Epifaniczny tom 11 – rozdział 7 – str. 546-574

poprzednia stronanastępna strona

Przybytek Wieku Ewangelii

PYTANIA

      (1) Co i gdzie obiecaliśmy i co niniejszym czynimy? Co nie jest, a co jest zamiarem niniejszego artykułu i dlaczego? Co można powiedzieć o pismach naszego Pastora na temat Przybytku i z czego możemy wnosić o ich wielkim znaczeniu? Co znajdujemy w 2Moj. 25-31? Jak zostanie potraktowana w tym rozdziale 2Moj.? O co i dlaczego powinniśmy prosić?

      (2) Co jest wymienione w nagłówku niniejszego rozdziału i czym przede wszystkim się zajmiemy? Co jest tutaj przedstawione? Jaką myśl o Jezusie nasuwa analiza w. 2-9? Jaki jest związek czasowy między podaniem przez Boga polecenia z w. 1 a rozpoczęciem jego wykonywania przez Jezusa? Co i jak długo Jezus kontynuował po powrocie z pustyni? W jakich dwóch aspektach czynił to po zmartwychwstaniu? Jaki aspekt zakończył w październiku 1914 i co od tego czasu czyni wobec nowych stworzeń? Wobec jakiej innej klasy wciąż kontynuuje On obydwa aspekty tego dzieła? Co jeszcze możemy stwierdzić? Jak długo takie wykonawcze dzieło będzie kontynuowane z obecnymi trzema wybranymi klasami, a jak długo z usprawiedliwionymi z wiary – zgodnie z jakim wersetem?

    (3) Jak powinno być przetłumaczone słowo oddane w w. 2 jako podarek? Dlaczego była tak nazwana i w odróżnieniu od czego? Czego typem była ofiara obracania? Jakie dwie rzeczy przedstawia składanie ofiary podnoszenia i z czym są one zgodne? Jak nie powinna, a jak powinna być składana antytypiczna ofiara podnoszenia? Jak jest to pokazane? Co lud Pana powinien czynić w związku z takimi ofiarami? Czego typem jest ofiara podnoszenia? Jakich rzeczy nie ofiarujemy i dlaczego – co one oznaczają? Co zatem jest ofiarą podnoszenia w związku z nimi? Jak to wygląda w odniesieniu do antytypicznego: złota, srebra, miedzi, niebieskiej purpury, czerwonej purpury, karmazynu, bisioru, koziej sierści, skór baranich czerwono farbowanych, skór borsuczych (fok), drzewa sytym, oliwy do świecenia, wonności do olejku namaszczania, wonnego kadzidła, kamieni onyksowych, kamieni do osadzenia w naramienniku i napierśniku? Co powstaje w wyniku używania przez Jezusa i Kościół antytypów tych rzeczy? Jak jest to pokazane? Co lud Boży ma rozwijać i zgodnie z czym? Jak jest to pokazane?

    (4) Czego nasz Pastor najwyraźniej nie wyjaśnił? Na jakie znaczenie efodu wskazał w jego obydwu częściach? Na co te dwa kamienie onyksu zatem wskazują i co było na nich wyryte? Jak jest to pokazane? Co oznacza tutaj wyrażenie „synów izraelskich”? Jak jest to potwierdzone? Jakie jest jedno z biblijnych znaczeń słowa imię – jakie jest jego znaczenie tutaj i dlaczego? Jakim równoległym symbolom to odpowiada i co – innymi słowy – jest tutaj pokazane? Jaki wyciągamy z tego wniosek? Jak jest to pokazane?

    (5) Czego nie powinniśmy wnioskować z faktu, że były dwa kamienie, a na każdym było wyrytych sześć imion – jakich dwóch rzeczy powinniśmy raczej dopatrywać się w tych faktach i dlaczego? W jakich znaczeniach używane jest słowo toledoth, tutaj przetłumaczone jako narodzenia? W jaki sposób każdy z dziesięciu cytatów potwierdza naszą definicję? Ile historii podanych jest w 1Moj. – co składa się na historię jednostki i jaka jest więc myśl w. 10? Jak jest to pokazane? Przez co i czyje jest to dzieło? Jak rzeczy te są pokazane? Jak charaktery te były zabezpieczane? Jak jest to pokazane? Jak prawdy przymierzy powinny być wspierane, w czyim interesie i czym powinny być? Jak jest to pokazane? Kto i w jaki sposób ma służyć tymi prawdami? Jak jest to pokazane? Co uczynimy z 12 imionami, 12 drogocennymi kamieniami w napierśniku i murach Nowego Jeruzalem pomimo faktu, że br. Russell ich nie wyjaśnił i pomimo obietnicy Autora?

    (6) Do czego zatem przechodzimy i dlaczego? Co Bóg objawił Jezusowi? Jak jest to pokazane? Co w tym względzie powiedział On Jezusowi jako Swojemu Wykonawcy i dlaczego? Jak jest to pokazane? Jak następnie opisuje On naszego Pana? Jak rzeczy te są pokazane? Jakie cztery rzeczy to obejmuje? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? W jakich dziełach i w jakim stopniu występuje Jego takt i umiejętność – na kim dał On przykład tych samych dzieł, gdy był w ciele? Jak rzeczy te są pokazane? Do jakich siedmiu rzeczy dostosowana jest ta zręczność? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Jak krótko możemy opisać Jego takt i umiejętność? Jak jest to pokazane?

    (7) Kogo Bóg wyznaczył do szczególnego współdziałania z Jezusem? Jak jest to pokazane? Co jest ich szczególnym zadaniem? Jak jest to pokazane? Jako kto są oni umieszczeni w Kościele? Jak jest to pokazane? Jakie są główne ich postacie i czym różnią się od innych członków gwiezdnych? Jakie trzy klasy pomocników Bóg wyznaczył dla Jezusa poza tymi członkami gwiezdnymi i dla jakiego celu? Jak rzeczy te są pokazane i potwierdzone? Kto jeszcze i na jakie dwa sposoby pracuje przy tworzeniu antytypicznego Przybytku? Czego oni nie czynią i dlaczego? Jakie są trzy klasy odnośnych pracowników, jak są od siebie odróżniani i co należy zauważyć? Jakie błędne wrażenie może stworzyć niewłaściwe tłumaczenie słowa ve w przekładzie A.V. – ile i jaką pracę w rzeczywistości wykonują oni przy nim? Co zwykle oznacza słowo ve – jakie jest poprawne tłumaczenie odnośnego zdania i na co ono wskazuje?

    (8) Co podają w. 7-11? Co przedstawiają następujące szczegóły: namiot zgromadzenia, skrzynia świadectwa, ubłagalnia, naczynia namiotu, stół i jego naczynia, czysty świecznik i jego naczynia, ołtarz kadzenia, ołtarz całopalenia i jego naczynia, umywalnia – jej misa i podstawa, szaty do służby, święte szaty Aarona, szaty synów jego? Do czego były dostosowane odnośne rzeczy w antytypie? Jak jest to pokazane? Co przedstawiał olej namaszczania i wonne kadzidło? Jak mieli postąpić pracujący przy antytypicznym Przybytku? Jak jest to pokazane?

    (9) Do czego i dlaczego powinniśmy ograniczyć zastosowanie w. 12-18? Czym jest antytypiczny sabat – czym jest sabat Wieku Ewangelii i dlaczego? Co w związku z tym Bóg rozkazuje Jezusowi? Jak jest to pokazane? Jakie dwie rzeczy oznacza przestrzeganie sabatu Wieku Ewangelii – jakie trzy błogosławieństwa zawierają się w pierwszej z nich, a jakie dwie rzeczy w drugiej? Jak jest to pokazane? Jak jest używana liczba pojedyncza i mnoga słowa sabat? Jak Bóg mówi o tym poleceniu? Jak jest to pokazane? Jaki podaje powód przestrzegania sabatu przez Żydów i przez jak długo? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Czego dowodem jest sabat Wieku Ewangelii? Jak jest to pokazane? Dlaczego lud Boży Wieku Ewangelii powinien przestrzegać swojego sabatu? Jak jest to pokazane? Jak sabat ten może być profanowany – czym to jest i jaka czeka za to kara? Jak jest to pokazane? Czym są te trzy formy zła, wspomniane w ostatnim zdaniu w. 14, i co przynoszą one tym, którzy je czynią? Jak jest to pokazane?

