Epifaniczny tom 12 – rozdział 5 – str. 488

Biblia jako Boskie Objawienie (dok.)

jako Nauczyciela, a Kościoła jako Jego uczniów widoczna jest w każdym nauczycielu i uczniu. Ich bycie pielgrzymami i przechodniami w tym świecie zobrazowane jest w podróżnikach po obcych i wrogich krajach. Ich bycie Synami Boga oraz starszym Bratem i młodszymi braćmi pokazane jest w najstarszych i pozostałych dzieciach w rodzinie. Maluczkie Stadko jako mężczyźni, a Wielka Kompania jako kobiety w podobny sposób pokazani są w synach i córkach w rodzinie. Jezus jako główny, a Kościół jako drugorzędni poławiacze ludzi są dobrze zilustrowani w rybakach i myśliwych. Jezus jako opiekun ludu Bożego, a dzieci Boże jako Jego podopieczni są dobrze zobrazowani w pasterzu i owcach w stadzie. Ich uczestnictwo w przywilejach i służbie jest zobrazowane w Wieczerzy Pańskiej, a także w różnych związkach społecznych wśród ludzi i zwierząt. Ich wspólne cierpienie aż do śmierci i powstanie do życia symbolizowane jest w chrzcie wodnym. A ich bycie partnerami Boga w realizacji Jego planu jest dobrze pokazane w partnerstwie biznesowym składającym się z głównego partnera seniora, głównego partnera juniora i drugorzędnych partnerów juniorów.

       W niektórych swych opisach Pismo Święte przedstawia chrześcijańskie życie jako życie embrionalne, a w niektórych jako życie narodzone. Wyżej pokazaliśmy siedmioczęściową analogię procesu tworzenia jako życia embrionalnego. Ten punkt widzenia jest biblijnie przedstawiony po to, by wyraźnie pokazać rolę Boga jako Ojca i Przymierza jako Matki w procesie doprowadzania do istnienia Boskich istot. Gdyby Ich rola była wszystkim tym, na czym polega chrześcijańskie życie, jeśli chodzi o nas, byłaby to rzecz bierna, ilustrowana przez proces powstawania każdego życia zwierzęcego. Jednak w życiu chrześcijańskim występuje element aktywności, który jest ukazywany w biblijnych opisach chrześcijańskiego życia jako życie narodzone, np. obydwa te zarysy są kolejno pokazane w poczytanym stanie narodzenia (w rzeczywistości w stanie embrionalnym jako synów) w 1Jana 3:2, a w Rzym. 8:23 w rzeczywistym stanie narodzenia pierwszego zmartwychwstania. Obydwa te warunki są pokazane przez doświadczenia Izaaka

poprzednia stronanastępna strona