Epifaniczny tom 11 – rozdział 3 – str. 189

Wyzwolenie pierworodnych

w którym lud Boży zostanie zniewolony i z którego ma być wyzwolony przez małą dziesiątą plagę, gdy zostanie już wylane dziewięć pozostałych małych plag. Dlatego między rokiem 1913 a 1916 nie mogliśmy podawać żadnych zapowiedzi w odniesieniu do pierworodnych małego królestwa szatana, przechodzącego przez małą dziesiątą plagę (część dużej dziesiątej plagi), która dotyczy pierworodnych małego Egiptu. Gdy więc podawaliśmy zapowiedź dziesiątej plagi tuż przed rokiem 1914 do jesieni roku 1916, zapowiadaliśmy dziesiątą plagę jako obejmującą pierworodnych wszystkich tych, którzy znajdowali się w zakresie kontrastów społecznych i pomiędzy nimi, objętych wyrażeniem pierworodny faraona oraz niewolnicy przy żarnach.

      (45) Opisując typiczne wypełnienie się dziesiątej plagi, Bóg podał ją tak, by pokazać w typie, jak Jego lud będzie widział niszczenie antytypicznych pierworodnych Egiptu. Lud Boży w coraz większym stopniu dostrzega, że antytypiczni pierworodni Egiptu obejmują pierworodnych małego królestwa szatana, małego antytypicznego Egiptu, który na coraz większą skalę działa wśród ludu prawdy począwszy od roku 1917, zniewalając go. Wyrażenie „pierworodny więźnia, który był w więzieniu” dotyczy właśnie pierworodnych małego Egiptu. Zauważmy, na czym to polega i jak należy to rozumieć. W symbolach biblijnych członkowie Wielkiej Kompanii są, między innymi, pokazani jako skuci kajdanami więźniowie w ciemnym lochu (Psalm 107:10,14,16). Tę samą myśl sugeruje Ps. 79:11, prawidłowo przetłumaczony przez dra Younga: „Niech przyjdzie przed oblicze twoje narzekanie więźnia [Wielkiej Kompanii] (…) pozostaw synów śmierci [klasę wtórej śmierci]”. Jeśli Ps. 102:21 zostanie poprawnie przetłumaczony w jego drugim zdaniu – „otworzył [w celu wkroczenia w bramy śmierci] synom śmierci” – okaże się, że wersety 21-23  traktują o sześciu klasach: Wielkiej Kompanii [„więzień”], klasie wtórej śmierci [„synowie śmierci”], Maluczkim Stadku [„Syjon”], Starożytnych i Młodocianych Godnych [„Jeruzalem”] oraz klasie restytucyjnej [„narody, czyli królestwa”]. Werset 21 potwierdza zatem,

poprzednia stronanastępna strona