Epifaniczny tom 9 – rozdział 9 – str. 551

Antytypiczni Dawid i Goliat

uwagę brata Russella (co usłyszał Dawid, w. 23.). Ponownie, z tych samych powodów, chrześcijańscy wojownicy cofnęli się ze strachem (w. 24.). Nie należy rozumieć, że cała armia Izraela uciekła, ale że cofnęli się ci, którzy znajdowali się najbliżej Goliata. Zapewne obszar zajmowany przez wojsko rozpościerał się na przestrzeni wielu mil. Podobnie w antytypie – nie powinniśmy myśleć, że wszyscy chrześcijańscy apologeci uciekli przed antytypicznymi Filistynami, ale że raczej dotyczyło to jedynie tych, którzy przeciwstawiali się teorii ewolucji. Jak wojownicy Izraela rozmawiali o Goliacie, tak wojownicy chrześcijańscy mówili o teorii ewolucji, pytając: analizowaliście i zrozumieliście teorię ewolucji? (A widzieliżeście tego męża?, w. 25.). Z pewnością pojawiła się ona, aby sprowokować obrońców Biblii (wyszedł, aby urągał Izraelowi, w. 25.). Ktokolwiek spośród nas potrafiłby ją obalić (ktoby go zabił, w. 25.), niezawodnie otrzyma wielką nagrodę od naszych wyznaniowych przywódców (król, w. 25.): „bogactwa”(BP), wpływ, reputację, stanowisko i autorytet; otrzyma szczególne uprawnienia od naszych wodzów (córkę mu swoją da, w. 25.), a jego braciom nasi wodzowie dadzą wyjątkowe przywileje wśród wierzących Biblii (dom ojca jego uczyni wolnym w Izraelu, w. 25.).

      (10) Brat Russell był człowiekiem skromnym i małomównym. Brakowało mu przebojowości. Cechy te sprawiały, że był szczególnie wyczulony na to, że ani on, ani jego zwolennicy nie cieszyli się uznaniem wśród wyznaniowych chrześcijan. Uważał, że stanowi to wielką przeszkodę dla jego oraz ich użyteczności i sądził, że gdyby można było ją usunąć, ich praca dla Pana wśród wyznaniowych chrześcijan byłaby bardziej owocna. Uczucia te spowodowały, że jego postępowanie sprawiało wrażenie wśród obrońców Biblii, jakby interesowała go nagroda, jaką miałby otrzymać ten, kto sprosta wyzwaniu zwolenników teorii ewolucji i pokona ich, zdejmując tym samym hańbę z obrońców Biblii, na jaką byli wystawieni wobec wyzywających twierdzeń teorii ewolucji. Jest to przedstawione w pierwszym pytaniu Dawida z w. 26.

poprzednia stronanastępna strona