Epifaniczny tom 11 – rozdział 2 – str. 100

Próby wyzwolenia

antytypicznego Izraela z królestwa szatana. Polecenie to zostało udzielone między październikiem 1880 a październikiem 1881 roku. Jeśli chodzi o działanie Jezusa przez onego Sługę, przygotowaniem do jego wykonania było zajmowanie się Jezusa i onego Sługi przygotowaniem dwóch broszur: Pokarmu dla myślących chrześcijan, inaczej Dlaczego dozwolono na zło? oraz Cieni Przybytku, które były przygotowywane od października 1880 mniej więcej do czerwca 1881, a następnie drukowane w czasie lata roku 1881, gotowe do dystrybucji we wrześniu. Publiczne rozpowszechnianie pierwszej z tych pozycji było jednym z najważniejszych pojedynczych zarysów całego Żniwa. W przeciwieństwie do pierwszej, druga pozycja nie była skierowana do ogółu ludzi, co byłoby zwracaniem się do szatana z prośbą o wyzwolenie antytypicznego Izraela, lecz jedynie do tych, którzy zainteresowali się pierwszą z nich w takim stopniu, że szukali dodatkowej pomocy (antytypiczni Izraelici). Tak więc obydwa elementy polecenia Jehowy z wersetu 13 zostały wykonane z nastaniem jesieni roku 1881. Pierwsze z tych dzieł, jako wyraźnie zalecone i następnie wykonane, typicznie jest opisane w 2Moj. 7:8-13. Mamy nadzieję, że gdy będziemy ją rozważać, podamy odpowiednie szczegóły. Z powodu wielkiego postępu pracy Żniwa, związanego z dystrybucją Pokarmu dla myślących chrześcijan, a także z powodu jednocześnie następujących i towarzyszących temu przesiewań, jak również tych, jakie miały miejsce później, genealogie – będące typem powstawania grup wśród ludu Pana – zostały wstawione w formie wtrącenia między polecenie wykonania odpowiedniej pracy publicznej i prywatnej oraz towarzyszące instrukcje i związane z nimi zachęty a wykonanie tego dzieła. Chociaż typ nie wydaje się wskazywać, dlaczego to wtrącenie na temat niektórych genealogii (2Moj. 6:14-27) występuje w tym miejscu, antytyp w pełni wyjaśnia obecność tego wtrącenia tam, gdzie się ono znajduje.

      (29) Jeśli będziemy pamiętali o antytypicznym tle fragmentu Pisma Świętego, jaki analizujemy – od czasu

poprzednia stronanastępna strona