Epifaniczny tom 11 – rozdział 1 – str. 52

Niewola Izraela i przygotowanie do wyzwolenia

uwolnienia Jego ludu z królestwa i niewoli szatana, by mógł Mu służyć. Polecenie Boga dane Mojżeszowi, by poinformował faraona, że jeśli nie spełni tego żądania, Bóg zabije jego pierworodnego, ilustruje polecenie Boga dane Chrystusowi, by poinformował szatana, że w przypadku niespełnienia tej prośby Bóg zniszczy rzymską hierarchię, która jako antychryst jest pierworodnym szatana. Fakt ten sugeruje, że hierarchia rzymskokatolicka od dawna niemal wyłącznie, jeśli nie wyłącznie, składa się z odstępczych nowych stworzeń, skazanych na wtórą śmierć (Mat. 24:15; 2Tes. 2:4). Polecenie z wersetów 21-23 zostało podane Mojżeszowi w czasie podróży do Egiptu, co jest typem otrzymania przez naszego Pana między rokiem 1846 a 1874 tego antytypicznego polecenia, jako przygotowania do drugiego adwentu. Na pierwszy rzut oka z wersetów 24-26 możemy odnieść wrażenie, że Bóg próbował zabić Mojżesza, lecz antytyp dowodzi, że tak nie było. Oznaczałoby to bowiem, że między rokiem 1846 i 1874 Bóg próbował symbolicznie zabić Jezusa. Epizod wskazuje, że grożące niebezpieczeństwo zostało zażegnane przez obrzezanie syna, nie synów, Zefory. Sugeruje to myśl, że zagrożone było życie Gersona, pierworodnego Mojżesza, prawdopodobnie z powodu poważnej choroby, z której został uratowany przez obrzezanie. Zgadzają się z tym fakty antytypu, co obecnie udowodnimy.

      (48) Syn Mojżesza, Gerson, jako pierworodny był typem wierniejszej klasy usprawiedliwionych, natomiast drugi syn, Eliezer, jako później urodzony, był typem mniej wiernej klasy. Oto antytypiczne fakty popierające tę myśl. Wielu usprawiedliwionych było głęboko zainteresowanych ruchem Millera, a ich zainteresowanie przetrwało rozczarowanie z roku 1844. Obydwie te klasy, razem z całym wiernym Maluczkim Stadkiem, w latach od 1844 do 1846 pozostawały w Babilonie, choć trwały przy doktrynie o bliskości drugiego adwentu. Jednak w roku 1846, kiedy pierwsza część klasy świątyni – jej jądro – została oddzielona od Babilonu jako oczyszczona świątynia, razem z tą częścią Babilon opuścili tylko ci bardziej

poprzednia stronanastępna strona