Epifaniczny tom 11 – rozdział 6 – str. 354

Przy Górze Synaj

      (2) Jezus (tak jak doskonały Adam i Ewa) miał to prawo wypisane w Swym doskonałym ludzkim sercu i umyśle. Poza tym przyjął On to prawo sprawiedliwości jako podstawę Przymierza Zakonu, pod którym żył jako istota ludzka. Ostatecznie, tak jak sam Bóg jest pod prawem miłości bezinteresownej, tak Jezus i wszystkie nowe stworzenia, Maluczkie Stadko i Wielka Kompania, którzy obecnie przez przymierze ofiary znajdują się pod tym prawem, na zawsze pod nim pozostaną; Starożytni Godni byli, a Młodociani Godni są i na zawsze pozostaną pod prawem miłości bezinteresownej, ponieważ dopóki grzech ma przewagę, nikt nie może wypełnić swego poświęcenia bez miłości bezinteresownej. W czasie Tysiąclecia Starożytni i Młodociani Godni także będą pod prawem miłości bezinteresownej. Ponieważ jednak grzech nie będzie miał już przewagi, nie będą oni ofiarowywać się na śmierć, lecz wystarczająco użyją tego prawa do wykonywania przewidzianej na ten czas pracy Lewitów, będąc posłuszni prawu miłości obowiązkowej Nowego Przymierza. Lecz w czasie Małego Okresu, gdy grzech znowu nabierze mocy, a być może i przewagi, prawo miłości bezinteresownej, w ich spłodzonych wówczas z Ducha nowych stworzeniach, poprowadzi Starożytnych i Młodocianych Godnych do ofiary na śmierć, która nastąpi przy końcu tego okresu, prawdopodobnie wskutek przemocy fizycznej. Również i aniołowie znajdują się pod prawem miłości obowiązkowej i bezinteresownej, ale ponieważ wśród dobrych aniołów grzech nie ma przewagi, nie poświęcają się oni na śmierć pod tym prawem. Najwyraźniej Boską wolą jest, by wszystkie istoty duchowe znajdowały się zarówno pod prawem miłości obowiązkowej, jak i bezinteresownej, z których obydwa są o cały stopień wyższe – im wyższy jest poziom duchowej egzystencji – co oznacza, że posiadający Boską naturę posiądą najwyższą formę miłości obowiązkowej i bezinteresownej. Tak więc jakość miłości obowiązkowej i bezinteresownej będzie u niektórych wyższa niż u innych – np. miłość obowiązkowa klasy restytucyjnej nie będzie tak wysokiej jakości, jak miłość obowiązkowa członków klasy Chrystusowej.

      (3) Bardzo ważne jest, byśmy dostrzegli różnice podane w poprzednim akapicie. Niektórzy sądzili na przykład,

poprzednia stronanastępna strona