Epifaniczny tom 11 – rozdział 5 – str. 312

Podróż do Góry Synaj

          (2) Te gorzkie doktryny i doświadczenia były powodem znacznego szemrania wśród ludu Pana, w czasie którego swoją postawą i czynami obarczał on naszego Pana odpowiedzialnością za te błędy i gorzkie doświadczenia (szemrał lud przeciwko Mojżeszowi – w. 24). Narzekali, że nie mogą zaspokoić pragnienia i z wyrzutem pytali, jakie nauki i doświadczenia mają przyjmować (co będziemy pić). Wiedząc, że Bóg jest jedynym Źródłem i Dawcą niezbędnej prawdy i zgodnych z nią doświadczeń, nasz Pan Jezus przedstawił tę sprawę Bogu (wołał do Pana – w. 25), który wskazał naszemu Panu Jezusowi na ofiarę okupu (pokazał mu drzewo [Gal. 3:13]). Pan Jezus – działając przez Swój lud, szczególnie przez br. Russella – uczynił okup probierzem prawdy i jako takiego użył do zbijania błędów (wrzucił do wód), usuwając ze wspomnianych błędów i doświadczeń całą gorycz, w ten sposób osładzając nauki i doświadczenia błogością prawd i dzieł Paruzji (stały się wody słodkie [Dan. 12:12]). To właśnie przy tej okazji Jezus uczył lud Pana z Paruzji na temat ofiarowania, poświęconego życia (tam ustanowił prawo, dosłownie: dekret) i doktryny okupu (sąd). Jezus doświadczał ich (tam go doświadczył) w związku z nauką okupu, poświęconym życiem oraz dwoma ofiarami za grzech, co potwierdzają odnośne doświadczenia Paruzji. Część tych doświadczeń, związana z przesiewawczymi wodzami, jest pokazana w typie w doświadczeniach Mojżesza i Aarona dwukrotnie uderzających w skałę (4Moj. 20:1-13). W stosownych warunkach Paruzji przez swych rzeczników, szczególnie onego Sługę, Jezus obiecał (rzekł – w. 26), że jeśli lud Pana będzie wiernie zważał na Boskie Słowo (pilnie słuchał głosu Pana Boga) i postępował zgodnie z Boską sprawiedliwością (co dobrego czynić będziesz), zwracał uwagę na Jego nakazy sprawiedliwości (nakłonisz uszy ku przykazaniom jego) i będzie przestrzegał wszystkich Boskich wskazówek dotyczących ofiary (strzegąc wszystkich ustaw jego), Bóg zadba, by duchowy Izrael nie został dotknięty żadnymi wadami światowości,

poprzednia stronanastępna strona