Epifaniczny tom 11 – rozdział 6 – str. 396

Przy Górze Synaj

ponieważ z doświadczeń w symbolicznym Egipcie poznali, jak oni sami – jednostki z innej klasy niż symboliczni Egipcjanie – byli krzywdzeni, obciążani przez Egipcjan nadmiernymi ciężarami i jak czuli się w tych różnych formach zła i ucisku. Dla zasady i współczucia powinni więc unikać złego traktowania członków innej klasy, ponieważ sami byli tak traktowani (bo sami wiecie, jaki jest żywot przychodnia, bo byliście przychodniami w ziemi egipskiej).

      (41) W wersetach 10, 11 siew Wieku Ewangelii, tzn. zdobywanie ludzi do usprawiedliwienia i poświęcenia, w przypadku Maluczkiego Stadka jest ograniczony do pierwszych sześciu okresów rozwoju Kościoła, tzn. sześciu okresów Wieku Ewangelii poprzedzających okres laodycejski. Wersety te wcale nie dotyczą żęcia w siódmym okresie. Traktują one raczej o pracy próbnych (Lewitów Wieku Ewangelii, usprawiedliwionych z wiary) i ostatecznych Lewitów (utracjuszy koron) podczas siódmego okresu. Maluczkie Stadko przez sześć pierwszych okresów Wieku Ewangelii miało polecenie siania, tzn. przez głoszenie Boskiego prawa – doprowadzania ludzi do pokuty, przez głoszenie zarysów usprawiedliwienia Ewangelii – doprowadzenia pokutujących do wiary, a tym samym do usprawiedliwienia, a przez głoszenie zarysów wysokiego powołania Ewangelii – doprowadzania usprawiedliwionych do poświęcenia i spłodzenia z Ducha. Tak więc św. Paweł i jego współpracownicy wśród pogan wykonywali dzieło siania. Podobnie czynili bracia we wszystkich następnych pięciu okresach (przez sześć lat obsiewać będziesz i gromadzić plony – w. 10). Maluczkie Stadko miało jednak zaprzestać siania w siódmym, laodycejskim okresie (siódmego roku zostawisz ją, że odpocznie – w. 11). To przerwanie pracy przez Maluczkie Stadko dotyczyło zaprzestania siewu. Tekst ten nic nie mówi o żęciu. Pokazuje on jednak, kto może podjąć pracę doprowadzania ludzi do usprawiedliwienia i poświęcenia – utracjusze koron (aby jedli ubodzy ludu twego). Możliwości takiej pracy, niewykorzystane przez utracjuszy koron,

poprzednia stronanastępna strona