Epifaniczny tom 11 – rozdział 8 – str. 592
Przybytek Wieku Ewangelii (c.d.)
wysokiego powołania i restytucji, jako utrzymujących antytypiczne nauki tych dwóch ksiąg (spojone od spodu … jednym pierścieniem – w. 24). Tak jak w innych miejscach, pierścienie z 26:29, przez które przechodziły drągi, reprezentują prawdy Biblii, które utrzymują główne historyczne księgi Starego Testamentu na swych miejscach jako podpory innych ksiąg Biblii. Ponieważ północna ściana Przybytku jest symbolem miłości, a południowa – mądrości, usytuowanie stołu na północ od świecznika (26:35) jest typem faktu, że stół, będący typem Kościoła wzmacniającego braci w każdym dobrym słowie i uczynku i udzielającego łask, jest ważniejszy od świecznika, który pokazuje Kościół jako oświecający braci i udzielający wiedzy. Ich usytuowanie obok siebie jest typem współdziałania odpowiednich czynów braci (naprzeciw stołu świecznik po południowej stronie, a stół po północnej). Rogi ołtarza miedzianego (rogi – 27:2) są typem możliwości klasy Chrystusa jako Pocieszyciela, Napominającego, Zachęcającego, Naprawiającego i Karcącego próbowanych i cierpiących kapłanów w trakcie ofiarowania. Tymi możliwościami są prawda, duch prawdy oraz zarządzenia prawdy, ze wszystkimi zdolnościami zawartymi w członkach klasy Chrystusa jako ofiarnikach i pomocnikach ofiarników. To, że znajdowały się na czterech rogach ołtarza jest typem ich wszechstronnej wystarczalności. Te same myśli dotyczą rogów ołtarza złotego (rogi jego – 30:2), a różnica między tymi dwoma ołtarzami i rogami polega na różnicy w punktach widzenia obserwatorów – ołtarz miedziany reprezentuje ofiarujący się Kościół z punktu widzenia usprawiedliwionych, natomiast ołtarz złoty reprezentuje ofiarujący się Kościół z punktu widzenia Boga i nowych stworzeń. Nie ma potrzeby, abyśmy wyjaśniali tutaj ceremonię poświęcenia kapłanów i wynikające z tego przywileje (29:1-46), ponieważ nasz Pastor dobrze przedstawił je w Cieniach Przybytku, a my lepiej będziemy mogli zbadać te szczegóły przy rozważaniu 3Moj. 8; 9. Te same uwagi dotyczą niektórych czynności podanych w 30:7-10, 17-21.