Epifaniczny tom 11 – rozdział 1 – str. 49
Niewola Izraela i przygotowanie do wyzwolenia
Jezusa na ruch Millera, 1829-1844, który wtedy był aktywny, jako wyjście na spotkanie naszemu Panu w Jego drugim adwencie (Mat. 25:1-4). Ten fakt, a także te zawarte w wersetach pod koniec rozdziału II, pozwalają nam ustalić czas tej rozmowy między Bogiem i Chrystusem jako mającej miejsce między rokiem 1799 a 1844. Na pierwszy rzut oka wahanie się Jezusa w bracie Russellu między rokiem 1799 a 1844 wydaje się sprzeczne, gdyż stał się on rzecznikiem Jezusa dopiero 30 lat później. Ta pozorna sprzeczność znika, gdy przypomnimy sobie, że dla Boga przyszłość jest jak teraźniejszość. Tak więc z wyprzedzeniem widział On to wahanie się w bracie Russellu. Zapowiedź dana Mojżeszowi przez Boga o wielkiej i szczerej radości Aarona ze spotkania z nim jest typem Bożej zapowiedzi danej Jezusowi o wielkiej i szczerej radości Kościoła z rozpoznania Jego drugiej obecności.
(44) Polecenie przez Boga Mojżeszowi (w. 15), by mówił do Aarona i włożył w jego usta słowa, jakie miał wypowiedzieć do Izraela i faraona, jest typem polecenia przez Boga Jezusowi, w obydwu członkach gwiezdnych Laodycei, by podawali Kościołowi poselstwo Paruzji i Epifanii oraz uczyli o poselstwie na czasie, jakie miało być podane przez Kościół jako rzecznika Jezusa wobec antytypicznego Izraela i faraona. Zobowiązanie się Boga wobec Mojżesza, że będzie go wspierał jako Boskiego rzecznika oraz Aarona jako rzecznika Mojżesza, przedstawia obietnicę Boga daną Jezusowi, że będzie Go wspierał w członkach gwiezdnych Laodycei jako rzeczniku Boga, a także w Kościele jako rzeczniku Jezusa. Zobowiązanie się Boga do kierowania dziełem Mojżesza i Aarona ilustruje Jego zobowiązanie się do kierowania dziełem Jezusa w członkach gwiezdnych Laodycei oraz w Kościele w Paruzji i Epifanii. Tak jak w wersecie 15 Bóg pokazuje, jak Aaron, w typie i antytypie, miał się stać rzecznikiem odpowiednio Mojżesza i Jezusa w członkach gwiezdnych Laodycei, tak w wersecie 16 jest powiedziane, że typiczny Aaron będzie mówił do ludu za Mojżesza jako jego rzecznik, natomiast w antytypie Kościół miał mówić do ludzi za Chrystusa jako Jego rzecznik. Polecenie dane Mojżeszowi, by był bogiem (potężnym, wyższym) dla Aarona, co oznacza,