Epifaniczny tom 12 – rozdział 2 – str. 170
Biblia jako Boskie Objawienie
nowych rzędów doskonałych istot, ponieważ „rozmnażaniu jego rządu i pokoju [pomyślności] końca nie będzie” (Izaj. 9:7).
Kolejnym elementem manifestującym mądrość Boskiego planu jest ukryty sposób umieszczenia go w Biblii. Niektórzy powiadają, że Biblia jest tak prosta, że może ją zrozumieć i dziecko. Jest to tylko częściowo prawdziwe. Niektóre rzeczy tego planu są łatwe – te „napisane na zewnątrz”. Natomiast tych „napisanych wewnątrz” (Obj. 5:1) nie mógł dojrzeć nikt, dopóki Baranek nie wziął planu (księgi), nie złamał pieczęci i nie otworzył go, co jak dotąd zajęło już cały Wiek Ewangelii i nie jest jeszcze zakończone. Fakt ten ujawnia, dlaczego na temat Biblii istnieje tak wiele różnych opinii oraz tak wiele sekt, twierdzących, że swoje nauki opierają właśnie na niej, a mimo to wzajemnie sobie zaprzeczają. Nie czekały one na zerwanie pieczęci przez Pana i otworzenie księgi lub nie były w odpowiedniej postawie serca, by przyjąć to poselstwo. By ukryć aż do właściwego czasu dodatkowe rzeczy w Biblii przed tymi, którzy mają odpowiednie serce, a także by zakryć je przed wszystkimi innymi, Biblia została pomieszana (mówimy to ze czcią) w bardziej zawiły sposób niż tysiąc chińskich krzyżówek razem wziętych. Dlatego najświatlejsi ludzie różnią się w swych interpretacjach Biblii. Boska mądrość celowo tak pomieszała te rzeczy, by niewybrańcy przez ich poznanie nie zostali postawieni na próbie w obecnych warunkach, w których nie mogliby być zbawieni, ponieważ nie posiadają odpowiedniej wiary do pomyślnego przejścia przez próby. Ta sama mądrość otwiera jednak te tajemnice wybranym, kiedy stają się one na czasie, i w stopniu, w jakim stają się one na czasie, chociaż są one w Biblii tak pomieszane, że nie widzi ich nikt inny. Tylko Boska mądrość mogła umieścić w Biblii tak cudowny plan w tak bardzo zagmatwany i pozbawiony porządku sposób, który pokrótce naszkicowaliśmy wyżej. Izaj. 28:10,13 wskazuje, że taka metoda objawiania ma na celu wypróbowanie sprawiedliwych (w.10) oraz doprowadzenie do upadku niepobożnych (w.13).
A teraz ostatnia myśl odsłaniająca mądrość widoczną w planie Boga: stopniowy i rozciągnięty w czasie sposób jego podawania i wyjaśniania na czasie. Jak wyraża to Izaj. 28:10,