    (10) Bez jakich konsekwencji ci znajdujący się pod przekleństwem Adamowym mogą czynić te trzy rodzaje zła? Jak jest to pokazane? Co usprawiedliwiony stan daje ludowi Bożemu i jak ma go on przestrzegać? Jak jest to pokazane? Jak Bóg podkreśla odnośną winę i karę za te trzy formy zła? Jak jest to pokazane? Przez czynienie czego i jak długo lud Boży powinien zachowywać sabat Wieku Ewangelii? Jak jest to pokazane? Czego to dowodzi? Jak jest to pokazane? Gdzie podane są szczegóły tych dwóch antytypów? Co Bóg uczynił po zakończeniu poleceń co do budowy Przybytku i z jakich dwóch rzeczy to się składało? Jak jest to pokazane? Gdzie i jako co ma ono być wypisane? Jak jest to pokazane i potwierdzone?

    (11) Jakie dwie rzeczy uczynił nasz Pan? Jak jest to pokazane? Na jakie dwie szczególne rzeczy zwrócił uwagę? Jak jest to pokazane? Jakie są dwa sposoby istnienia tego odpoczynku? Kiedy w każdym z nich ma miejsce antytypiczny okres pracy? Co spotyka świadomego grzesznika w każdym z tych odpoczynków? Jak jest to pokazane? Czego i w jaki sposób między innymi lud Pana nie powinien czynić? Jak jest to pokazane? Dlaczego należy tego unikać? Gdzie większość rzeczy z w. 1 i 2 została omówiona bardziej szczegółowo?

    (12) Kiedy zostały wyjaśnione antytypiczne rzeczy wspomniane w w. 4-9 oraz w. 10 oraz czego w związku z tym nie będziemy tutaj robić – od jakiego wersetu rozpoczną się nasze dalsze wyjaśnienia? O czym Mojżesz mówi tutaj Izraelowi – do czego wzywał i co to oznacza w antytypie? Gdzie rzeczy te zostały wymienione i do czego nawołuje w. 10? Jaka była pierwsza rzecz, nad którą mieli pracować Jezus i Jego pomocnicy – jako antytyp czego? Dlaczego przykrycia te nie zwisały na długość pełnych 9 łokci po bokach i 10 łokci z tylnej strony Przybytku? Nad czym jeszcze mieli pracować: po drugie, po trzecie, po czwarte, po piąte, po szóste, po siódme, po ósme, po dziewiąte? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Jakie dwie rzeczy na każdej desce nie są tutaj wymienione i co one przedstawiają?

    (13) Nad czym Chrystus i Kościół mieli pracować w antytypicznej Świątnicy Najświętszej – czego typem są skrzynia arki i jej górna część? Nad czym jeszcze, związanym z antytypiczną Arką, mieli oni pracować? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Co zostało zalecone ogólnie i w szczególności i jakiego polecenia Bóg udzielił później przez Jezusa jako Wykonawcę? Jak jest to pokazane? Nad czym Jezus i Jego pomocnicy mieli pracować: po pierwsze, po drugie, po trzecie, po czwarte? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Nad czym mieli także pracować i dlaczego? Jak jest to pokazane? Jaka jest różnica między antytypicznym Stołem a Świecznikiem? Nad czym jeszcze, związanym z antytypicznym Świecznikiem, mieli oni pracować? Jak jest to pokazane w każdym przypadku?

    (14) Jakie trzecie zadanie otrzymali do wykonania Chrystus i Jego pomocnicy w stanie spłodzenia z Ducha? Jak jest to pokazane? Co byłoby tutaj na miejscu i dlaczego? Ile związków i funkcji Kościoła jest pokazanych w Świątnicy – ile z nich wiąże się ze stołem, świecznikiem, ołtarzem do kadzenia i drugą zasłoną? Jakie są różnice między stołem, świecznikiem i ołtarzem i jak można to krótko podsumować? Co jeszcze powinniśmy tutaj zauważyć – jaka jest relacja między antytypicznym Stołem a kapłanem, jaka między antytypicznym Świecznikiem a kapłanem i jaka między antytypicznym Ołtarzem a kapłanem? Co przedstawia podniesienie i przejście przez kapłana pod drugą zasłoną?

    (15) Czego typem jest praca budowniczych nad drążkami ołtarza? O czym nie ma tutaj wzmianki, chociaż jest o tym mowa w 4Moj. 4:11 i 12? Co było ich antytypiczną pracą? Nad czym jeszcze mieli pracować Chrystus i Jego pomocnicy? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Przy czym także mieli pracować? Jak jest to pokazane? Co reprezentuje niespalone i spalone kadzidło w przypadku Jezusa i Kościoła? Nad czym jeszcze pracowali Chrystus i Jego pomocnicy w antytypicznej Świątnicy? Jak jest to pokazane?

    (16) Nad czym mieli oni pracować na antytypicznym Dziedzińcu i z jakiego punktu widzenia? Jak jest to pokazane? Dlaczego podajemy takie znaczenie miedzianej kraty – jakie występują tu różnice w punkcie widzenia? Nad czym pracowali po trzecie i po czwarte? Jak jest to pokazane każdym przypadku? Nad czym pracowali po piąte i po szóste? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Nad czym pracowali po siódme i po ósme? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Nad czym jeszcze pracowali – w jakich dwóch zastosowaniach? Jak jest to pokazane? Co przedstawiały sznury? Nad czym także mieli oni pracować? Jak jest to pokazane?

    (17) Co uczynił lud Boży Wieku Ewangelii po usłyszeniu tych rzeczy? Jak jest to pokazane? W jakim duchu przystąpili do tej pracy i co w wyniku tego uczynili? Jak jest to pokazane? Ile klas jest wymienionych w w. 22-29? Kogo oznaczają przełożeni, mężowie i niewiasty? Co wykazuje porównanie w. 22-24, 25 i 26 oraz 27 i 28? Co i w jaki sposób zaciemnia tę myśl? Jakie słowa zostały niepotrzebnie dodane i jaką zasadę przy tym naruszono? Co nie zostało przetłumaczone i jakie jest jedno z jego znaczeń – jak omawiane zdanie powinno być przetłumaczone i jaka wynika z tego myśl?

    (18) Co sugeruje to w antytypie? Co i do czego pobudzało starszych, diakonów i bardziej wybitnych braci nie sprawujących urzędów? Jakie rzeczy oni ofiarowali po pierwsze, po drugie, po trzecie, po czwarte? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Do czego te rzeczy były dostosowane i przydatne? Jak jest to pokazane? Jakie rzeczy oni ofiarowali? Jak jest to pokazane? Co ci, którzy mogli ofiarowali po pierwsze, po drugie, po trzecie, po czwarte, po piąte, po szóste, po siódme? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Jakich innych trzech rzeczy używali ofiarniczo? Jak jest to pokazane w każdym przypadku?

    (19) Do czego teraz przechodzi antytyp i jak oni pracowali? Jak jest to pokazane? Nad czym pracowali i co ofiarowali po pierwsze, po drugie, po trzecie, po czwarte? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Jak inne rzeczy wypracowali? Jak jest to pokazane? Kto jest pokazany w przełożonych i jakie rzeczy oni ofiarowali po pierwsze, po drugie, po trzecie? Jak jest to pokazane w każdym przypadku i potwierdzone? Jakie rzeczy oni ofiarowali po czwarte, po piąte, po szóste? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? W jaki sposób poświęceni złożyli Bogu ofiarę? Jak jest to pokazane?

    (20) Co uczyniliśmy z w. 30-35 oraz 36:1 i 2, omawiając 2Moj. 31:1-6, i jak w związku z tym potraktujemy te wersety – od jakiego wersetu będziemy kontynuować rozważania? Co i w jakim celu różne klasy sług prawdy otrzymały od Jezusa? Jak jest to pokazane w każdej klasie? Jak długo podejmowano poświęcenie? Jak jest to pokazane? Kiedy i kto kolejno uznawał, że nie może już być nowych poświęceń do wysokiego powołania i co następuje w związku z tym uznaniem? W jaki sposób składany jest ten raport? Jak rzeczy te są pokazane i co w ten sposób się dokonało?

