Epifaniczny tom 11 – rozdział 3 – str. 175
Wyzwolenie pierworodnych
na temat metody usuwania kwasu, chociaż nakazuje to, co jest w czasie tej ceremonii dokonywane, tak jak pokazują to wersety 15, 19 oraz 2 Moj. 13:7, tj. usuwanie i niszczenie kwasu z domów. Na podstawie stosowności tych symboli zgodnie z prawdą i logiką możemy jednak zasugerować, iż bardzo prawdopodobne jest to, że Bóg kierował stosowaniem tej ceremonii, ponieważ każdy jej szczegół, traktowany z punktu widzenia symboliki biblijnej, obrazuje rzeczy, które antytypiczni Izraelici stale dokonują, szczególnie w związku z Wieczerzą Pańską. W tym obrazie dom Izraelitów reprezentuje człowieczeństwo duchowych Izraelitów (2Kor. 4:16-5:10). Poszukiwanie kwasu ilustruje duchowego Izraelitę badającego samego siebie w poszukiwaniu antytypicznego kwasu (1Kor. 11:28; 2 Kor. 13:5). Zapalona świeca bardzo dobrze reprezentuje Biblię udzielającą światła, które ujawnia nasz antytypiczny kwas (Psalm 18:29; Przyp. 24:20; Jer. 25:10; Łuk. 15:8; Obj. 18:23; 22:5). Używanie szczotki bardzo dobrze przedstawia nasze umysły obejmujące swym poznaniem antytypiczny kwas. Ręce chwytające kwas dobrze przedstawiają naszą wolę, zdobywającą kontrolę nad naszym antytypicznym kwasem. Zabezpieczanie zebranego kwasu, tak by nic się nie zagubiło, dobrze ilustruje trzymanie przez nas ujawnionego kwasu w żelaznym uścisku i jednoznacznym celu. Zniszczenie kwasu pokazuje opanowywanie, niszczenie przez nas antytypicznego kwasu (1Kor. 5:7; 2Kor. 7:1; Gal. 5:16-24; Efez. 4:22,25-31; Kol. 3:5-9). Ogień niszczący kwas jest typem Ducha Świętego, który niszczy nasz antytypiczny kwas (Rzym. 8:13; Gal. 5:16,17; 1Piotra 1:22). Głównym elementem Ducha, który tego dokonuje, jest święta miłość (1Kor. 13:4-6; 1Jana 4:18). Współpracują w tym także wiara i nadzieja (Efez. 6:15; 1Tym. 6:12; 1Jana 3:3). Widzimy więc, że symbolika tej ceremonii jest całkowicie biblijna. Jeśli pochodzi ona od Boga, to że nie została zapisana w Starym Testamencie, a mimo to zachowała się, jest trochę podobne do zachowania przez Boga imion Jannesa i Jambresa, egipskich czarowników, którzy sprzeciwiali się Mojżeszowi,