie wielkie odstępstwo przedstawione w 2Tym. 3:1-9 on raportował? Co na podstawie faktów pokazał on odnośnie do duchowieństwa? Co odnośnie do laikatu? Co on zaobserwował jako przepowiedziane w Izaj. 8:10-12 i Obj. 6:14? W jakich stadiach śledził on to jednoczenie się? Co w związku z tym nastąpiło w 1908 r. i co uczynił z tym antytypiczny Pura?

      (57) Co brat Russell następnie zauważył oraz czym to było dla prawdziwego Kościoła i dla kościoła nominalnego? Jakie były spodziewania wszystkich poświęconych? Jak on to widział w oparciu o Mat. 25:1-12 i dlaczego? Co z tym znakiem uczynił? Na jakich tekstach Pisma Świętego oparł wyjaśnienia tego znaku? Jak brat Russell działał w tym przypadku? Co jeszcze zauważył i zaraportował, według jakich zapowiedzi Pisma Świętego? Na co zwrócił uwagę w związku z pracą Żniwa? Co w tym widzimy? Jaki znak czasów on obserwował w oparciu o przytoczone teksty z Mal. 3:1-4; Mat. 7:24-27; 1Kor. 3:12-15? Co on wskazał odnośnie do próbowania poświęconych? Co te wszystkie grupy znaków zapowiadały? Co nastąpiło później w związku z próbami poświęconych? Czego te przesiewania dokonały i na co w związku z nimi wskazał brat Russell? Co on zrozumiał odnośnie do podania ich w wersetach Pisma Świętego? Jakie inne sprawy zauważył i podał w raporcie? Jakie przywileje wiernie wykorzystał razem z antytypicznym Gedeonem?

      (58) Kto zauważył wiele z tych kwestii i jak to jest przedstawione w w. 13.? Co antytypiczne głupie panny w kościele nominalnym wiedziały odnośnie do tych wydarzeń i warunków oraz czego nie rozumiały w tej sprawie? O co z tego powodu pytali swoich nauczycieli i jak to jest przedstawione w w. 14.? Jakie myśli zaobserwował nasz Pastor, podał je w swym raporcie braciom i jaki był wpływ tego raportu? Co nasze badanie pokazuje odnośnie do stosownych czynów brata Russella?

poprzednia stronanastępna strona