Epifaniczny tom 12 – rozdział 3 – str. 235

Biblia jako Boskie Objawienie (c.d.)

w innym czasie wobec klasy niewiary, a niektóre z Jego urzędów są używane wobec obydwu klas, lecz w różnym czasie i na różne sposoby.

      Najpierw rozważymy funkcje Jego urzędu pełnione głównie wobec klasy wiary, którą Bóg zajmuje się w obecnym życiu. Odkupiciel, który po okazaniu przez członków tej klasy pokuty, wiary i poświęcenia przypisuje im Swoją zasługę okupu, w sposób przypisany wykupuje ich z długu niewoli i śmierci, w ten sposób uwalniając ich w tym życiu z niewoli za dług, przez co odwraca pierwsze zło wynikające z grzechu i klątwy. Jednak grzech i przekleństwo przyniosły ludziom, łącznie z klasą wiary, jeszcze inne zło: z powodu grzechu wszyscy oni otrzymali prawomocny wyrok. Sprawiedliwe prawo, Boska Sprawiedliwość, słusznie skazała ich ustami nieomylnego Sędziego, Wszechmocnego Boga, za grzech, którym wystąpili przeciwko Jego sprawiedliwemu prawu. Jest to przerażający element klątwy! Jednak Chrystus w Swym urzędzie Orędownika, Adwokata (1Jana 2:1) wstawia się za potępionym przez prawo skazańcem przed Najwyższym Sądem wszechświata. Przy pomocy Swej zasługi, którą przypisuje na rzecz potępionego przez prawo skazańca, teraz już pokutującego, wierzącego i poświęconego, przedstawia wymogom Boskiej Sprawiedliwości pełne zadośćuczynienie za Swojego klienta i uzyskuje dla niego całkowite uchylenie sprawiedliwego wyroku, jaki dotychczas ciążył nad tym potępionym przez prawo przestępcą. Tak jak Chrystus w urzędzie Odkupiciela leczy zło wynikające z grzechu i klątwy, które dłużnika uczyniło niewolnikiem grzechu aż do śmierci, tak Chrystus w urzędzie Orędownika leczy zło wynikające z grzechu i klątwy, które uczyniło grzesznika skazańcem potępionym przez prawo. Jest jednak jeszcze i trzecie zło, jakie grzech i przekleństwo sprowadziły na człowieka: pozbawiły go one sprawiedliwości (Rzym. 1:18-29; 2:13-15; 3:9-19). W figurach Biblii ten brak sprawiedliwości pokazany jest jako nagość (Izaj. 47:3; Ezech. 16:7,8,22,36,37,39; Obj. 3:17,18; 16:15). W przypadku poświęconego wierzącego to zło leczone jest przez Chrystusa w Jego urzędzie, w którym jest On sprawiedliwością wierzących,

poprzednia stronanastępna strona