Epifaniczny tom 1 – rozdział 2 – str. 64
Boskie Przymioty Istoty
(2Moj. 20:2; Izaj. 33:22; Mat. 4:10; 22:37; (4) próbowania przez Niego ludzi (5Moj. 13:1; Ijob 2:6; 1Kor. 11:19); (5) udzielania przez Niego łaski (Rzym. 9:22; 2Tym. 2:25); (6) dysponowania przez Niego życiem ludzi (1Moj.22:2; 1 Sam.16:3); (7) sądzenia przez Niego ludzi, narodów i aniołów (Dan. 4:17; Rzym. 12:19; 1Kor. 6:3; Obj. 11:18). Pismo Święte dowodzi, że jest On wyższy także od naszego Pana Jezusa (Jan 10:20; 14:28; 1Kor. 3:23; 11:3; 15:24, 27, 28; Filip. 2:6; Efez. 1:17; 1Piotra 1:3; Psalm 45:7,8, por. Żyd. 1:8,9). Pismo Święte dowodzi, że ostatecznie Bóg zostanie uhonorowany jako najwyższy (1Kor.15:28; Filip. 2:9-11; Obj.5:12,13; 19:6; 5Moj. 10:14, 17; Psalm 47:3, 4,8,9; 83:18,19; 97:9; 145:11-13; Rzym. 14:11). A zatem supremacja Jehowy jest biblijną nauką.
Ostatnim przymiotem Boskiej istoty, jaki rozważymy, jest Jego niezgłębioność. Rozumiemy przez to przymiot Boskiej istoty, który sprawia, że dla żadnej z Jego istot nie jest możliwe pełne zrozumienie Go we wszystkich szczegółach Jego istoty, przymiotów, myśli i dzieł. Bóg oczywiście całkowicie Siebie rozumie w każdym szczególe Swej istoty, przymiotów, myśli i dzieł. Te z Jego inteligentnych stworzeń, które pozostają w harmonii z Nim, rozumieją niektóre rzeczy dotyczące Jego istoty, przymiotów, myśli i dzieł. Na przykład, nasza analiza Jego egzystencji i przymiotów Jego istoty ukazała nam niektóre z tych elementów. Jednak inne elementy nie mogą być przez nas w pełni zrozumiane. Jest to między innymi widoczne w kwestii Jego istnienia bez początku. Idąc od wtórnych przyczyn do Pierwszej Przyczyny, zauważyliśmy, że Bóg nie może mieć początku, ponieważ nie został niczym spowodowany; nie możemy jednak pojąć, jak to jest możliwe. Argumentacja skutku i przyczyny wykazuje naszemu rozumowi, iż faktem jest to, że nie posiada On początku; lecz ani to, ani nic innego nie jest w stanie wyjaśnić naszemu rozumowi, w jaki sposób może On nie posiadać początku. To właśnie nasza niezdolność zrozumienia wszystkich rzeczy związanych z Jego egzystencją jako istoty bez początku sprawia,