Epifaniczny tom 11 – rozdział 5 – str. 330

Podróż do Góry Synaj

Podkreślał też wyzwalającą moc Jehowy w tych wszystkich bolesnych doświadczeniach i trudach (Pan wybawił ich). Bóg w Swojej mądrości i mocy oczywiście cieszył się z łaski, jaką w Swej mądrości, sprawiedliwości, miłości i mocy okazał Izraelowi (cieszył się Jetro z dobra, jakie Pan uczynił Izraelowi – w. 9), wyzwalając go z niewoli sług szatana (wyrwał z ręki Egipcjan). Bóg w Swojej mądrości i mocy (Jetro – w. 10) sprawił, że Jego wyzwalające dzieła wobec Jezusa i Jego ludu (wyrwał was) przyniosły Mu chwałę w Jego mądrości, sprawiedliwości, miłości i mocy (błogosławiony Pan); uczynił to w odniesieniu do mocy sług szatana oraz mocy samego szatana, ponieważ uwolnił swój lud z mocy sług szatana (lud z ręki Egipcjan). Doprowadzając do poznania Swojej supremacji w istocie, charakterze, słowach i czynach, Bóg pokazał naszemu Panu Swoją wyższość wobec wszystkich niebiańskich istot, łącznie z naszym Panem (Pan jest większy niż wszyscy bogowie – w. 11), demonstrując to w odniesieniu do szatana i jego upadłych aniołów, którzy w pysze powstali, by sprzeciwiać się zamierzeniom Jego planu (w rzeczach, w których postępowali hardo, on był ponad nimi – przekład Younga – przypis tł.). Dokonując tego dzieła, Bóg w Swojej mądrości i mocy podkreślał zadowalającą ofiarę Chrystusa (wziął całopalenie – w. 12) oraz ofiary za grzech złożone przez klasę Chrystusa (ofiary) w relacji do Boga w Jego mądrości, sprawiedliwości, miłości i mocy (Bogu). A cały Kościół (Aaron) oraz wodzowie ludu Bożego (starsi) karmili się z Bogiem prawdą Paruzji i Epifanii w Jego mądrości i potędze w sprawach dotyczących Boga mądrości, sprawiedliwości, miłości i mocy (przed Bogiem). Jakże cudowna wspólna społeczność jest pokazana w wersetach 1-12!

          (21) Wersety 1-12 podają doświadczenie Boga i Chrystusa w czasie podróży Wieku Ewangelii do Królestwa i Nowego Przymierza, w którym w małym zakresie lud Boży i jego wodzowie mieli przywilej uczestniczyć. W wersetach 13-27 przedstawione jest natomiast inne doświadczenie, które głównie dotyczyło Boga i Chrystusa, lecz obejmowało także wodzów i lud Boży. Tak jak to poprzednie, ma ono trojakie zastosowanie:

poprzednia stronanastępna strona