Epifaniczny tom 12 – rozdział 3 – str. 270

Biblia jako Boskie Objawienie (c.d.)

jak również w znaczeniu jego niekorzystnych skutków prowadzących do śmierci? Odpowiedzi Biblii na to pytanie (logiczne i zadowalające w swej prostocie, harmonii, pięknie i wzniosłości) przedstawiamy jako dowód tego, że Biblia jest Boskim objawieniem. Inne religie nie mogą na to pytanie udzielić odpowiedzi rozsądnej dla umysłu i zadowalającej dla serca. Najpierw podamy pokrótce ogólną odpowiedź na to pytanie, a następnie kilka bardziej szczegółowych. Ogólna odpowiedź jest następująca: dozwalając na zło, Bóg wybrał najlepszy z możliwych sposobów zamanifestowania ludziom i aniołom Swojego wspaniałego charakteru mądrości, sprawiedliwości, miłości i mocy, promieniującego prostotą, harmonią, pięknem i wzniosłością najwyższej doskonałości, by poprzez taką manifestację ludzie i aniołowie mogli odnieść wieczną korzyść. Jak wspomnieliśmy, odpowiedź ta jest ogólnikowa. Wyjaśnią ją odpowiedzi szczegółowe, ponieważ realizacja tych szczegółów prowadzi do cudownej manifestacji Jego charakteru mądrości, sprawiedliwości, miłości i mocy. By wyjaśnić te szczegóły, pokażemy, dlaczego dozwolone zostało zło: (1) wobec wybranego ludu Boga oraz (2) wobec niewybranych ludzi i aniołów. Rozpoczniemy od wybranych. Dlaczego Bóg dozwala, by wybrani cierpieli? Jak wiemy, wybrani składają się z czterech klas: (1) Jezusa i Kościoła, (2) Starożytnych Godnych, (3) Wielkiej Kompanii oraz (4) Młodocianych Godnych. Odpowiedź na to pytanie będzie się nieco różniła w przypadku każdej z tych klas, a także w odniesieniu do Jezusa i Kościoła, który jest Jego Ciałem.

      Wiemy, że Jezus był bez grzechu, a więc żadne z Jego cierpień nie mogło Go spotkać z powodu Jego własnego grzechu, którego nie posiadał (Izaj. 53:9; Jana 7:18; 8:46; 2Kor. 5:21; Żyd. 1:9; 4:15; 7:26; 9:14; 1Piotra 1:19; 2:22; 1 Jana 3:5). Według Biblii Jezus po pierwsze cierpiał dla wystawionej przed Nim radości (Żyd. 12:2). Tą radością było: (1) rozkosz czynienia woli Ojca w realizacji Jego planu (Psalm 40:8, 9; Żyd. 10:7); (2) zdobycie wybranych, niektórych jako Oblubienicy, Kościoła (Psalm 45:10-12; 2Kor. 11:2;

poprzednia stronanastępna strona