Epifaniczny tom 11 – rozdział 5 – str. 319

Podróż do Góry Synaj

w wyniku czego prawda przerodziła się w ich umysłach w błąd (obróciło się w robaki), a w ich sercach w grzech (zaśmierdziało się), co naturalnie rozgniewało naszego Pana (rozgniewał się na nich Mojżesz), który odrzucił ich od Swojej szczególnej łaski. Miało to miejsce w przesiewaniu każdego okresu. We wszystkich sześciu okresach lud Pana badał i przyswajał Słowo (zbierali to co rano [dosłownie: poranek po poranku] – w. 21) według potrzeby każdego (co mógł zjeść). Pozostawało ono tak długo, jak długo było na czasie. W czasie próby i pokusy żadna nowa prawda na czasie nie była podawana, by pomóc im wytrwać, ponieważ Bóg pragnie, by została wypróbowana siła wypływająca z prawdy poprzednio będącej na czasie. Dlatego w czasie próby i pokusy nie jest podawana nowa prawda na czasie, by udzielić sił do wytrwania (gdy słońce grzało, topniało to – Mat. 13:6,21). W czasie szóstego okresu, Filadelfii, została objawiona niezwykle duża ilość prawdy na czasie (dnia szóstego zebrali … dwa gomery – w. 22), co można zauważyć między innymi na podstawie faktu, że zostało wówczas objawionych dziesięć z dwunastu szafarskich prawd, jak również wiele prawd zbijających. Ponadto, cała prawda, która stała się na czasie w czterech wcześniejszych okresach, była widoczna w okresie szóstym, co obejmuje także wiele prawd pierwszego okresu. Zatem w tym czasie dostępnych było wiele prawd, a lud Pana w jego wodzach oraz tych, którym oni przewodzili, badał (zbierał) ją z Biblii. Wodzowie – w osobach członków gwiezdnych, ich specjalnych pomocników oraz wodzów z utracjuszy koron – przez swoje wykłady i pisma donieśli o tym fakcie naszemu Panu (książęta … oznajmili to Mojżeszowi).

          (9) Nasz Pan oznajmił (rzekł – w. 23) im, że zgodnie ze Słowem Pana, jakie wtedy stało się jasne (powiedział Pan), nadchodzi tysiącletni sabat, którego pierwszym okresem była Laodycea, i że ma to być czas odpoczynku od pracy bezpośredniego badania Biblii, co poprzednio podobało się Panu, lecz w czasie następującym po okresie Filadelfii miało być uznawane za spekulowanie w przypadku wszystkich z wyjątkiem naszego Pana

poprzednia stronanastępna strona