Epifaniczny tom 9 – rozdział 7 – str. 450
Daniel – typ i antytyp
iż chrześcijaństwo podzieliło się na dwa wrogie obozy – konserwatywny, składający się z kościoła, państwa i kapitału oraz radykalny, który tworzyli rolnicy, związki zawodowe, socjaliści, komuniści i anarchiści. Co więcej, wykazywał on, że stale rosnący spór między tymi dwoma obozami podczas Armagedonu doprowadzi do wybuchu ognia zniszczenia, który spustoszy obóz konserwatywny, znosząc obecny kształt państwa, kościoła i kapitału. Podkreślał również, iż znaki czasów manifestowały bliskość Królestwa Bożego w jego dwóch częściach (Medach i Persach) jako tego, które nastanie po upadku królestw obecnego świata. Wyjaśniając antytyp napisu na ścianie, brat Russell wskazał na trzy wielkie wydarzenia objawione w znakach czasów: (1) koniec Czasów Pogan, (2) potępiający wyrok na Babilon i (3) obalenie królestwa Szatana, które miało być zastąpione Królestwem Bożym w jego dwóch częściach. Niewątpliwie taka właśnie była interpretacja znaków czasów, jaką podał nasz Pastor, a której nie mógł podać żaden z mędrców Babilonu. Ci mędrcy nie potrafili nawet odczytać tych znaków. Rozwój wypadków, szczególnie od 1914 r., potwierdza, że odczytanie i wytłumaczenie ich przez brata Russella jest właściwe. Daniel ubrany w szkarłatną szatę, w złotym łańcuchu na szyi, uhonorowany urzędem trzeciego (religijnego) władcy w Babilonie jest typem na to, że brat Russell był w coraz większym stopniu przyjmowany jako prawdziwy, upoważniony przez Boga nauczyciel i tłumacz znaków czasów. Daniel uznany za trzeciego (religijnego) władcę Babilonu przedstawia brata Russella jako cieszącego się coraz większym szacunkiem największego nauczyciela w chrześcijaństwie, co było ogromnym zaszczytem, ponieważ sfera kościelna w okresie Paruzji była uważana za trzecią pod względem wpływu siłę w chrześcijaństwie. Śmierć Balsazara (w. 30.) przedstawia odejście nominalnego królestwa podczas ucisku. Przejęcie królestwa przez Dariusza reprezentuje naszego Pana obejmującego swoje Królestwo.
(21) Przechodzimy teraz do 6. rozdziału Księgi Daniela, w którym jest zawarta historia wrzucenia Daniela do jaskini lwów.