    (21) Jaki jest dwojaki charakter dzieła Pana od tego czasu – jaki jest jego początek i kontynuacja? Kiedy i w jakim znaczeniu zostanie zakończone? Jak jest to potwierdzone? Jaka była reakcja Jezusa na ten raport? Jak jest to pokazane? Co i kto w wyniku tego uczynił? Jak jest to pokazane? Jak reagują bracia, gdy zaczynają rozumieć tę sytuację? Jak jest to pokazane? Czego niektóre nowe stworzenia uparcie nauczają – co i z kim w ten sposób czynią jako antytypiczny Lot? Kim są symboliczne córki? Kogo w ten sposób tworzą i jak to się zakończy? Jak jest to przedstawione i potwierdzone w typie? Co dokonało się do października 1914, a co do Paschy 1916? Jak jest to pokazane? Czego było za dużo? Jak jest to pokazane i potwierdzone? Co się z nimi działo, dzieje i będzie działo?

    (22) Czego Bóg udzielił w odniesieniu do Swojego planu – jaka jest pierwsza ich grupa, jaka druga, trzecia? Skąd pochodzą one wszystkie, a skąd niektóre z nich – jaka jest pierwsza grupa z tych drugich, jaka druga, trzecia, czwarta, piąta? Co można powiedzieć o pewnej ich liczbie, a co o ich większości? Od kogo pochodzą te dowody, a szczególnie ogromna ich większość? Co można w krótkości powiedzieć o tym bracie? Dlaczego uznajemy ten wkład? Co charakteryzuje działalność tych braci i dlaczego – jaki był ich przywilej?

    (23) Jakie cztery budowle miały liczby kluczowe i co one umożliwiły niektórym braciom? Jaka piąta budowla posiadała liczby kluczowe i jakie one są? Co wskazuje, że 5, 10 i 18 są liczbami kluczowymi? Na jakie dwa sposoby 10 pojawia się w Przybytku jako liczba kluczowa i jak jest to widoczne: w jego wysokości, szerokości i długości, w świątnicy najświętszej, w świątnicy, w jej zasłonach lnianych, z sierści koziej, w jej dwóch zasłonach, w słupach, w deskach po stronie północnej i południowej, w deskach po stronie zachodniej, w podstawkach, w czopach, w słupach dziedzińca? Jaki należy wyciągnąć wniosek z częstego występowania liczby 10 i jej wielokrotności? Co potwierdza, że także liczba 5 jest kluczową liczbą Przybytku – jak jest to widoczne w jej związku z liczbą 10 i jej wielokrotnościami? W jaki sposób niezależnie od tego okazuje się ona kluczową liczbą Przybytku: w zasłonach lnianych i z sierści koziej, w wysokości i długości zasłony dziedzińca, w wysokości, długości i powierzchni bramy, w słupach świątnicy i ich podstawkach, w ogólnej liczbie drągów i po każdej stronie Przybytku, w zasłonach, w długości, szerokości i bokach ołtarza całopalenia, w jego kracie? Jaki wniosek należy wyciągnąć z tych faktów co do liczby 5 w Przybytku i gdzie jeszcze 10 i 5 są liczbami kluczowymi?

    (24) Z czego wynika różnica w uzyskaniu liczby 18 jako kluczowej liczby Przybytku w kontraście do liczb 5 i 10 – podaj szczegóły? Jakie miejsce użyte w Piramidzie zajmuje w Przybytku liczba 18? Co reprezentuje powyższych 18 rzeczy? Jakie są dwie właściwości tej liczby? Jaki wynik otrzymujemy z iloczynu drugiej właściwości przez pomnożenie go przez 10, podniesione do czwartej potęgi, i podzielenie przez 5, podniesione do drugiej potęgi lub 5 do kwadratu? Jaki wynik uzyskujemy przez pomnożenie kluczowej liczby 18 przez liczbę 10, podniesioną do szóstej potęgi, i podzielenie przez 5, podniesione do trzeciej potęgi – czego liczbą jest ten wynik? Dlaczego te trzy liczby nazywamy liczbami kluczowymi? Skąd wiemy, że są one kluczowymi liczbami Przybytku? Jaka jest ilustracja drugiego punktu? Co Bóg uczynił z tymi naukami w innych miejscach Biblii i gdzie On je potwierdza? Co te potwierdzenia czynią dla naszej wiary?

    (25) Na co wskażemy najpierw i co wykażemy następnie? Jaki fakt powinien być najpierw wskazany i jak starożytne narody różniły się co do długości łokcia – jakiego łokcia używał nasz Pastor, podając wymiary Przybytku? Co zachowałoby jednolite stosowanie tej wielkości, a w czym się załamuje? W jakich innych budowlach występuje święty łokieć? Co można powiedzieć o łokciu 18 i 25 cali przy zastosowaniu ich do symboliki wszystkich pięciu z tych budowli? Co jest całkowicie rozsądną rzeczą?

    (26) Jakie są wymiary zasłony dziedzińca w łokciach i calach i co te cale symbolizują? Jaka jest odległość w calach od północnego końca bramy dokładnie do środka zachodniej zasłony dziedzińca i co ona symbolizuje? Jaka jest odległość w łokciach i calach od tego środka do południowo-zachodniego rogu zasłony dziedzińca, jaką sumę w calach daje to nam od północnego końca bramy do południowo-zachodniego rogu zasłony, jeśli dodamy to do 3500 cali – co wymiar ten symbolizuje i do jakiej daty prowadzi? Jaka jest odległość w calach od północnego końca bramy do 3/4 południowej zasłony od południowo-zachodniego rogu zasłony – jaki okres obejmuje ten wymiar i co symbolizuje tak osiągnięty punkt? Co br. Dockey zakłada w Reprints, 6436, par.5 i z czym jest to sprzeczne? Co on twierdzi o występujących tu 1875 calach i co obala te twierdzenia? Na jakie dwa sposoby potwierdzony jest omawiany okres i wydarzenia? Jak możemy podsumować to, czego doszukaliśmy się w zasłonach dziedzińca?

    (27) Co obecnie zbadamy i co jest jedną z tych rzeczy? Jak pokazują to przytoczone wersety? Kiedy te siedem czasów się rozpoczęło i zakończyło? W jaki sposób przytoczone wersety wskazują na połowę siedmiu czasów? Czego Biblia nie mówi nam o usytuowaniu Przybytku na dziedzińcu i co sugerują liczne dowody? Jak można wyliczyć szerokość dziedzińca? Kto korzystał z tego obszaru z Maluczkim Stadkiem i jaka była ich wyłączna część? Co czynili oni niesprawiedliwie z obszarem dzielonym wspólnie z 144000 w podróży od bramy do drzwi Przybytku? Jaka szerokość była pozostawiona wyłącznie dla symbolicznych pogan, jaka długość i ile w sumie? Co robimy z tą sumą i liczbą 18 – jaki jest tego wynik i co on reprezentuje? Co pokazuje wynik i kto przedstawił tę sugestię? Co odnośnie tego okresu pokazuje 3Moj. 26:17-28 i co także pomija? Jak przedstawia się ten bardziej bezpośredni sposób, jaki daje wynik i co on symbolizuje? Co następnie robimy i z jakim wynikiem?

    (28) Jakie różne wyrażenia są użyte w przytoczonych wersetach na określenie czasu przebywania przez Kościół na pustyni? Czym jest Święte Miasto i jaka jest według Obj. 11:1-3 typiczna długość jego podróży od bramy do drzwi Przybytku? Jaki iloczyn uzyskujemy z pomnożenia tej długości przez kluczową liczbę 18 i co te łokcie symbolizują? Co się działo ze Świętym Miastem w czasie symbolicznej podróży? Jaki jest jeszcze jeden sposób pokazania tego okresu – jak i jakie liczby kluczowe są używane do uzyskania symbolizowanej rzeczy? Co dzięki temu drugiemu sposobowi jeszcze raz uzyskujemy – kiedy ten okres się rozpoczął i kiedy zakończył?

