Epifaniczny tom 1 – rozdział 3 – str. 124
Elementy składowe i wyższe pierwszorzędne łaski charakteru Boga
lecz tych, którzy tego nie czynią. Chociaż prawdziwym celem usprawiedliwienia z wiary Wieku Ewangelii jest przygotowanie reagujących na nie osób do poświęcenia i wyboru, to jednak wielu – ogromna większość – nie używa usprawiedliwienia w tym celu. Pomimo tego działa wobec nich Boska miłość bezinteresowna. Nawet przed ich usprawiedliwieniem działała ona wobec nich jako jednostek. Litowała się nad nimi w ich zagubionym stanie wyobcowania do takiego stopnia, że używała niektórych Swych synów i sług do głoszenia im pokuty, a przez Słowo pobudzała ich do znienawidzenia i porzucenia grzechu oraz do umiłowania i praktykowania sprawiedliwości. Takie postępowanie ze strony Boga było oczywiście postępowaniem bezinteresownej miłości. Co więcej, po okazaniu przez nich pokuty pobudzał On niektórych ze Swych synów i sług do dalszego pomagania im Słowem, aby przyjęli Jezusa jako swego Zbawiciela, by przez wiarę w Jego zasługę mogli dojść do usprawiedliwienia i związanego z tym pokoju z Bogiem. W tym działaniu dostrzegamy przejaw Jego miłości. Podobnie używa On Swych ziemskich synów i sług w celu pomagania im w poznawaniu Prawdy, dalszego oczyszczania się z nieczystości ciała i ducha i szerszego praktykowania sprawiedliwości. Takie Jego czynności z pewnością są wyrazami miłości bezinteresownej. Czynienie tego niestrudzenie przez wiele wieków jest jeszcze większą manifestacją miłości, a stałe czynienie tego w interesie prawdy i sprawiedliwości, pomimo oddalania się wielu od Niego i braku zainteresowania ze strony innych, jest wzniosłym wyrazem Jego miłości. O jakże wielka jest miłość Boga w Wieku Ewangelii!
Nawet w wielkim ucisku, który rozpoczął się wojną światową, osiągnie fazę światowej rewolucji, a zakończy się światową anarchią i uciskiem Jakuba, a wszystkim im będzie towarzyszył głód i zarazy – dostrzegamy działanie Boskiej miłości, chociaż oczywistym jest, że głównie występują tutaj Boska moc i sprawiedliwość. Niemniej jednak w gniewie tym jest miłość – miłość, która potrafi użyć gniewu dla celów reformy,