Epifaniczny tom 11 – rozdział 1 – str. 48
Niewola Izraela i przygotowanie do wyzwolenia
Możemy być jednak pewni, że Bóg nie był naprawdę niezadowolony z zachowania naszego Pana w bracie Russellu, ponieważ to oznaczałoby grzech w działaniu naszego Pana przez brata Russella. Interpretacja rozpalenia się Boskiego gniewu jest zatem podobna do interpretacji nienawidzenia ojca i matki (Łuk. 14:26; zob. przypis Diaglotta), jako miłowania ich w mniejszym stopniu, a nie jednoznacznego ich nienawidzenia.
(43) Sądzimy, że kluczem są następujące słowa: wyrażenie niższego stopnia zadowolenia Boga z typicznego Mojżesza oraz antytypicznego Mojżesza w bracie Russellu przez oferowanie im bardziej ograniczonego przywileju służby. Bóg wolał, by antytypiczny Eliasz namaścił antytypicznego Jehu i Hazaela, a mimo to dozwolił na to, by stała się rzecz dająca Mu mniej zadowolenia, tj. namaszczenie ich przez antytypicznego Elizeusza. Najwyraźniej Bóg byłby też bardziej zadowolony, gdyby to Mojżesz przemawiał do Izraela i faraona, bez Aarona jako rzecznika, a mimo to dozwolił, by stała się rzecz dla Niego mniej zadowalająca. Podobnie, Bóg najwyraźniej wolałby, by to Jezus w bracie Russellu, mówił do antytypicznego Izraela i faraona, bez antytypicznego Aarona jako Rzecznika, a mimo to dozwolił, by stała się rzecz dająca Mu mniej zadowolenia. Twierdzimy tak dlatego, że jak uczy werset 14, Bóg z mniejszym zadowoleniem przewidział Aarona jako rzecznika Mojżesza. Tak jak Bóg zwrócił uwagę Mojżesza na fakt, że Aaron z pokolenia Lewiego jest jego bratem, tak Bóg zwrócił uwagę Jezusa w bracie Russellu na fakt, że wierny lud Pana w antytypicznym Lewim jest Jego bratem, tak jak cały namaszczony lud Pana żyjący w tym samym czasie zbiorowo nazywany jest Chrystusem (Psalm 2:1,2; Dz.Ap. 4:26) oraz Synem Bożym (Mat. 2:15; Ozeasz 11:1). Słowa Boga do Mojżesza, że Aaron potrafi dobrze mówić, są typem poinformowania Jezusa w bracie Russellu, że Kościół w ciele w czasie drugiego adwentu będzie w stanie dobrze wypowiedzieć to, co będzie konieczne. Poinformowanie Mojżesza przez Boga, że Aaron jest w drodze, by się z nim spotkać, jest typem zwrócenia przez Boga uwagi