Epifaniczny tom 12 – rozdział 2 – str. 182

Biblia jako Boskie Objawienie

Kto może zaprzeczyć Boskiej sprawiedliwości, miłości i mocy, szczególnie widocznym w wiecznym dziele klasy Chrystusa, wspieranej przez pozostałe trzy wybrane klasy, w doprowadzaniu do doskonałości nowych rzędów istot, jakie zaplanuje mądrość, sprawiedliwość, miłość i moc Jehowy i jakie stworzą te cztery wybrane klasy, szczególnie główna wśród nich? Każdy szczegół związany z tymi czteroma wybranymi klasami zdradza oczywiście nadludzką i nadanielską sprawiedliwość, miłość i moc.

      Te trzy zalety były czynne przy karnacji Chrystusa. Żadna niesprawiedliwość nie została wyrządzona przedludzkiemu Chrystusowi w uczynieniu Go człowiekiem, ponieważ zgodził się On na karnację po to, by stać się Wykonawcą Boskiego planu. Sprawiedliwość była zadowolona, że jej się poddał, ponieważ tylko w ten sposób mógł jej dostarczyć okupu jako rekompensaty długu za życie Adama i jego rodzaju. Miłość, która była gotowa oddać najdroższy skarb Boga i posłać Syna Jego łona na świat w celu odkupienia człowieka, była najpełniejszym wyrazem kiedykolwiek zamanifestowanej miłości, zaraz po tej, która oddała Go na haniebną i męczeńską śmierć na krzyżu. Tylko też Boska moc mogła zmienić Go z najwyższej Istoty we wszechświatach Boga, poza Ojcem, w Niemowlę z Betlejem. Boska sprawiedliwość, miłość i moc prowadziły, strzegły i rozwijały Go przez etapy niemowlęctwa, dzieciństwa, młodości aż do doskonałego człowieczeństwa. W przeciwnym razie w wieku 30 lat nie osiągnąłby doskonałego człowieczeństwa. Boska sprawiedliwość, miłość i moc, proporcjonalnie do swych różnych funkcji, współpracowały w doprowadzeniu Go do poświęcenia: sprawiedliwość po to, by Jego człowieczeństwo mogło być złożone jako ofiara zadowalająca dla sprawiedliwości w celu odkupienia ludzkości; miłość po to, by Bóg mógł zachęcać Go do ofiarowania Jego człowieczeństwa jako takiej ofiary; natomiast moc umożliwiała Mu podjęcie odpowiedniego poświęcenia dla ofiary. Można więc wykazać, że każdy etap rozwoju Jego nowego stworzenia był wynikiem różnych form działania sprawiedliwości, miłości i mocy – w spłodzeniu, ożywianiu,

poprzednia stronanastępna strona