Epifaniczny tom 11 – rozdział 2 – str. 116

Próby wyzwolenia

bardziej ograniczony w czasie, ponieważ należy wyłącznie do Paruzji i Epifanii, jest szerszy od pokrewnego obrazu z Mojżeszem i Aaronem. Zaprzeczając charakterowi ofiary za grzech, nauki Mojżesza i Aarona dotyczyły wyłącznie tego, dlaczego Bóg przez cały Wiek dozwala na cierpienia Głowy i Ciała. Natomiast obraz Jannesa i Jambresa nie tylko obejmuje te dwa błędy pod koniec Wieku, lecz także i te dotyczące powodu dozwolenia na zło dla wszystkich pozostałych klas związanych z Boskim planem. Jeśli chodzi o osoby, obraz Nadaba i Abihu przedstawia tylko wodzów prawdy, którzy następnie stają się fałszywymi nauczycielami w Kościele, a tym samym stają się takimi przed Jehową. Jeśli chodzi o zasięg ich błędów, obejmują one szerszy obszar niż w przypadku obydwu pozostałych grup, których błędy w obrazie Mojżesza i Aarona dotyczą powodów doznawania cierpień przez klasę Chrystusa, a w obrazie Jannesa i Jambresa – powodów doznawania cierpień przez wszystkie klasy. Jednak obraz Nadaba i Abihu obejmuje nie tylko powyższe aspekty pytania odnośnie dozwolenia na zło, lecz także wszystkie inne błędy nauczane wśród ludu Bożego, co w odniesieniu do całego Wieku pokazane jest w typie w 3Moj. 10:1-7, a w odniesieniu do Paruzji i Epifanii – w 2Moj. 6:23.

      (41) Jak pamiętamy, stwierdziliśmy, że w obecnym rozdziale pominiemy omówienie 2Moj. 7:14-10:20, zawierającej historię pierwszych ośmiu plag, ponieważ wierzymy, iż wolą Pana jest pominięcie dokładnego ich rozważenia do czasu omówienia dwóch pierwszych biad oraz siedmiu ostatnich plag z Objawienia. Przeanalizujemy je razem, ponieważ dotyczą one tych samych tematów. Dwa względy uzasadniają nasz zamiar omówienia dziesiątej plagi: (1) w przeciwieństwie do pierwszych dziewięciu plag i ich odpowiedników w Objawieniu nasz Pastor podał nam sporo informacji na temat dziesiątej plagi; oraz (2) chociaż Księga Objawienia zapowiada trzecią biadę, która jest tożsama z dziesiątą plagą, jako następującą wkrótce po zakończeniu się drugiej biady (Obj. 11:14), nie określa wyraźnie jej nazwy, choć opisuje wydarzenia,

poprzednia stronanastępna strona