Epifaniczny tom 11 – rozdział 6 – str. 355
Przy Górze Synaj
że skoro wszystkich obowiązuje miłość obowiązkowa i skoro prawem Nowego Przymierza jest miłość obowiązkowa, to wszyscy znajdują się pod Nowym Przymierzem. Z tego powodu przesiewacze z lat 1908-1911 utrzymywali, że Kościół znajduje się pod Nowym Przymierzem. Fakt, że Kościół – zarówno ci zachowujący, jak i ci tracący korony – nigdy nie był, nie jest ani później nie będzie pod Nowym Przymierzem jest oczywisty na podstawie tego, że 2Moj. 19-23 (Żyd. 12:22-29) traktuje o sprawach i naukach pojawiających się w okresie Paruzji i Epifanii, a udzielenie Zakonu reprezentuje tam pierwsze odsłanianie pewnych wstępnych nauk należących do Nowego Przymierza, podczas gdy zawieranie Nowego Przymierza ma miejsce później, jak pokazuje to 2Moj. 24:1-8 (Żyd. 9:13-23). Jednak fakt, że aniołowie są pod naturalnym prawem sprawiedliwości, lecz nigdy nie będą pod Nowym Przymierzem, a Starożytni Godni byli pod prawem sprawiedliwości, lecz w tym życiu nie byli pod Nowym Przymierzem dowodzi, że pozostawanie pod prawem sprawiedliwości niekoniecznie oznacza pozostawanie pod Nowym Przymierzem, chociaż obydwa te prawa są podobne co do zasad. Także klasa Chrystusa, Pośrednik towarzyszący Nowemu Przymierzu jako jego Gwarant, nie znajduje się pod Nowym Przymierzem, choć jest pod prawem miłości obowiązkowej, która jest także prawem Nowego Przymierza. Związek klasy Chrystusa z działaniem Nowego Przymierza jako Pośrednika, Najwyższego Kapłana, Proroka, Sędziego itd. oznacza, że chociaż nie znajduje się ona pod tym Przymierzem, wiele z jego typów wskazuje na jej odnośne czyny, obowiązki, przywileje itp. Jest tak dlatego, że członkowie tej klasy są związani z tym Przymierzem i mają w związku z nim pewne zadania, obowiązki, przywileje itp. Będąc jednak pod prawem miłości obowiązkowej, podlegają zasadom podobnym do tych, którym poddany będzie świat przez prawo Nowego Przymierza.
(4) Zasady te stosują się jednak do tych pierwszych w tak odmiennym znaczeniu, że nie są oni zobowiązani do wykonywania wielu rzeczy, które będzie zobowiązana wykonywać klasa restytucyjna. Dla przykładu: Chrystus, Kościół i Wielka Kompania nie będą musieli się modlić o powrót swych zmarłych przyjaciół