Epifaniczny tom 12 – rozdział 3 – str. 287
Biblia jako Boskie Objawienie (c.d.)
Ezech. 36:24-38; 37:22-28; Joela 2:28,29; Amos 9:14,15; Abdyj. 21; Sof. 3:8,9; Agg. 2:7-9; Zach. 8:20-23; Mal. 4:1-3; Mat. 6:10; 19:28; 25:32; Łuk. 2:31,32; 12:32; 22:29,30; Jana 18:36; Dz.Ap. 1:6,7; 3:19-21; 15:16, 17; Rzym. 8:17; 14:9; 1Kor. 15:21-28; Filip. 2:9-11; 2Tym. 2:10-12; 4:1; Jak. 2:5; Obj. 1:5,6; 2:26,27; 3:21; 5:9,10; 11:15; 20:4-6,7-9. Wyjaśnienie tych wersetów dostarczyłoby materiału do dużej rozprawy. Nie podejmując próby ich interpretacji, polecamy je jednak uwadze czytelnika. Ograniczymy się tutaj tylko do stwierdzenia, iż opisują one czas błogosławieństw spływających na rodzinę ludzką, dokładne przeciwieństwo warunków klątwy i grzechu obecnych wśród rodziny ludzkiej, o czym Biblia, rozum i fakty uczą jako o rzeczywistym doświadczeniu.
Stosowne będzie tutaj opisanie panujących wówczas błogosławionych warunków, w celu skontrastowania ich z obecnymi złymi warunkami, na podstawie czego będzie można zauważyć, że po doświadczeniu ze złem nastąpi doświadczenie ze sprawiedliwością, co nauczy rodzinę ludzką całkowicie odmiennej lekcji od tej, jaką uczyło ją doświadczenie ze złem. Dowiedzie to, że grzech jest złą rzeczą, złą w swej naturze i złą w swych skutkach, degradując fizycznie, umysłowo, artystycznie, moralnie i religijnie w niedoskonałość aż do śmierci. Doświadczenie ze sprawiedliwością dowiedzie natomiast, że sprawiedliwość jest dobrą rzeczą, dobrą w swej naturze i dobrą w swych skutkach, podnosząc fizycznie, umysłowo, artystycznie, moralnie i religijnie do doskonałości, do życia. Prosimy czytelnika o zwrócenie uwagi na przeciwstawne rzeczy, jakie zostaną za chwilę podane odnośnie do obecnego doświadczenia ze złem i przyszłego doświadczenia ze sprawiedliwością: (1) Obecnie ziemia pełna jest niedoskonałości i spustoszenia (Izaj. 61:4), które wtedy będą naprawione, a ziemia – zamieniona w raj (Ezech. 36:35; Izaj. 35:1,2). (2) Teraz władzę sprawuje szatan jako okrutny tyran (2Kor. 4:4; Efez. 2:2), wówczas będzie on związany i uwięziony (Obj. 20:1-3), a władzę sprawować