Epifaniczny tom 12 – rozdział 3 – str. 289

Biblia jako Boskie Objawienie (c.d.)

(12) Obecnie kwitną złe instytucje (Obj. 13:1-8,12-17), wtedy będą one zniszczone, a ich miejsce zajmą dobre instytucje (Izaj. 65:15; 60:14,15). (13) Teraz bezbożne narody i ludzie sprzeciwiają się sprawie Pana i wzajemnie się nienawidzą (Psalm 2:1-3; Obj. 17:14), wówczas te bezbożne narody będą rozbite na kawałki (Psalm 2:4-9; Izaj. 60:13; Obj. 2:26,27), natomiast pokutujące narody i ludzie dostąpią miłosierdzia, będą się wzajemnie miłować i zostaną wyzwoleni (Psalm 2:10-12; 72:12-14; Łuk. 2:14). (14) Teraz ludzie pracują na próżno i rodzą dla udręki, budują domy, a inni niekiedy im je zabierają (Izaj. 65:22,23), wówczas będzie im się wspaniale powodziło w ich przedsięwzięciach, nie niepokojeni i nie oszukiwani będą się cieszyć owocami swej pracy (Izaj. 60:17; 65:21; Mich. 4:4). Pod tymi czternastoma względami wśród ludzkości panują obecnie złe doświadczenia i warunki, natomiast w tysiącletnim panowaniu Chrystusa wśród ludzi panować będą dobre doświadczenia i warunki, a wszelkie zło będzie zdławione.

      Biblia uczy, że Adam przez swój grzech sprowadził na ludzkość te złe doświadczenia (Rzym. 5:12-14, pierwsze zdania w. 15-19,21 oraz 1Kor. 15:21,22), natomiast Jezus przez Swoją sprawiedliwość sprowadzi dla ludzkości te dobre doświadczenia (drugie zdania Rzym. 5:15-19,21 i 1Kor. 15:21,22, a także w. 23-28). Prosimy zauważyć, jak te dwa rodzaje doświadczeń są pokazane w Rzym. 8:19-22, gdzie św. Paweł, w wersecie Rzym. 8:19 dowodzi, że pragnienie człowieka, by być wyzwolonym od obecnego zła, może być zaspokojone dopiero wtedy, gdy Chrystus i Kościół jako Synowie Boży objawią się w chwale Tysiąclecia. Natomiast według wersetu 22 cała ludzkość cierpi obecnie w doświadczeniu ze złem. Zauważmy, jak werset 20 wykazuje, że bez pytania nas o zdanie zostaliśmy poddani klątwie, lecz nie w sposób beznadziejny, ponieważ werset 21 obiecuje wyzwolenie całej rodziny ludzkiej spod wyroku śmierci, który jako niewola skażenia wiąże ją z doświadczeniem ze złem aż do śmierci. Celem jest to, by wszyscy mogli dostąpić uwolnienia od przekleństwa do wolności, jaką przez doświadczenie ze sprawiedliwością zaoferują

poprzednia stronanastępna strona