Epifaniczny tom 9 – rozdział 7 – str. 469

Daniel – typ i antytyp

antytypiczne 70 tygodni. Zgodnie z tym, seria wydarzeń mających miejsce w latach od 537 r. p.n.e. do 73 r. n.e. ma swój antytyp w równoległości trwającej od roku 1309 do 1918. Zatem jak 70 tygodni z poprzedzającymi je i następującymi po nich czasami oraz wydarzeniami jest typiczne w dyspensacji w Żniwie Wieku Żydowskiego równoległej do czasów oraz wydarzeń Wieku Ewangelii i jego Żniwa, tak słusznie wnioskujemy, że Gabriel podający typicznemu Danielowi proroctwo o 70 tygodniach oraz czasach i wydarzeniach poprzedzających je i następujących po nich, także jest typiczny, jak to wcześniej zauważyliśmy w rozdz. 8. i co potwierdzimy, rozważając rozdziały 10-12 Księgi Daniela.

      (38) Kogo przedstawia Gabriel w wersetach 21-26? Odpowiadamy: najwyraźniej pięciu braci, którzy wskazali bratu Russellowi równoległości czasów i wydarzeń Wieku Ewangelii i jego Żniwa oraz Wieku Żydowskiego i jego Żniwa. Pierwszym z nich był brat Barbour, który wyjaśnił bratu Russellowi pięć równoległości odnoszących się do dat i wydarzeń. Drugim był albo brat Paton, albo brat Keith, ale nie mamy co do tego pewności. Trzecim i czwartym byli bracia John i Morton Edgarowie, którzy przedstawili większość równoległości od roku 1309 do 1914. Piątym był inny brat, który w grudniu 1903 r. wskazał bratu Russellowi, że czas żęcia Wieku Żydowskiego zakończył się w 69 r. n.e., a nie 70 r. n.e. i dlatego to nie w 1910 r., jak wówczas (w 1903 r.) przypuszczał brat Russell, a w 1914 r. nastąpi zgromadzenie do gumna i zakończenie czasu żęcia Wieku Ewangelii, a nie zakończenie czasu gniewu, jak w tamtym czasie spodziewał się brat Russell, opierając swój pogląd na błędnym zastosowaniu równoległości odnoszącej się do zniszczenia Jerozolimy w 70 r. n.e. Ten piąty brat wskazał również bratu Russellowi, że sam brat Russell stanowił równoległość Apostołów w czasie i wydarzeniach opisanych w Dziejach Apostolskich. Wreszcie, w 1915 r. wyjaśnił mu szczegóły dotyczące oblężenia Jerozolimy, upadku Herodion, Machaerus i Masady, masakry w Aleksandrii i Cyrenie

poprzednia stronanastępna strona