Epifaniczny tom 11 – rozdział 6 – str. 364

Przy Górze Synaj

wszystkim obowiązkom małżeńskim. Również i tutaj dał się słyszeć głos ludu Bożego w prawdzie i poza nią, szczególnie głos zaręczonej Panny, pozostającej w cnocie i czystości, z dala od jakichkolwiek związków świeckich i kościelnych, w gotowości zostania Oblubienicą Chrystusa – głos broniący rozdzielenia kościoła od państwa.

      (11) Ósme słowo w swoich zakazach zabrania wszelkiej nieuczciwości w stosunku do interesów i praw własności bliźniego, takich jak kradzież, rabunek, wyłudzanie, oszustwo, defraudacja, drobne kradzieże, grabież, piractwo, spekulacja, włamania, zdzierstwo, szantaż, porywanie itp. (nie będziesz kradł – w. 15). Zawarty w tym nakaz zobowiązuje do chronienia, pomagania, wspierania i doradzania bliźniemu w interesach i posiadłościach, a w razie potrzeby, w miarę możliwości, do przyjścia z pomocą, przyjaźnią, radą, ulgą, lekarstwem i pożyczką. Takie są zakazy i nakazy dla zwykłego człowieka. Dla ludu Pana zasada tego słowa zabrania czynienia wyżej wymienionych nieuczciwych rzeczy w sprawach religijnych, np. oszukiwania, okradania itp. innych z prawdy, niebiańskich uczuć, nowej woli, łask, sposobności służby, przywilejów cierpienia dla prawdy, niszczenia ich reputacji itp. Zakazy tego słowa były poważnie naruszane przez wielkie papiestwo w okresie ciemnych wieków oraz przez małe papiestwo w całym okresie jego działalności, a szczególnie w 1917 roku. Nakaz tego słowa jest wypełniany wówczas, gdy zabezpieczamy potrzeby naszych braci co do prawdy, niebiańskich uczuć, łask, sposobności i urzędów służby i cierpienia dla Chrystusa, świadczenia światu o przezwyciężaniu grzechu, praktykowania sprawiedliwości, oferowania pokuty, wiary i Królestwa. Dla świata w Tysiącleciu antytyp zakazów tego słowa oznaczać będzie powstrzymywanie się od wzajemnego oszukiwania, okradania itp. z prawdy, sprawiedliwości i sposobności służby, a jego nakazem będzie pomaganie w ich zdobywaniu. W Paruzji i Epifanii zakazy tego słowa przychodzą od Boga przez Jego lud w prawdzie i poza nią, świadczący przeciwko całej liście wyżej wymienionych rzeczy, które są pogwałceniem tych zakazów. Boski głos był również słyszany przez ujawnianie korupcji

poprzednia stronanastępna strona