Epifaniczny tom 11 – rozdział 5 – str. 320
Podróż do Góry Synaj
i Jego specjalnych rzeczników (jutro będzie odpoczynek … Panu). Dlatego wodzowie mieli przygotować na piśmie nauki dotyczące doktryny (piec) i praktyki (gotować), co miało mieć odpowiednią wartość nie tylko na okres Filadelfii, lecz także na czas Laodycei i restytucji. Nauki te miały być zachowane na czasy późniejsze szczególnie przez przedstawienie ich na piśmie (cokolwiek zostanie … zachowajcie do rana). Zgodnie z tą myślą nasz Pastor wykorzystywał różne pisma okresu Filadelfii dla celów Paruzji, na przykład historyczne dzieła Mosheima dotyczące Kościoła, Hebrajski dla Anglika, Konkordancję chaldejsko-grecką, Diaglotta, Męczenników Foxa itp., tak jak i my używamy tych oraz innych dzieł Filadelfii dla celów Epifanii oraz gromadzimy główne dzieła kapłanów i Lewitów Wieku Ewangelii na potrzeby obecne i Tysiąclecia, co według wersetów 23, 32 powinno mieć miejsce. Tak więc wodzowie i prowadzeni przez nich w okresie Filadelfii zachowali odpowiednie pisma do wykorzystania w późniejszym czasie, co w Boskiej opatrzności okazało się być okresami Laodycei i Tysiąclecia (przechowali to do rana – w. 24), tak jak wskazywał to Jezus przez Boskiego Ducha i opatrzności (jak rozkazał Mojżesz). Odpowiednie pisma na temat postępowania nie zdegradowały ani nie zdegradują serc ludu Bożego siódmego okresu (nie zaśmierdziało się); nie kalają ani nie skalają też one ich umysłów (nie było w tym robactwa).
(10) Przez cały okres Laodycei Jezus poleca, a w czasie Tysiąclecia poleci ludowi Pana korzystanie z prawd Filadelfii (rzekł Mojżesz: Zjedzcie to dzisiaj – w. 25). W żadnym z tych dwóch okresów nie mają oni bowiem bezpośrednio badać Biblii, ponieważ prawdy te wymagają, by ze względu na Pana wszyscy z podanymi powyżej wyjątkami odpoczywali od takiego badania w czasie antytypicznego sabatu (dzisiaj jest sabat Panu). Ogłasza On i przez cały ten sabat stale będzie ogłaszał, że w ten sposób w czasie siódmego dnia nie będzie znaleziona żadna prawda (dzisiaj nie znajdziecie tego na polu). W czasie poprzednich sześciu okresów Kościoła lud Boży dochodził do prawdy przy pomocy Jego rzeczników przez bezpośrednie badanie Biblii,