    (29) Jaki inny zarys czasowy otrzymuje potwierdzenie z Przybytku? Kiedy rozpoczęły się 70 tygodni i w związku z jakimi dwoma wydarzeniami – podaj szczegóły na ich temat? Jaki jest pierwszy fakt potwierdzający tę datę? Co i dokładnie kiedy miało miejsce 483 lata później – którego dnia siódmego miesiąca On się poświęcił? Jak jest to potwierdzone? Co musiało mieć miejsce pod koniec poprzedniego dnia, by 15 dnia siódmego miesiąca siedział On w Swojej antytypicznej kuczce? Co jest z tym zgodne? Kiedy więc zaczęły się te 70 tygodni i kiedy skończyły?

    (30) Co wykazaliśmy powyżej co do odległości od bramy dziedzińca do drzwi Przybytku i co ta odległość przedstawia? Czemu odpowiadały tutaj typiczne zasłony dziedzińca – jak odnosi się do tego Neh. 11:1? Co stało się z niektórymi w Izraelu w październiku 36 i co oni posiadali do tego czasu? Co stało się z masami Izraela 10 Nisan 33 i jak jest to potwierdzone przez przytoczony werset? Jaki inny okres jest pokazany w Przybytku i w czym? Czego już nie będzie, gdy Maluczkie Stadko opuści ziemię, a co będzie istniało wówczas i na wieki? Jaka jest długość i szerokość dziedzińca i jaka jest zatem jego powierzchnia? Co musimy zrobić z tą wielkością z uwagi na istnienie w Tysiącleciu i po nim Świątnicy Najświętszej – jaka to powierzchnia? Co robimy z tak zmniejszoną powierzchnią i co oznaczają tak uzyskane łokcie?

    (31) Co zostanie podane po powyższych uwagach i od czego się one zaczynają? Kto pracował nad Zasłonami? Jak jest to pokazane? W jakich trzech zakresach? Jak jest to pokazane w każdym przypadku? Co było w nie wplatane i przez kogo? Jak jest to pokazane? Jaka była długość każdej i wszystkich z dziesięciu lnianych zasłon i co symbolizuje ich długość całkowita? Z ilu kompletów się one składały, ile było w każdym z nich, jaka była długość każdego kompletu? Czego symbolem są obydwie długości po 3500 cala? Co jeszcze wskazuje w tym na ludzką doskonałość? Jaka była szerokość każdej lnianej zasłony i co to symbolizuje?

      (32) Co jeszcze można powiedzieć o Głowie i Ciele? Jakie były wymiary lnianych zasłon i suma tych wymiarów? Co otrzymujemy dla każdej zasłony, jeśli zastosujemy wobec tej sumy kluczowe liczby Przybytku? Jakie były wymiary każdej z zasłon z sierści koziej i jej powierzchnia, jakie był wymiary zasłony złożonej i jej powierzchnia i jaka jest suma tych powierzchni? Co robimy z tą sumą? W ilu innych zasłonach ukryta jest ta sama prawda? W jaki sposób 144000 jest pokazanych w dziesięciu zasłonach z sierści koziej, a w jaki – w jedenastej? W jaki sposób w jedenastu zasłonach z sierści koziej pokazane są czasy pogan? W jaki – 1260 lat deptania Kościoła? Jak można podsumować dotychczasowe ustalenia?

    (33) Co jeszcze znajdujemy w zasłonach – jakie hebrajskie litery składają się na słowo Jehowa i jaka jest wartość liczbowa każdej z nich? Jaki jest pierwszy sposób ukrycia przez Boga Swojego imienia w zasłonach Przybytku w każdym z czterech jego procesów? Jaki jest drugi sposób? Jaki trzeci? Na ile sposobów punkt ten podaje imię Boga – w sumie na ile sposobów pokazane jest w zasłonach imię Boga? Co zostało ukryte w odniesieniu do trzech kluczowych liczb Przybytku i dlaczego? Ile pętli i haczyków było w zasłonach z bisioru i sierści koziej – ile w sumie? Dlaczego podwojona zasłona na przedzie jest tutaj pominięta i co przedstawia każda z jej podwojonych części? Co Bóg ukrył w ogólnej liczbie pętli i haczyków i czego to dowodzi? Co będzie pokazane w czasie omawiania 2Moj. 38:9-20?

    (34) Jakie wersety będą następnie zbadane i o czym one traktują? Gdzie były omówione ich typiczne znaczenia, a co zostanie pokazane tutaj? Ile desek było po stronie południowej i północnej – co powstaje w wyniku połączenia desek jednej strony z liczbami kluczowymi i ile razy to występuje? Ile pełnych desek należy do świątnicy najświętszej – jak do tego dochodzimy, co z tego otrzymujemy i na ile sposobów? Ile desek było w ścianie zachodniej i jak wiążemy ich ilość z liczbami kluczowymi? Jak jest to pokazane 48 razy w 48 deskach? Jak – w łokciach kwadratowych tych 48 desek? Jaka jest typiczna nauka w odniesieniu do desek w narożniku południowo-zachodnim i północno-zachodnim?

    (35) Ile podstawek, według w. 24,26,30, miała każda z desek? Jaki uzyskujemy wynik, stosując liczby kluczowe do liczby podstawek po południowej stronie Przybytku i jak często pojawia się ta symbolika? Ile desek i podstawek było w ścianie zachodniej i jaki jest rezultat zastosowania do nich liczb kluczowych? Ile słupów podtrzymywało drugą zasłonę, ile miały one podstawek i co z nimi robimy? Jaka uwaga ma tutaj zastosowanie? Co Bóg zawarł w pięciu słupach i podstawkach podtrzymujących pierwszą zasłonę? Jak jest to pokazane w słupach razem wziętych i w ich wszystkich podstawkach? Ile było kompletów drągów w każdej obitej deskami stronie Przybytku i jak one biegły? Co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak jest to pokazane w łącznej liczbie drągów i desek? Jak – w liczbie krótkich drągów, a jak w ilości krótkich i długich drągów? Na jakie dwa sposoby kluczowa liczba 18 występuje w słupach, ich podstawkach i drągach?

    (36) Co znajdujemy w w. 21,23,25,27 i 28 – jaka jest tego suma? Co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jaka jest suma długości i wysokości Przybytku – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jaka jest jego długość i szerokość – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jaka jest suma wysokości i szerokości Przybytku – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jaka jest przekątna każdej z długich ścian Przybytku i jak ją otrzymujemy? Jaka jest przekątna każdej z krótkich ścian i jak ją otrzymujemy? Jaki jest kwadrat pierwszej i drugiej przekątnej, jaka jest ich suma – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile krawędzi posiada Przybytek na swej długości, gdzie i jaka jest ich suma – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy?

    (37) Ile krawędzi on posiada na wysokości, gdzie i jaka jest ich suma – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile jest w nim krawędzi na szerokości, gdzie i jaka jest ich suma – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jaka jest suma tych wszystkich krawędzi – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile jest długich przekątnych w długich bokach Przybytku? Co uzyskujemy z pomnożenia kwadratu jednej z przekątnych długich boków przez 8 – co robimy z tą wielkością co uzyskujemy? Co jest pokazane w krótkich przekątnych, ile ich było, jaki jest kwadrat każdej z nich, jaka jest suma wszystkich czterech – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy?

      (38) Gdzie jeszcze Bóg ukrył tę samą tajemnicę – ile liczy to łokci i jak się je uzyskuje? Co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Gdzie jeszcze została ukryta ta sama tajemnica – jaki był ten obwód i jak się go uzyskuje? Co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak jeszcze Bóg zawarł tę tajemnicę w Przybytku – jaka jest powierzchnia każdej z jego czterech długich płaszczyzn i jaka łączna powierzchnia wszystkich czterech? Co robimy z kwadratem tej liczby i co uzyskujemy? Co Bóg uczynił w szesnasty sposób – jaka jest powierzchnia każdej z tych ścian i jaka suma obydwu? Co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Gdzie można to dostrzec i ile razy ta prawda została zawarta w wymiarach Przybytku?

