Epifaniczny tom 11 – rozdział 2 – str. 108

Próby wyzwolenia

przedstawia naszego Pastora w jego związku z kościołem nominalnym – Obozem (4Moj. 25:1-18). Nasz Pastor bardzo cierpiał (Putiel – cierpiący dla Boga) w swej gorliwości dla Boga, gdyż był fałszywie przedstawiany, oczerniany i znieważany przez fałszywe nauki i złe praktyki Obozu, co uczyniło go człowiekiem o silnym obliczu, stawiającym czoło (rozwinął się w Pinechasa, mosiężną twarz) przeciwko takim naukom i praktykom. Pinechas przedstawia go zatem jako kapłana w jego stosunku do błędów i złych praktyk nominalnego kościoła. Rzeczywiście, niczym mosiądz, on silnie przeciwstawiał się tym błędom i złym praktykom. Na ile byliśmy w stanie sprawdzić, imię żony Eleazara nie jest w Biblii nigdzie podane. Może to być typem faktu, że gdy rozwinął się on do zarysu Pinechasa swej służby – pracy wobec nominalnego ludu Bożego – nie używał on innych cech i nauk poza zwykłymi cechami i naukami, których używał jako kapłan wśród ludu Bożego. Takie są grupy i jednostki (w. 25), szczególnie podkreślone jako wyjątkowo aktywne w Paruzji i Epifanii, czasie wyzwalania.

      (35) Powyżej podaliśmy wystarczająco dużo komentarzy na temat wersetów 26-30, oddzielonych od wersetów 10-13, których są powtórzeniem, genealogicznym wtrąceniem z wersetów 14-25. W ten sposób całkowicie omówiliśmy 2Moj. 6, co doprowadziło nas do 2Moj. 7, którą obecnie zbadamy aż do wersetu 13. Po 2Moj. 7:13 przejdziemy bezpośrednio do 2Moj. 10:21. Powodem pominięcia tego fragmentu jest to, iż traktuje on o pierwszych ośmiu plagach, których szczegółowe omówienie pozostawiamy do czasu rozważenia trzech biad i siedmiu ostatnich plag Objawienia. Nie możemy uniknąć omówienia tutaj plagi dziewiątej i dziesiątej, ponieważ najbardziej ze wszystkich są one zasadniczo, bezpośrednio i przyczynowo związane z wyzwoleniem Izraela, a także dlatego, że ogólne myśli na temat ostatniej z nich zostały już podane przez naszego Pastora, który prawie nic nie napisał na temat pierwszych dziewięciu plag. Na temat pierwszej plagi w tym miejscu wystarczy tylko powiedzieć,

poprzednia stronanastępna strona