Epifaniczny tom 12 – rozdział 2 – str. 187
Biblia jako Boskie Objawienie
(od śmierci Jakuba w 1813 roku p.n.e. do śmierci Jezusa w 33 roku n.e.). Tak jak zaślepienie i zatwardziałość stopniowo stawały się ich udziałem, tak stopniowo są od nich odsuwane. Gdy w roku 1878 dobiegł końca wyrok sprawiedliwości (że za złe wykorzystanie Jego łaski muszą cierpieć tak długo, jak długo źle ją wykorzystywali), w tym samym roku zaczął on być z nich zdejmowany przez rozpoczęcie rozpowszechniania hebrajskiego tłumaczenia Nowego Testamentu Delitscha. W powrocie łaski do nich przejawia się oczywiście miłość, ponieważ miłość jest łaską i ma na celu doprowadzenie ich do harmonii z dobrymi zasadami oraz uczynienie ich narzędziami do szerzenia dobrych zasad poprzez błogosławienie innych. Z pewnością tylko Boska moc mogła odwrócić od Izraela takie zaślepienie i zatwardziałość (uprzedzenie), co widzimy na naszych oczach. Ich powrót do ojczyzny to kolejny dowód powracającej łaski Boga. Co ciekawe, formalnie zaczął się on w 1878 roku, gdy Berliński Kongres Narodów zażądał od Turków złagodzenia warunków w Palestynie w odniesieniu do Żydów, jak również zgody na powrót ich większej liczby. Powrót ten został znacznie przyśpieszony, gdy Wielka Brytania wprowadziła w czyn deklarację Balfoura. Chociaż ostatnio Wielka Brytania, prowadząc w Palestynie i w Europie krótkowzroczną politykę uspokajania, ograniczyła powrót Izraela, Bóg wywrze na Wielką Brytanię taką presję, być może przez niedawną wojnę itp., która zmusi ją do zezwolenia na swobodniejszy powrót Izraela do Palestyny. W tym wszystkim działa sprawiedliwość, która dotrzymuje swych obietnic. Mamy tutaj także miłość, która błogosławi Izrael w celu rozwijania go w dobrych zasadach, a następnie w celu użycia go do szerzenia tych zasad wśród pogańskich narodów. Obecne i przyszłe otwieranie Palestyny na powrót Izraela jest też wyrazem mocy. Niepoświęceni, lecz wierni tymczasowo usprawiedliwieni z Wieku Ewangelii z podobnych powodów przechodzą przez podobne doświadczenia, co także demonstruje te same trzy chwalebne łaski, ponieważ razem z wierzącymi Żydami będą oni stanowić piątą wybraną klasę w tysiącletnim