      (39) Co jeszcze było w Przybytku jako całości, ile z nich wskazywało na Tysiąclecie, a ile na imię Boga? Jaki był kwadrat długiej przekątnej i co on przedstawia? Ile było takich przekątnych, gdzie i po ile – co wynika z tego faktu? Jaki jest kwadrat długości Przybytku, jaki jego wysokości, a jaka jest suma tych dwóch kwadratów? Jaki jest kwadrat jego szerokości, jaka suma kwadratów długości i szerokości i na co to wskazuje? Jaka była jego długość w calach, jaka wysokość, a jaka jest suma tych dwóch liczb? W jaki inny sposób uzyskujemy ten sam wynik? Jaki jest obwód poprzeczny w łokciach, a jaki w calach? Co także zauważyliśmy i czego to dotyczy? Jak można to podsumować? Jakie inne myśli Bóg pokazał w Przybytku jako całości i na ile sposobów? Co wcześniej podaliśmy na temat liter składających się na imię Boga? W jaki sposób uzyskaliśmy Yod (10), w jaki – He (5), Vav (6) oraz He (5)? W jaki drugi sposób przez te cztery procesy możemy wyprowadzić z Przybytku jako całości imię Boga? Jakie są sposoby trzeci, czwarty i piąty?

      (40) Co zostanie teraz przedstawione, co pokażemy najpierw i co przedstawiała każda z nich? Jaka była wysokość zasłon, jaka ich szerokość, a jaka ich suma – co robimy z tą sumą i co uzyskujemy? Jaka była suma dwóch wysokości każdej zasłony i co uzyskujemy? Jaka była suma dwóch szerokości każdej zasłony i jaki uzyskujemy wynik, stosując tę samą operację? Ile było linii wysokości w obydwu zasłonach – co robimy z tą sumą i co uzyskujemy? Co wynika z poddania czterech linii szerokości w obydwu zasłonach tej samej operacji? Jaki był obwód pierwszej zasłony i co wynika z poddania go tej samej operacji? W jakim innym obwodzie to występuje? Jaka była suma obydwu obwodów? Na jakie dwa inne sposoby pokazana jest ta sama prawda? Na ile sposobów obydwie zasłony dały nam tę prawdę? Na ile sposobów obydwie zasłony pokazują myśl o błogosławieniu przez Chrystusa świata przez okres 1000 lat – jaki jest pierwszy z nich, drugi, trzeci, czwarty, piąty, szósty – jak je uzyskujemy?

    (41) Na ile sposobów Bóg zawarł Swoje imię w obydwu zasłonach? Jaka jest każda z czterech operacji, przez którą umieścił On Swoje imię w zasłonach? Jaki jest drugi sposób? Jaki trzeci i czwarty? Jak możemy podsumować to, co odkryliśmy w obydwu zasłonach?

     (42) Jak otrzymujemy rozmiary świątnicy najświętszej i całego Przybytku i gdzie zostały one podane? Jak jest dowiedzione, że północna, południowa i zachodnia ściana świątnicy miały po 10 łokci długości? Na jaki rodzaj bryły wskazują te dane i dlaczego? Co zrobiono z dwoma narożnymi deskami w ścianie zachodniej i jaka była szerokość każdej z tych połówek? Ile każdej z nich było w niej widoczne, a ile nie, z powodu zasłonięcia przez krańce ściany północnej i południowej i co to mówi o grubości desek? Jak dwa końcowe słupy były ustawione w relacji do najdalej wysuniętych na północ i południe narożnych desek w świątnicy najświętszej, by świątnica i świątnica najświętsza miały odpowiednie rozmiary? Na jaką długość północnej i południowej ściany świątnicy wskazuje 131/3 deski i co dowodzi, że jej szerokość miała 10 łokci? Jaką procedurę będziemy odtąd stosować wobec wartości oraz liczb kluczowych? Jakie trzy rzeczy ukryte w świątnicy zostaną teraz wykazane? Jaki wniosek wypływa z długości świątnicy – 20 łokci i co z tego wynika? Jaka była suma jej długości, wysokości i szerokości i co z tego wynika? Jaka była przekątna każdego długiego boku i jak ją otrzymujemy? Ile przekątnych miał każdy z czterech długich boków i co z tego wynika w odniesieniu do liczby ukrytych w ten sposób tajemnic – jaki numer nadajemy następnemu punktowi?

     (43) Jaka była długość końcowych przekątnych świątnicy i jak ją uzyskujemy? Jaki jest kwadrat każdej z tych przekątnych – co z nim robimy i co uzyskujemy? Ile końców miała świątnica i ile przekątnych miał każdy koniec – ile razy tajemnica ta została podana przez przekątne i jaki numer nosi nasz kolejny punkt? Co zauważyliśmy w punkcie (3) i jaka jest suma kwadratów wszystkich ośmiu tych przekątnych – co z nią robimy i co uzyskujemy? Jaki jest kwadrat każdej końcowej przekątnej – ile ich było i jaka jest ich suma? Co z nią robimy i co uzyskujemy? Jaki jest kwadrat każdej z czterech przekątnych bryły świątnicy – jak go uzyskujemy i jaki jest jego pierwiastek? Ile było przekątnych czterech długich boków świątnicy, dwóch krótkich, końcowych boków oraz pełnych przekątnych bryły? Jaki jest pierwiastek każdej długiej przekątnej bocznej i końcowej? Jaka jest suma kwadratów ośmiu długich przekątnych, jaka – czterech przekątnych końcowych, a jaka – czterech przekątnych bryły? Jaka jest suma kwadratów wszystkich szesnastu przekątnych – co robimy z tą sumą i co uzyskujemy? Jaka jest powierzchnia każdej z czterech długich ścian świątnicy i jak ją uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile razy pojawia się ta tajemnica i co z tego wynika dla numeru następnego punktu? Jaka jest suma powierzchni czterech długich boków i jak jest to potwierdzone – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jaka jest suma długości czterech długich boków i jak ją uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jaka jest suma kwadratów wszystkich linii długości, wysokości, szerokości czterech długich przekątnych bocznych oraz dwóch krótkich przekątnych bocznych (końcowych)? Jak ją uzyskujemy w każdej grupie przekątnych i w nich wszystkich – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jaki był obwód długości świątnicy? Gdybyśmy tę długość wzięli za jeden bok kwadratu, ile liczyłby on łokci kwadratowych i co z nich uzyskujemy? Jaki jest poprzeczny obwód świątnicy – co z nim robimy i co uzyskujemy? Jaka jest długość jej obwodu poprzecznego – gdybyśmy wzięli ją za bok kwadratu, ile liczyłby on łokci kwadratowych, co z nich uzyskujemy? Jaka jest suma dwóch obwodów boków – gdybyśmy tę sumę wzięli za bok kwadratu, ile liczyłby on łokci kwadratowych, co z nich uzyskujemy? Jaka jest suma obwodów obydwu końców świątnicy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jaka była objętość świątnicy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Co najmniej ile razy w bryle świątnicy Bóg wykazał, że klasa Chrystusa będzie składała się ze 144000 członków?

     (44) Co teraz uczynimy – na jakie dwa sposoby i co najpierw pokażemy? Jaka jest suma długości obydwu ścian bocznych w łokciach i calach – jak często i gdzie to występuje? Jaka jest suma wysokości obydwu zasłon i sufitu w łokciach i calach – jak często i gdzie to występuje? Ile razy jest pokazane bez liczb kluczowych, że Chrystus będzie w Tysiącleciu błogosławił świat? Jaka była długość obydwu długich boków świątnicy w łokciach i calach – jak jest to widoczne w łokciach i calach sufitu i podłogi? Ile było łokci i cali na wysokości i szerokości – jak często to występuje i jaki numer będzie nosił kolejny punkt? Jaka jest suma wszystkich powierzchni świątnicy – jak ją uzyskujemy? Jaka jest suma kwadratów obydwu przekątnych w dowolnym z dwóch długich boków, sufitu lub podłogi – gdzie podany jest kwadrat każdej z nich, jak często to występuje w związku z ośmioma odnośnymi przekątnymi i jaki będzie kolejny punkt? Jaki jest kwadrat dowolnej przekątnej ścian końcowych – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy – ile było takich przekątnych i jaki numer zatem będzie nosił kolejny punkt?

     (45) Jaki był obwód poprzeczny świątnicy, a jaki podłużny – jaka jest ich suma i co z niej uzyskujemy? Jaka jest powierzchnia każdej z dwóch długich ścian, sufitu i podłogi – co robimy z tą powierzchnią i co uzyskujemy? Jaka jest powierzchnia każdej z końcowych ścian świątnicy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Na ile sposobów nauka ta jest pokazana w świątnicy? Na ile sposobów i jaki imię Jehowy zawarte jest w świątnicy? Co najmniej ile symboli dają wymiary świątnicy?

