Epifaniczny tom 11 – rozdział 3 – str. 182
Wyzwolenie pierworodnych
jak również sama rodzina są typem rodziny Bożej. Drzwi przedstawiają oczywiście Chrystusa, drogę wejścia do Boskiej rodziny (Jana 10:1,7,9). Typiczne drzwi stoją między słupami odrzwi i nadprożem. Tak i Chrystus stoi między nami a Boską sprawiedliwością. Jego zasługa przypisana za nas Boskiej sprawiedliwości oraz przypisana nam przez Boską miłość utrzymuje nas w naszym stanowisku, podtrzymywanych przez Boską sprawiedliwość i Chrystusa, nasze drzwi. Cały ten obraz związany z drzwiami, ich odrzwiami i nadprożem obrazuje więc nasze usprawiedliwienie przez wiarę w obietnicę Boga, że przebaczy nasze grzechy i policzy nam sprawiedliwość Chrystusa. To sprawia, że wszyscy objęci takim usprawiedliwieniem z wiary – wszyscy, którzy są w Bożej rodzinie – pozostają bezpieczni tak długo, jak długo trwają w tej rodzinie, tak jak Izraelici byli bezpieczni tak długo, jak długo pozostawali w domu, którego drzwi od góry i po bokach były otoczone pokropionymi krwią słupami odrzwi i nadprożem. Musimy więc mieszkać w Bożej rodzinie, do której weszliśmy przez Chrystusa, drzwi, przez poświęcenie, dzięki zaspokojonej sprawiedliwości i naszemu usprawiedliwieniu.
(39) Jeśli jakikolwiek Izraelita opuścił tej nocy tak chroniony dom, wychodził spod ochrony krwi, w wyniku czego ginął. Podobnie w antytypie, jeśli ktokolwiek z ludu Bożego opuszcza teraz Bożą rodzinę przez rezygnację z poświęcenia i usprawiedliwienia, także zginie: nowe stworzenia spośród nich umierają jako takie (wtóra śmierć), Młodociani Godni umierają jako tacy (odpadają do nieusprawiedliwionych grzeszników tego świata) i tymczasowo usprawiedliwieni umierają jako tacy (odpadają do nieusprawiedliwionych grzeszników tego świata). Tacy depczą krew Syna Bożego, a ci z nich, którzy weszli w przymierze ofiary, bezczeszczą jego krew (Żyd. 10:29). To napomnienie ma dla nas szczególną moc: nie opuszczajmy Bożej rodziny i nie wychodźmy spod ochrony krwi Baranka Bożego, który usuwa grzech świata. Polecenie, by nie opuszczać domu aż do rana oznacza, że lud Boży musi pozostawać