Epifaniczny tom 12 – rozdział 3 – str. 306
Biblia jako Boskie Objawienie (c.d.)
i najskrytszych pragnień serca. Dlatego Biblia, która to czyni, musi mieć Boskie pochodzenie. W niej bowiem znajduje się jedyne rozwiązanie tej tajemnicy i dlatego musi być ona Boskim objawieniem. Nikt inny oprócz Boga nie może bowiem wyjaśnić tej kwestii w sposób zadowalający umysł i serce, ponieważ tylko On, Stwórca, pierwszy mógł wiedzieć, do czego wykorzysta zło w procesie twórczym dotyczącym ludzi i aniołów. Dlatego Biblia, która jako jedyna podaje satysfakcjonujące wyjaśnienie tej tajemnicy, musiała być zapoczątkowana przez Boga, tj. musi ona być Boskim objawieniem.
Przechodzimy teraz do szóstego wewnętrznego dowodu na to, że Biblia jest Boskim objawieniem. Jest on następujący: Okup, jako ześrodkowanie mądrości i mocy Boga ku zbawieniu, będący centralną doktryną Boskiego planu, od której zależy wszystko inne, dowodzi, że Autorem Biblii jest Bóg. Tylko bowiem Bóg mógł stworzyć tę doktrynę i przyznać jej dominujące miejsce w Swoim planie. Stanie się to jasne, gdy pokażemy ją jako taką. Rzeczownik okup użyty w Biblii oznacza równoważną cenę (Mat. 20:28; 1Tym. 2:6). Jest on przedstawiony w Biblii w terminach transakcji handlowej: Boska sprawiedliwość trzymała więźnia w niewoli prowadzącej do śmierci za jego dług grzechu. Grzech sprawił, że człowiek stracił wszystko, co posiadał – doskonałe ciało i życie, prawo do życia oraz prawa życiowe, udzielone mu przez Boga jako prezent z przywilejem zatrzymania ich tak długo, jak długo będzie posłuszny Bogu, tzn. tak długo, jak długo będzie ich używał zgodnie z zaleceniami Boga – w sprawiedliwości. Jego grzech skłonił sprawiedliwość Boga do odebrania mu warunkowego daru w postaci doskonałego ciała i życia oraz prawa do życia i praw życiowych, ponieważ przez swój grzech odmówił używania go zgodnie z warunkiem, na jakim został on udzielony (1Moj. 2:17; 3:19; Rzym. 5:12-21). Dlatego sprawiedliwość skazała człowieka na śmierć w stanie niewoli klątwy jako spłatę długu za to wszystko, czym on był i co posiadał jako doskonały człowiek. Dług ten zaciągnął on wobec sprawiedliwości za swój