Epifaniczny tom 9 – rozdział 8 – str. 518

Pierwsze ukazanie się Dawida – typ i antytyp

„jeszcze został najmłodszy” (w. 11.), byli bracia George Stetson i George Storrs (R0046, akap. 4,10-13; R0071, akap. 3-5,14,15; R0623; R0624), którzy mieli przywilej pomazać brata Russella na antytypicznego Dawida w latach 1871 – 1874 ([Strażnica, 1916, s. 170, par. 13] R5909 – przyp. tłum.). Warto zapoznać się z tymi odnośnikami.

      (12) Odpowiedź Isajego antytypicznie pokazuje, że w tym czasie brat Russell działał jako duchowy pasterz niektórych Pańskich owiec (pasie owce, w. 11.). Z tego wynika, że ta odpowiedź musiała zostać udzielona po tym, gdy brat Russell dzięki Jonaszowi Wendellowi już wyszedł ze stanu nieomal rozpaczliwego poszukiwania objawienia Bożego, którego wcześniej przez dwa męczące lata szukał na ponurych pustyniach pogaństwa i mahometanizmu. Przekonał się, że były one pozbawione jakiejkolwiek oazy, gdzie spragniona dusza mogłaby ugasić swe wielkie, religijne pragnienie, gdy zrozumiał, że Biblia była natchniona przez Boga i że nie uczy ona o ludzkiej nieśmiertelności i wiecznych mękach dla większości rodzaju ludzkiego. Zrozumiał, iż zgodnie z Biblią śmierć jest karą za grzech i że rodzaj ludzki jest na nią skazany nie ze względu na przeznaczenie, lecz z powodu Boskiego wyroku wydanego na zbuntowanych grzeszników. Jego serce tak pełne gorliwości, miłości do Boga, do prawdy i swych bliźnich nie mogło postąpić inaczej, jak mówić o tej odrobinie prawdy. W ten sposób, począwszy od 1870 r., zgromadził on wokół siebie grupę biblijną, której członkom starał się pomóc w sprawach Bożych na tyle, na ile sam je znał. Tak więc pasł owce (w. 11.). Niektórzy członkowie antytypicznego Isajego powiedzieli o nim braciom Stetsonowi i Storrsowi (posłał i przywiódł go, w. 12.), a brat Storrs przesłał mu swoje czasopismo The Bible Examiner (Przegląd Biblijny – przyp. tłum.). Brat Storrs od lat nauczał i pisał w obronie następujących nauk: Adam sprowadził na ludzką rodzinę grzech i śmierć, a nie wieczne męki; Jezus Chrystus dzięki łasce Bożej dał samego siebie na Okup za wszystkich, dlatego wszyscy muszą mieć możliwość uzyskania błogosławieństw wypływających z Okupu; wybrańcom, których wybór

poprzednia stronanastępna strona