Epifaniczny tom 12 – rozdział 5 – str. 482

Biblia jako Boskie Objawienie (dok.)

– po uzyskaniu przebaczenia i w związku z nim muszą postępować sprawiedliwie, co dotyczy także braci, sióstr i innych krewnych, przyjaciół, znajomych i obcych. Zasada ta obowiązuje także w społecznych relacjach pszczół, mrówek oraz niektórych psów, koni, krów i owiec. Tak więc żądanie przez Boga, by usprawiedliwieni z wiary po uzyskaniu przebaczenia i w związku z nim prowadzili prawe życie, jest w harmonii z budową i biegiem natury. Poniżej przedstawimy inne zarysy Boskiego planu zilustrowane analogiami w budowie i biegu natury. Jednak te, jakie przedstawiliśmy dotychczas, dowodzą, że nie ma w nich niczego nierozsądnego ani przeciwnego budowie czy biegowi natury, co w logiczny sposób usuwa wszelkie obiekcje do ich przyjęcia.

       Następnym krokiem po usprawiedliwieniu jest w Boskim planie poświęcenie, które oznacza rezygnację z własnej woli i woli innych oraz przyjęcie woli Boga za swą własną, co prowadzi do pozostawania martwym dla siebie i świata, a żywym dla Boga. W przypadku Jezusa i Jego naśladowców takie pozostawanie martwym dla siebie i świata, a żywym dla Boga, oznacza, że ofiarują oni aż do śmierci wszystko to, co ludzkie w służbie i w interesie Boga, utrzymując swoją wolę martwą, a przyjmując za własną wolę Boga, badając, głosząc i praktykując Jego Słowo, znosząc towarzyszące temu doświadczenia i przejawiając odpowiednią czujność i modlitwę. Jezus i wierni czynili to aż do śmierci. Zaproszenie ich przez Boga do takiego postępowania i zastosowanie się przez nich do tego pozostaje w harmonii z budową i biegiem natury, jak dowiodą tego liczne ilustracje. Widzimy, iż jest tak w przypadku poddanych i władców, pracowników służących pracodawcom, obywateli zobowiązanych wobec państwa i spełniających te obowiązki, konstytucyjnych władz i podstawowych praw danego kraju, przywódców rządów i ich podwładnych, żołnierzy w relacji do ich dowódców i wyższych oficerów, oficerów i generałów w ich relacjach, policjantów i inspektorów, członków zakonów i ich przełożonych, sług i panów, uczniów i nauczycieli z jednej strony oraz

poprzednia stronanastępna strona