Epifaniczny tom 12 – rozdział 3 – str. 236
Biblia jako Boskie Objawienie (c.d.)
dzięki czemu przypisuje im Swoją sprawiedliwość (Rzym. 10:4; 1Kor. 1:30; Filip. 3:9). Jeśli ten brak pokazany jest przez figurę nagości, Chrystus jako Sprawiedliwość pokazany jest jako okrywający poświęconego wierzącego szatą sprawiedliwości lub płaszczem sprawiedliwości (Psalm 45:11,12,14,15; Izaj. 61:10; Obj. 3:18; 16:15). Ci, którzy są wierni aż do śmierci, w zmartwychwstaniu otrzymują tę szatę jako swą własną (Obj. 19:8). Uważajmy jednak, byśmy nie splamili jej grzechem, błędem, samolubstwem lub światowością (Judy 23). Tak więc Chrystus w urzędzie, w którym osobiście staje się naszą Sprawiedliwością, leczy nas od zła wynikającego z grzechu i przekleństwa, którym jest brak sprawiedliwości. W ten sposób czyni On zadość wymogowi Boskiego prawa, żądającemu od nas, byśmy byli mu doskonale posłuszni, tj. abyśmy byli sprawiedliwi. Ten urząd Chrystusa stale utrzymuje nas zatem w harmonii z Boskim prawem jako tych, którzy w poczytany sposób je wypełniają. W urzędzie Orędownika Chrystus uwalnia nas od wyroku za grzech, tj. dokonuje dla nas przebaczenia grzechów, natomiast we wcześniejszym urzędzie udziela nam Swojej sprawiedliwości. Razem utrzymują nas one w pełnej harmonii z Boskim prawem. Jest jeszcze czwarte zło, jakie grzech i klątwa sprowadziły na klasę wiary: niezdolność, by o własnych siłach prowadzić pozbawione samolubstwa i światowości życie, w wyniku czego żyje ona samolubnie i po światowemu (Izaj. 53:6; Rzym. 14:15; 2 Kor. 5:15; Filip. 2:4-21; 1Piotra 2:11; Mat. 24:38; Łuk. 8:14; 12:19; Tyt. 3:3; Jak. 5:5; 1Piotra 1:14; 4:2-4). To zło jest pokonywane przez urząd Chrystusa jako przyszłego Oblubieńca czyniącego klasę wiary Swą wybranką, dzięki czemu udziela jej niebiańskich perspektyw, ambicji i nadziei, przez które umożliwia jej pokonanie samolubstwa i światowości oraz rozwijanie miłości bezinteresownej i niebiańskich myśli (Psalm 45:11,12,14,15; 2 Kor. 11:2,3; Rzym. 12:2; Kol. 3:1-4; Obj. 19:7-9; 21:2,9,10).
Istnieje jednak także i piąte zło, jakie grzech i klątwa sprowadziły na człowieka, łącznie z klasą wiary: oddaliły one Boga od człowieka i człowieka od Boga. To zło leczy Chrystus w urzędzie Najwyższego Kapłana. Tak jak funkcją Odkupiciela jest