Epifaniczny tom 11 – rozdział 4 – str. 279
Wyzwolenie pozostałych Izraelitów
opiekę nad restytucjonistami w czasie Tysiąclecia, chociaż z uwagi na dzieło Chrystusa i Wielkiej Kompanii, będzie się ona różniła od opatrznościowej opieki, jaką dobrzy aniołowie sprawują obecnie w stosunku do Kościoła w ciele (Żyd. 1:14). Być może szatan będzie chciał ich od tego odciągnąć lub ich tego pozbawić. Ich próby pod tym względem będą srogie i być może będą przebiegać z pięciu kierunków, zgodnie z którymi doświadczani będą Starożytni i Młodociani Godni, jako oddzielni od restytucjonistów. Biblia nie informuje nas, czy którzykolwiek z nich upadną, tak jak nie informuje nas, czy upadnie ktokolwiek z Godnych. Chociaż wierność tych trzech klas w próbach poprzedzających ich próbę do życia bardzo prawdopodobnym czyni to, że będą wierni w swojej ostatecznej próbie, jednak absolutnie tego nie gwarantuje, ponieważ próba oznacza możliwość upadku. Wierzymy, że pewnego dnia dowiemy się więcej o tych sprawach, niż wiemy teraz, chociaż pełna wiedza na ten temat niewątpliwie nie zostanie nam udzielona w ciele, ponieważ nie leży to w najlepszym interesie tych trzech klas. Gdyby zostały one całkowicie zapewnione o powodzeniu ostatecznej próby, niektóre osoby mogłyby nie osiągnąć tak wiele, ile osiągną będąc niepewne co do jej rezultatu.
(33) Sama pieśń (w. 1), jaką będą śpiewać duchowe klasy, nie będzie głównie pieśnią literalną, tak jak pieśń śpiewana w Paruzji przez 144000 (Obj. 14:3) nie była literalną pieśnią. Będzie nią głoszenie w duchu zwycięstwa potężnych dzieł Jehowy w wyzwalaniu sprawiedliwych oraz Jego potężnych dzieł niszczenia bezbożnych. Nie zaprzeczamy oczywiście, że niektóre z tych deklaracji będą hymnami skomponowanymi do muzyki i dosłownie śpiewanymi, tak jak dosłownie śpiewaliśmy w hymnach Pieśń Mojżesza oraz Baranka przy akompaniamencie literalnej muzyki. Przez tę uwagę chcemy jednak powiedzieć, że pieśnią będącą antytypem tej, jaką śpiewał Mojżesz oraz mężczyźni i kobiety Izraela, którą był hymn lub psalm śpiewany przez nich przy akompaniamencie literalnej muzyki, nie jest głównie pieśń skomponowana i śpiewana do literalnej muzyki. W antytypie powinniśmy raczej rozumieć,