Epifaniczny tom 12 – rozdział 3 – str. 234
Biblia jako Boskie Objawienie (c.d.)
odpowiednikiem, równoważną ceną za Adama, co zawiera się w greckich słowach tłumaczonych jako okup – lytron anti oraz antilytron, co oznacza równoważną cenę (Mat. 20:28; 1Tym. 2:6). Jako Odkupiciel oddał On Swoje doskonałe człowieczeństwo za utracone doskonałe człowieczeństwo Adama, Swoje doskonałe ciało za utracone doskonałe ciało Adama, Swoje doskonałe życie za doskonałe utracone życie Adama, Swoje prawo do życia za utracone prawo do życia Adama oraz Swoje prawa życiowe za utracone prawa życiowe Adama. Dzięki takiemu złożeniu równoważnej ceny za Adama i jego rodzaj, potępiony w jego biodrach, uzyskał On prawo wykupienia ich z rąk Boskiej Sprawiedliwości poprzez złożenie okupu. Ta cena wykupu, ten okup, zapłacony Boskiej sprawiedliwości, jest całkowitym zaspokojeniem jej wszystkich żądań wobec rodzaju ludzkiego za Adamowy dług wobec tej sprawiedliwości i w ten sposób uwalnia rodzaj ludzki od tego długu. Powodem, dla którego żadnej innej religii nie udało się uwolnić człowieka od długu śmierci i związanej z nim klątwy jest ich niezdolność do zapewnienia odkupiciela, który „może zbawić”, „zbawić doskonale”. W ten sposób Objawienie Biblii przychodzi do nas z listami uwierzytelniającymi jako Boskie objawienie, ponieważ rozwiązuje ten największy z problemów, którego nie jest w stanie rozwiązać żadna filozofia ludzkiej czy diabelskiej religii. Tym wielkim złem przekleństwa, leczonym przez urząd Chrystusa jako Odkupiciela, jest dług, który sprowadził śmierć na grzesznego człowieka. Okup to podstawowa doktryna Boskiego objawienia, piasta koła zbawienia. Z niego wypływają wszystkie pozostałe urzędy Chrystusa niezbędne do naprawienia skutków grzechu i klątwy, do których przechodzimy obecnie. Na początku zauważamy, że z powodu faktu, iż rodzaj ludzki składa się z dwóch klas (klasy wiary oraz klasy niewiary), zasługa okupu Chrystusa w Jego różnych urzędach dociera do tak sklasyfikowanej ludzkości w różnym czasie i w ramach działania różnych urzędów. Z pewnych praktycznych względów niektóre z urzędów Chrystusa są najpierw wykorzystywane wobec klasy wiary, później – inne z Jego urzędów – są wykorzystywane