     (46) Co należy jeszcze zbadać w 2Moj. 36? Jaką bryłą geometryczną była świątnica najświętsza i jakie były jej trzy wymiary? Iloma liniami i o jakiej długości było ograniczonych jej sześć powierzchni – co z nimi robimy i co uzyskujemy? Ile powierzchni i ich przekątnych miała świątnica najświętsza – co z nimi robimy i co uzyskujemy? Jaka jest suma jej dowolnych dwóch wymiarów – co z nimi robimy i co uzyskujemy? Ile jest sposobów użycia tych trzech wymiarów i jakie one są? Jaki numer nadamy następnemu punktowi? Jaka jest długość każdej z dwunastu przekątnych powierzchni świątnicy najświętszej i jaki jest kwadrat każdej z nich – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile razy przekątne te dają nam ten sam wynik co punkt (6) i jaki numer nadamy następnemu punktowi? Jaka jest przekątna bryły – ile ich było, jaka jest suma ich kwadratów, co z nimi robimy i co uzyskujemy? Jaki był każdy z jej obwodów – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile obwodów ona miała i jaki numer nadamy kolejnemu punktowi? Ile w sumie wynoszą jej trzy obwody – co robimy z tą sumą i co uzyskujemy? Jaka jest suma jej dwóch dowolnych obwodów – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile jest możliwych takich sum obwodów i jaki będzie numer następnego punktu? Na co w odniesieniu do świątnicy najświętszej wskazuje porównanie jej z Nowym Jeruzalem jako dokładnych sześcianów?

     (47) Jaka myśl związana z symboliką świątnicy najświętszej zostanie następnie zbadana? Ile było łokci i cali w każdym z jej trzech obwodów? Jak często fakt ten występuje i jaki numer nadamy następnemu punktowi? Ile było łokci i cali w każdym z jej sześciu boków – jak często to występuje i jaki numer nadamy następnemu punktowi? Jaka jest powierzchnia każdej z jej sześciu ścian – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często występuje to w świątnicy najświętszej i jaki numer będzie nosił następny punkt? Jaka jest jej objętość? Jaki jest kwadrat każdej z jej sześciu przekątnych bocznych – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często to występuje i jaki numer nadamy następnemu punktowi? Jaka jest suma dowolnych dwóch z jej trzech głównych wymiarów – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często to występuje i jaki numer nosi następny punkt? Co Bóg uczynił ze Swym imieniem w związku z świątnicą najświętszą i jak możemy to zauważyć? W jaki sposób pokazane są poszczególne litery? Jak można uprościć rzeczy i ile podstawień możemy dokonać dla drugiej operacji punktu (1)? Jakie one są? Jaki numer otrzyma zatem następny punkt? Jaka jest czwarta, ostatnia operacja punktu (1) i jakie podstawienia są tu możliwe? Co nie jest powtarzane przez tych siedem operacji? Ile symboli znajdujemy w świątnicy najświętszej – po ile dla każdej z trzech myśli?

     (48) Co obecnie zbadamy – jedynie kto pracował nad sprzętami i akcesoriami antytypicznego Przybytku i Dziedzińca oraz jak i gdzie jest to pokazane? Kto pracował nad innymi zarysami Przybytku i Dziedzińca i jak można to wyrazić inaczej? Jak jest to potwierdzone? Co reprezentują ubłagalnia, jej cherubiny i skrzynia arki? Czego i dlaczego nie przedstawia budowanie arki przez Besaleela i Acholiaba? Jaki powinniśmy wyciągnąć wniosek w antytypie w odniesieniu do budowania przez nich innych sprzętów? Jaką uwagę powinniśmy tutaj podać na temat drewna? Dlaczego nie będzie konieczne tutaj wyjaśnianie antytypów pierścieni i drążków i na jakie trzy rzeczy zwrócimy teraz uwagę?

     (49) Jaka była długość arki w łokciach i calach – co robimy z tymi wielkościami i co uzyskujemy? Jaki był jej długi obwód w łokciach i calach co robimy z tymi wielkościami i co uzyskujemy? Na czym oparty jest ten obwód, jakie wyniki uzyskujemy z wymiarów bocznego obwodu i ile kolejnych punktów to nam daje? Jakie są obwody dwóch długich ścian bocznych, jakie dwóch boków krótkich i jaki dołu? Jaka jest ich suma ogólna i jaki obwód jest w ten sposób pominięty? Co robimy z tą sumą i co uzyskujemy? Jaka jest suma pozostałych obwodów traktowanych jako przestrzeń bez dna i ile wyniosą ich sumy? Jak uzyskujemy kwadrat końcowych przekątnych? Ile było przekątnych w obydwu końcach arki, jaka jest ich ogólna długość, jaka to liczba kluczowa – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jaki jest obwód każdej długiej ściany bocznej arki w łokciach i calach? Co robimy z jej obwodem w calach i co uzyskujemy? Czego to jeszcze dotyczy i jaki numer nadajemy następnemu punktowi? Jaka jest suma dowolnej połowy obwodu tych czterech długich boków – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często to występuje i jaki numer otrzyma następny punkt? Jaka jest wielkość krótkiego obwodu i jej kwadratu – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Gdzie to występuje i jaki numer ma następny punkt?

     (50) Co teraz zostanie wykazane? Jaka była długość długiego obwodu w łokciach i calach – co robimy z calami i co uzyskujemy? Jaka jest połowa długości długiego obwodu w łokciach i calach – co robimy z długością w calach i co uzyskujemy? Jak często to występuje i ile razy w arce występuje zarys Tysiąclecia? Na jakie sposoby uzyskujemy w arce imię Boga? Jakich liter można użyć dla tych trzech grup łokci i jak uzyskujemy poszczególne litery? Co należy tutaj zauważyć i w ilu innych długich bokach arki to również występuje? Co i jak pozwala to nam odnaleźć? Ile razy imię Jehowy występuje zatem w arce i ile przypadków symboliki ona posiada?

     (51) Gdzie zostały podane pewne symbole arki i czego nie będziemy tutaj powtarzać? O co ktoś może zapytać – jaką można podać odpowiedź w oparciu o Żyd. 9:5 i co do tego tematu wnosi 2Kor. 3:18? Jak Chrystus, jako sprawiedliwość zapewniona przez Boga, jest nazwany w Rzym. 3:25 i gdzie jest On nazwany Boską sprawiedliwością? W czym jest to także widoczne? Co jest pokazane w Shekinah – co przedstawia świecące z niego światło i czym Go ono czyni? Na jakie znaczenie cherubinów wskazuje ten proces eliminacji? Co obecnie zbadamy, gdzie jest to opisane i w jakim zakresie zostanie omówione? Jakie są wymiary stołu i gdzie są podane? Jaka była jego długość w łokciach i calach – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często występuje ta długość i jaki numer będzie nosił kolejny punkt? Jaka była jego szerokość w calach – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często i gdzie występuje szerokość i jaki numer nadamy następnemu punktowi? Jaki jest kwadrat długości jego górnej przekątnej – jak go uzyskujemy i jak jest jego pierwiastek? Co robimy z tym kwadratem i co uzyskujemy? Ile przekątnych o tej samej długości posiada stół i jaki numer nadamy kolejnemu punktowi? Jaki jest kwadrat przekątnej ściany bocznej i jak go uzyskujemy? Jaki jest pierwiastek z kwadratu przekątnej ściany bocznej i jaką wielkość daje pomnożenie go przez 10? Co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile było takich przekątnych i jaki numer będzie nosił następny punkt?

