Epifaniczny tom 12 – rozdział 4 – str. 373
Biblia jako Boskie Objawienie (c.d.)
wjechał On do Jeruzalem (Łuk. 19:42). Dwa dni później Jezus powiedział, że już są spustoszonym i zaślepionym ludem (Mat. 23:27-39). A więc ich zaślepienie rozpoczęło się w dniu wkroczenia przez Chrystusa do Jeruzalem, co według Zach. 9:9-12 rozpoczęło czas, który Zachariasz nazywa dwójnasobem. Jeremiasz (16:18) mówi nam, jak długo miała trwać ich kara, także nazywając ten okres dwójnasobem. Izaj. 40:2 powiada nam, że gdy upłynie postanowiony czas ich cierpień, zwany ich dwójnasobem, łaska Pana zacznie do nich powracać, w wyniku czego zostaną pocieszeni.
Podsumujmy: Rzym. 11:25 mówi nam, że mieli oni pozostawać w stanie pełnej niełaski tak długo, jak długo będzie trwał Wiek Ewangelii w jego wyborze pełnej liczby wybrańców z pogan. A zatem ich dwójnasób miał trwać tak długo, jak długi jest Wiek Ewangelii. Hebrajskie słowo przetłumaczone w Izaj. 40:2 jako dwójnasób to kephel, co oznacza stronę złożoną na pół, przy czym zagięcie rozpoczyna się dokładnie w samym jej środku. Hebrajskie słowo użyte w Zach. 9:12; Jer. 16:18 to mishneh, które między innymi oznacza dokładne powtórzenie czasu lub innej rzeczy. Zach. 9:12 stwierdza, że w swej drugiej części dwójnasób rozpoczął się w dniu wjazdu Jezusa do Jeruzalem, 10 Nisan 33 r. n.e. Zauważamy, że według chronologii biblijnej, Jakub, głowa cielesnego Izraela, umarł w kwietniu 1813 r. p.n.e., co dało początek Wiekowi Żydowskiemu w odróżnieniu od Wieku Patriarchów, który dobiegł końca z chwilą śmierci Jakuba. Natomiast Jezus, Głowa duchowego Izraela, umarł w kwietniu 33 r. n.e., dokładnie 1845 lat po śmierci Jakuba. Wiemy, że w kwietniu 1878 roku, dokładnie 1845 lat po śmierci Jezusa, Izrael otrzymał dwa pierwsze przejawy powracającej łaski Boga: (1) Franz Delitzsch rozpoczął przygotowania do dystrybucji popularnego wydania swego hebrajskiego Nowego Testamentu oraz (2) porozumienie europejskie rozpoczęło przygotowania do zwołania konferencji berlińskiej, która w czerwcu 1878 roku, w tym samym czasie, w którym Delitzsch rozpoczął powszechną dystrybucję swego hebrajskiego Testamentu, wydała dekret o złagodzeniu pewnych