Epifaniczny tom 9 – rozdział 7 – str. 472
Daniel – typ i antytyp
i zmartwychwstania Kościoła w 1878 r. Inny brat – nie mamy dotąd pewności co do jego tożsamości – zasugerował bratu Russellowi, że tak jak do października 36 r. n.e. specjalna łaska była skierowana jedynie do Izraelitów, a po tym czasie objęła również pogan, tak do października 1881 r. specjalna łaska była ograniczona jedynie do członków Kościoła, lecz od tego czasu stała się udziałem także niektórych spoza kościoła nominalnego.
(41) Kolejne ważne i bardziej szczegółowe uzupełnienia równoległości podali bracia John i Morton Edgarowie, szczególnie John. Niektóre z nich opublikowano po raz pierwszy w Strażnica, 1905, s. 179 itd., następnie w 1906 roku w Convention Reports (Raporty Konwencyjne – przyp. tłum.), a większość w Great Pyramid Passages, tom 2 (Przejścia Wielkiej Piramidy – przyp. tłum.). Bracia Edgarowie wyjaśnili bratu Russellowi (oraz Kościołowi) więcej równoległości, w tym również równoległości dyspensacyjnych, niż uczynił to ktokolwiek inny, będący częścią antytypicznego Gabriela. Przedstawimy kilka najważniejszych, a o innych można przeczytać w przytoczonych powyżej wydawnictwach. Bracia Edgarowie porównali położenie fundamentu świątyni przez Zorobabela w 537 r. p.n.e. z podaniem przez Marsyliusza w 1309 roku pewnych prawd jako fundamentu dla Kościoła. Następnie zestawili wznowienie prac przy świątyni przez Zorobabela w 522 r. p.n.e. z napisaniem przez Marsyliusza jego słynnej książki pt. Defensor Pacis (Obrońca Pokoju), która do dzisiaj jest najsilniejszym zaprzeczeniem papieskiej teorii rządów kościoła i wybitnym przedstawieniem prawdy o władzy kościoła. Potem wskazali analogię pomiędzy czteroletnią pracą Zorobabela przy ukończeniu świątyni w latach 522-518 r. p.n.e. i czteroletnią aktywnością Marsyliusza w latach 1324-1328 prowadzoną zgodnie z zasadami zawartymi w dziele Defensor Pacis. Następnie porównali reformatorską pracę Ezdrasza w Izraelu, zapoczątkowaną w 468 r. p.n.e., z reformatorską działalnością Wyklifa rozpoczętą w 1378 r. Kontynuując, przyrównali odbudowanie murów Jerozolimy przez Nehemiasza w 455 r. p.n.e. z umocnieniem władzy Kościoła