     (52) Jaki był obwód stołu i jak go uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile takich obwodów miał stół i jaki numer nosi kolejny punkt? Jaka jest długość obwodu długiej ściany bocznej z pominięciem dołu i jak ją uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często to występuje i jaki numer nadamy następnemu punktowi? Jaki był obwód długiej ściany bocznej z pominięciem góry – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często to występuje i jaki numer nosi kolejny punkt? Jaka była długość obwodu krótkiego boku z pominięciem dołu i jak ją uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile było takich bocznych obwodów i jaki numer nosi kolejny punkt? Jaki był boczny obwód z pominięciem góry – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często to występowało i jaki numer nadamy kolejnemu punktowi? Jaka jest górna powierzchnia i jak ją uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak powierzchnia dolna ma się do górnej – co uzyskujemy i jaki jest numer kolejnego punktu? Jaki był każdy z bocznych obwodów z wyjątkiem dołu i jaka suma obydwu – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Co uzyskamy, jeśli dodamy wszystkie cztery boczne obwody z pominięciem góry i jaki numer nosi ten punkt? Co zawierają wymiary listwy stołu? Jaki był jej obwód górny i jak jest to potwierdzone – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Gdzie jeszcze ma to zastosowanie? Jaka była długość jego dwóch długich boków w łokciach – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Gdzie jeszcze te same liczby dają te same wyniki? Jaka jest suma dwóch krótkich boków – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Gdzie jeszcze występują te same liczby i wyniki? Jaka była długość jednego z długich górnych boków w calach – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Gdzie jeszcze wystąpiły te same liczby i wynik i jaki numer będzie nosił kolejny punkt? Jaka jest jego długość w calach w każdym z krótkich boków jego końców – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często to występuje i jaki numer nadajemy następnemu punktowi? Jaki jest jego obwód wokół boków, a jaka – suma obwodów dwóch krawędzi (górnej i dolnej)? Jaka jest suma tych trzech obwodów – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile razy nauka ta występuje w sumie w stole i co jeszcze on symbolizuje? Jaka była jego długość górna – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? W jakich jeszcze innych miejscach wystąpiły te same liczby i wynik? Jaka była powierzchnia górna stołu – jak ją uzyskujemy i co znajdujemy po raz piąty i szósty? Jaki był jeden z krótkich obwodów bocznych z pominięciem dołu – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Gdzie jeszcze występują te liczby i wynik?

     (52) Jaki był obwód stołu i jak go uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile takich obwodów miał stół i jaki numer nosi kolejny punkt? Jaka jest długość obwodu długiej ściany bocznej z pominięciem dołu i jak ją uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często to występuje i jaki numer nadamy następnemu punktowi? Jaki był obwód długiej ściany bocznej z pominięciem góry – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często to występuje i jaki numer nosi kolejny punkt? Jaka była długość obwodu krótkiego boku z pominięciem dołu i jak ją uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile było takich bocznych obwodów i jaki numer nosi kolejny punkt? Jaki był boczny obwód z pominięciem góry – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często to występowało i jaki numer nadamy kolejnemu punktowi? Jaka jest górna powierzchnia i jak ją uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak powierzchnia dolna ma się do górnej – co uzyskujemy i jaki jest numer kolejnego punktu? Jaki był każdy z bocznych obwodów z wyjątkiem dołu i jaka suma obydwu – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Co uzyskamy, jeśli dodamy wszystkie cztery boczne obwody z pominięciem góry i jaki numer nosi ten punkt? Co zawierają wymiary listwy stołu? Jaki był jej obwód górny i jak jest to potwierdzone – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Gdzie jeszcze ma to zastosowanie? Jaka była długość jego dwóch długich boków w łokciach – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Gdzie jeszcze te same liczby dają te same wyniki? Jaka jest suma dwóch krótkich boków – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Gdzie jeszcze występują te same liczby i wyniki? Jaka była długość jednego z długich górnych boków w calach – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Gdzie jeszcze wystąpiły te same liczby i wynik i jaki numer będzie nosił kolejny punkt? Jaka jest jego długość w calach w każdym z krótkich boków jego końców – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często to występuje i jaki numer nadajemy następnemu punktowi? Jaki jest jego obwód wokół boków, a jaka – suma obwodów dwóch krawędzi (górnej i dolnej)? Jaka jest suma tych trzech obwodów – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile razy nauka ta występuje w sumie w stole i co jeszcze on symbolizuje? Jaka była jego długość górna – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? W jakich jeszcze innych miejscach wystąpiły te same liczby i wynik? Jaka była powierzchnia górna stołu – jak ją uzyskujemy i co znajdujemy po raz piąty i szósty? Jaki był jeden z krótkich obwodów bocznych z pominięciem dołu – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Gdzie jeszcze występują te liczby i wynik?

     (53) Jaki inny rodzaj symboliki daje listwa? Jaka była długość listwy z jednej strony – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Gdzie jeszcze wystąpiły te same liczby i wynik? Jaka jest suma dwóch krótkich boków listwy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Co jeszcze jest pokazane w stole? Jak uzyskujemy poszczególne litery? Na ile innych sposobów występują te same dane? Gdzie występują operacje pierwsza, druga, trzecia i czwarta? Ile razy pojawia się w stole imię Jehowy i jaka jest liczba każdej z trzech rodzajów symboliki stołu oraz ich suma? Czego dotąd nie podano co do znaczenia listwy – co przedstawiało jej piękno i gdzie jest o tym mowa? Czego typem jest jej korona i co przedstawia jej szerokość na dłoń?

     (54) Gdzie i kto wyjaśnił antytyp świecznika – co w związku z tym jest tutaj zbyteczne, a co zostanie podane? Jakie są jedyne liczby podane na jego temat? Jak uzyskujemy związaną z nim liczbę 8 – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile złota składało się na świecznik? Ile było wagowo złotych sykli w minie i ile min w talencie – według wag jakich krajów? Ile zatem było wagowo sykli w talencie i jak to otrzymujemy? Ile było sykli w minie według wartości monetarnej i ile min w talencie? Gdzie jest to podane i jak dochodzimy do tego wniosku na podstawie tego wersetu? Co robimy z wagą sykli w talencie złota lub srebra i co uzyskujemy? Co należy zauważyć w związku z oddzieleniem sześciu ramion od trzonu i co uzyskujemy? Ile kielichów było w każdym z sześciu ramion i ile we wszystkich sześciu ramionach – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy?

     (55) Ile kielichów miała każda para przeciwległych ramion – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile było innych grup takich ramion i jak zatem numerujemy te wyniki? Co towarzyszyło każdemu z tych kielichów i ile ich było w każdej parze przeciwległych ramion – ile to nam daje kolejnych punktów? Ile było kwiatów w każdej parze przeciwległych ramion – ile i jakie da to nam punkty? Co miał każdy z czterech kielichów trzonu – ile kielichów i gałek w nim było? Gdzie występuje ta sama liczba i jaki punkt to nam daje? W czym ponownie pojawia się liczba 8? Co według w. 21 znajdowało się pod każdymi dwoma ramionami – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile części było w świeczniku i jakie one były? Co jest charakterystycznego w liczbie 83? Ile razy i gdzie pojawia się w świeczniku imię Jehowy? Co jeszcze pokazane jest w świeczniku? Ile było głównych części świecznika – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile było w nim rodzajów owoców i kwiatów – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile i jakiego rodzaju było w nim bocznych ramion – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile jest innych symboli obydwu części – jakie one są i ile przypadków symboliki zostało w sumie zawartych w świeczniku?

     (56) Co jest opisane w w. 25-28 – do czego od razu przejdziemy i dlaczego? Jakie były wymiary szerokości i długości złotego ołtarza w łokciach i calach – gdzie i jak często to występuje i ile to da punktów? Co robimy z jego wymiarem w calach w tych czterech przypadkach wystąpienia i co uzyskujemy? Jaka jest ich suma w łokciach i calach? Jak często i gdzie one występują i jaki jest zatem numer kolejnego punktu? Co robimy cztery razy z tą sumą w łokciach i calach co uzyskujemy? Jak często to występuje? Jaka jest przekątna jego góry – jak ją uzyskujemy i jaki jest tego pierwiastek? Jeśli tę przekątną uznamy za bok kwadratu, jaka byłaby jego powierzchnia – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Co można powiedzieć o dole? Jaki jest kwadrat przekątnej każdego z jego pozostałych boków, jak go uzyskujemy i jaki jest tego pierwiastek – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile było takich przekątnych i jaki numer nadamy następnemu punktowi? Jaka jest suma jego głównych wymiarów i jak ją uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Gdzie jeszcze to występuje i jaki jest nasz kolejny punkt? Jaka jest długość jego wszystkich linii, jak ją uzyskujemy i ile razy liczymy każdą linię – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jaki był obwód góry ołtarza i jak go uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Gdzie jeszcze to występuje i jaki jest zatem numer następnego punktu? Jaki jest obwód każdego z jego czterech boków i jak go uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często to występuje i jaki jest numer kolejnego punktu?

