Epifaniczny tom 11 – rozdział 4 – str. 249
Wyzwolenie pozostałych Izraelitów
od października 2901 do października 2904 będzie przesiewanie odpowiadające przesiewaniu reformizmu, które miało miejsce od października 1901 do października 1904; a od lutego 2908 do czerwca 2911 będzie przesiewanie odpowiadające przesiewaniu zaprzeczania od lutego 1908 do czerwca 1911. Następnie, począwszy od roku 2915, nastanie przesiewanie rewolucjonizmu, odpowiadające lewickiemu przesiewaniu w Epifanii pod kierunkiem złych Lewitów z lat 1915-1920. Gdy przypomnimy sobie, że w dwóch wojnach Dawida z Filistynami ci drudzy w pierwszej wojnie przedstawiają przesiewaczy i przesianych przeciwko okupowi, a w drugiej – przesiewaczy i przesianych przeciwko udziałowi Kościoła w ofierze za grzech, będziemy gotowi dostrzec pięć przesiewawczych klas, do których odnoszą się cztery narody wymienione z lekceważeniem w 2 Moj. 15:14,15 – Filistyni, Edomici, Moabici i Kanaanici – jako ci, którzy mieli niekorzystny związek z doświadczeniami Izraela przy Morzu Czerwonym i którzy w związku z nimi odnieśli pewne straty. Oczywiście tych pięć przesiewań będzie musiało być znacznie bardziej wyrafinowanych, tj. mniej rażących w swoich naukach, duchu i czynach niż przesiewania z czasu Żęcia z lat 1874 do 1914, ponieważ możemy być pewni, że tak rażące zwodzenie i zło, jakie miało miejsce w pięciu przesiewaniach Żniwa Wieku Ewangelii, nie zwiodłoby nikogo z doskonałych ludzi. Dlatego szatan, dostosowujący przynętę do ryby, usiłując zwieść w Małym Okresie restytucjonistów, użyje o wiele bardziej wyrafinowanych form zaprzeczania okupowi, niewiary, ruchów zjednoczeniowych, reformizmu i zaprzeczania niż w przesiewaniach Paruzji. Niewątpliwie będzie on badał serca wszystkich, szczególnie zwracając uwagę na tych, których uzna za najbardziej samolubnie niewdzięcznych, i właśnie im poświęci szczególną uwagę, by przygotować ich do roli przesiewawczych wodzów. Najgorsza grupa złych niewątpliwie zostanie zdobyta jako wodzowie i zwiedzeni pierwszego przesiewania, następna najgorsza jako wodzowie i zwiedzeni drugiego przesiewania i tak dalej, aż w ten sposób zostanie zdobytych pięć grup złych wodzów i zwiedzionych. W ten sposób antytypiczny faraon zabierze swój lud ze sobą do ataku na lud Boży (w. 6).