Epifaniczny tom 11 – rozdział 5 – str. 340
Podróż do Góry Synaj
Sposób, w jaki sprawy te były realizowane w praktyce w czasie Paruzji i Epifanii, jest następujący: Bóg daje Jezusowi zrozumienie prawd na czasie dotyczących tych stanów. Jezus podaje to zrozumienie na czasie posłannikom Paruzji i Epifanii, rozważającym te sprawy. Oni przekazują je kapłaństwu, od którego dociera ono do Lewitów, którzy z kolei razem z Kapłanami przekazują je Obozowcom, a ci z kolei, razem z Kapłanami i Lewitami, przekazują je poza stan Obozu. Należy bowiem zauważyć, że zgodnie z wersetami 21-25 spekulowanie jest szczególnie zabronione w czasie Paruzji i Epifanii.
(30) Zakaz spekulowania nie został dany ludowi Bożemu Paruzji i Epifanii, by odebrać jego prawa i wolność ani po to, by Posłanników Laodycei uczynić panami nad Boskim dziedzictwem. Jest on dany dla dobrego celu: by uchronić jednostki z różnych klas od utraty stanowiska we właściwej dla siebie klasie. To znaczy, by z powodu spekulowania zapobiec odpadnięciu braci Maluczkiego Stadka do Wielkiej Kompanii, Wielkiej Kompanii – do klasy wtórej śmierci, Młodocianych Godnych – do klasy tymczasowo usprawiedliwionych, tymczasowo usprawiedliwionych – do klasy Obozu, Obozowców – do klasy poza Obozem, a tych poza Obozem – do grona twórców pogańskich religii. Na przykład Rosenberg, nazistowski przywódca religijny, stworzył reformowaną postać starogermańskiej religii pogańskiej, a inni z nich popadli w jeszcze głębsze pogaństwo (wielu z nich zginęło). Chociaż w Paruzji „wielu” z powodu spekulowania utraciło stanowisko w klasie, jeszcze więcej utraciło je z powodu spekulowania w Epifanii, co można zauważyć w sześciu przesiewaniach, szczególnie w szóstym (5 Moj. 32:30; Ps. 91:7). Ale to jeszcze nie koniec. Tymi, którzy w laodycejskim okresie Kościoła znajdują się w wielkim niebezpieczeństwie spekulowania są Kapłani, których przywilejem jest – w miarę jak czynią postępy w Boskich sprawach – zbliżanie się do Pana przy antytypicznym złotym Świeczniku, Stole z chlebami pokładnymi, Ołtarzu kadzenia i drugiej Zasłonie.