     (57) Jaka jest długość wszystkich obwodów ołtarza w łokciach i calach i jak ją uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jaka jest powierzchnia góry ołtarza w calach kwadratowych – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Gdzie jeszcze występuje ten sam wynik i jaki jest numer kolejnego punktu? Jaka jest powierzchnia każdego z jego czterech boków i jak ją uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często i gdzie to występowało i jaki numer nadajemy następnemu punktowi? Jaka była jego objętość i jak ją uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Co zauważyliśmy wyżej i jak uzyskujemy przekątne ołtarza? Jaki jest jego kwadrat i co z nim robimy? Ile było przekątnych bryły? Co teraz będzie podane? Co uzyskujemy przez pomnożenie 10 razy sumy jego wysokości, długości i szerokości w calach – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często i gdzie to występuje i jaki jest zatem numer kolejnego punktu? Jak uzyskujemy ten wynik dla obwodu góry i dołu? Jaki wynik uzyskujemy przez pomnożenie 10 razy sumy dwóch krawędzi wysokości i gdzie jeszcze to występuje? Jaki uzyskujemy wynik przez pomnożenie 10 razy sumy wysokości i połowy górnego obwodu w calach – gdzie i jak często to występuje i jaki jest zatem numer kolejnego punktu?

     (58) Co następnie będzie rozważone i gdzie to widać? Jak uzyskujemy poszczególne litery? Jak często pojawiają się cztery odnośne operacje i jak to wygląda w każdej z nich? Ile przypadków symboliki każdego z trzech rodzajów posiadał ołtarz i jaka była ich suma? Z ilu składników składał się olejek namaszczania i jakie one były? Jakie były cztery przyprawy i ich odpowiednie wagi i gdzie jest to podane? Co tych pięć składników nam daje? Jaka jest łączna waga składników przypraw – co i jak Bóg ukrył w łącznej ich wadze? Co Bóg ukrył w wadze mirry i gdzie jeszcze ma to miejsce? Jak to uczynił w każdej z pozostałych trzech przypraw? Co jeszcze i jak ukrył w przyprawach? Jaki jest antytyp kadzidła? Jaki – równej wagi składników? Co niniejszym kończymy i co jednocześnie rozpoczniemy?

     (59) Co jest pokazane w 38:1-7 i co zostało już przedstawione z tego rozdziału? Czego w związku z tym nie uczynimy, a co uczynimy? Jakie były wymiary ołtarza miedzianego? Co robimy z jego długością i co uzyskujemy? Jak często występuje jego długość i jaki zatem numer nosi kolejny punkt? Jaki był obwód każdego z jego czterech boków i jak go uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile ich było i jaki numer nadajemy następnemu punktowi? Jaki był obwód góry i jak go uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Czego jeszcze to dotyczy? Jak uzyskujemy przekątne: górną i dolną? Jak często to występuje? Jaka jest powierzchnia góry i jak ją uzyskujemy – co robimy z tą wielkością? Jaka powierzchnia jest taka sama? Jaka jest powierzchnia każdego z czterech boków i jak ją uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile razy wynik ten daje 144000? Gdzie można odnaleźć te same wyniki i jaki numer nosi kolejny punkt? Jakie są wymiary jego kraty – co robimy z jedną z tych wielkości i co uzyskujemy? Jak często to występuje i jaki numer nadajemy kolejnemu punktowi? Jakie są wymiary jej obwodu – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Gdzie widać kwadrat każdej z jej przekątnych i jaki on jest – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często to występuje i jaki zatem numer nosi następny punkt? Jaka jest jej powierzchnia i jak ją uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Przynajmniej ile razy pierwsza grupa symboli występuje w ołtarzu całopalenia? Jaki błędny pogląd przedstawia br. Dockey w R 6436, kol. 2, punkt (3) i dlaczego jest to błędem? Jakie rzeczy ten błąd podważa, a w jakich dwóch kwestiach br. Dockey ma rację?

     (60) Co teraz przedstawimy? Jaki jest obwód góry, a jaki dołu – jak go uzyskujemy w każdym przypadku i jaka jest ich suma? Jaka jest suma powierzchni góry oraz każdej powierzchni bocznej – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często i w jak sposób to występuje i jaki zatem numer dajemy następnemu punktowi? Jaka jest suma powierzchni dołu i dowolnego z jego czterech boków – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często to występuje i jaki numer nosi kolejny punkt? Co zostanie podane następnie? Jak uzyskujemy poszczególne litery? Przynajmniej ile razy Bóg umieścił Swoje imię w tym ołtarzu i ile symboli w sumie w nim podał? Co Bóg nam dał na temat umywalni i co z tego wynika? Jak pokazany jest Chrystus jako składający się z 144000 członków? Jak dopatrujemy się tego, że Jego rządy będą trwać tysiąc lat, a jak – Boskiego imienia? Jakie są antytypy jej misy i podstawy? Co przedstawiają kobiety zgromadzone u drzwi Przybytku? Co dawały ich lustra i czego typem jest to, że umywalnia była z nich zrobiona?

     (61) Do czego obecnie przechodzimy i gdzie jest to opisane? Na jaką rzecz związaną z Przybytkiem została zwrócona uwaga i jaka jest suma jego długości i szerokości – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jaki jest jego obwód i jak go uzyskujemy – co robimy z tą wielkością? Gdzie kiedyś znajdował się cały Kościół i w jakim znaczeniu? Jaki jest obwód dziedzińca z wyłączeniem części stykającej się z tylną częścią Przybytku: co do niego dodajemy i jaka jest suma – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jakie były wymiary bramy – co robimy z tymi wielkościami i co uzyskujemy? Jaki jest jej obwód i jak go uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jaka jest suma jej góry i dołu – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak daleko od siebie stały słupy dziedzińca i jak jest to potwierdzone dla całego dziedzińca – jak długa była zasłona między środkami słupów? Jaki był obwód każdego z takich odcinków zasłony dziedzińca i jak jest to potwierdzone – co robimy z tą wielkością? Ile było takich odcinków i jaki więc numer nadajemy kolejnemu punktowi? Jaka jest powierzchnia każdego z takich odcinków – ile ich było i jaki numer nosi kolejny punkt?

     (62) Jakiej przekątnej równa jest przekątna każdego z tych odcinków, jaka jest ta przekątna i jej kwadrat – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile było przekątnych w tych 60 odcinkach i jaki numer nadajemy następnemu punktowi? Jaka jest suma obydwu przekątnych każdego z tych 60 odcinków, a jaki kwadrat – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jak często to występuje i jaki numer nosi kolejny punkt? Ile było słupów i podstawek na dziedzińcu i jaki jest kwadrat tej liczby – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile słupów miała brama – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Ile innych zestawów po 4 słupy było wokół dziedzińca i jaki numer nosi kolejny punkt? Ile kompletów po 4 podstawki miało tych 15 kompletów słupów i jakie punkty to nam daje? Jaka jest suma kwadratów przekątnych bramy, a jaka – kwadratów przekątnych każdego z 60 odcinków zasłony? Jaka jest suma kwadratów tych obydwu grup przekątnych – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Jaka następna myśl ma być zbadana? Jaka jest powierzchnia bramy i jak ją uzyskujemy – co robimy z tą wielkością i co uzyskujemy? Do czego jeszcze mają zastosowanie te liczby i jaki numer nosi kolejny punkt? Jaka jest suma długości góry i dołu w calach i co uzyskujemy? W ilu innych odpowiednich odcinkach to także występuje i jaka jest łączna liczba punktów tej myśli? Co jeszcze zawiera się w zasłonach dziedzińca? Jaka jest łączna powierzchnia tych zasłon i jak ją uzyskujemy? W jakich dwóch rzeczach dostrzegamy litery imienia Boga? Jaka jest łączna liczba stosownych przypadków symboliki? Co powinno być użyte w czasie zborowego badania tego temat? Kto jeszcze odkrył około 35 z powyższych punktów? Do czego powinno nas pobudzić rozważanie licznych symboli Przybytku?

poprzednia stronanastępna strona