Epifaniczny tom 12 – rozdział 5 – str. 493

Biblia jako Boskie Objawienie (dok.)

niektórym ze swych sług, by korzystnie je inwestowali w czasie jego nieobecności. Jednak Żydzi, niedarzący sympatią Archelausa, wysłali poselstwo do Rzymu, błagając Augusta, by nie przyznawał mu królestwa. Z pewnymi ograniczeniami August przystał na prośbę Archelausa. Gdy ten powrócił, rozliczył się ze swoimi sługami i ukarał swych przeciwników, którzy nie chcąc zgodzić się na to, by on został ich władcą, starali się uzyskać odmowę Augusta dla jego prośby. Znajdujemy tutaj piękną ludzką analogię do powierzenia przez Chrystusa szafarstwa Jego sługom, Jego wniebowstąpienia, pobytu w niebie, uzyskania królestwa, drugiego adwentu, rozliczenia się z wiernymi i częściowo wiernymi oraz ukarania w czasie ucisku Jego przeciwników. Takie analogiczne wydarzenia miały miejsce tak często w historii, szczególnie perskiej, greckiej, rzymskiej i średniowiecznej, że skłonni jesteśmy przyjąć pogląd, iż są one rzeczami wrodzonymi ludzkiej naturze w podobnych warunkach.

       Zmartwychwstanie Kościoła do duchowego życia w jego czterech wybranych klasach, dwóch na początku i dwóch pod koniec Tysiąclecia, znajduje analogię w budowie i biegu natury. Apostoł Paweł (1 Kor. 15:35-41) podaje nam pewne analogie w naturze do niektórych zarysów zmartwychwstania, szczególnie jego procesu, natury oraz różnych ciał, jakie otrzymują wzbudzane klasy. Różne klasy zmartwychwstałych można zilustrować w różnych zbożach: pszenica – Maluczkie Stadko, jęczmień – Wielka Kompania, żyto – Starożytni Godni, a owies – Młodociani Godni, natomiast kukurydza może być ilustracją klasy restytucyjnej. Niezmienność stanu tych klas w procesie umierania aż do stanu śmierci jest dobrze reprezentowana niezmiennością każdego rodzaju zboża, które rodzi tylko według swego rodzaju. Równoległością do zachowania zasady życia i charakteru różnych rodzajów zbóż jest zachowanie przez Boga zasady życia i charakteru każdej jednostki w jej własnej klasie. Rozsiewanie ziaren odpowiada poświęceniu i spłodzeniu z Ducha wybranych klas oraz sianiu grzechu i błędu w klasach niewybranych. Umieranie i śmierć różnych

poprzednia stronanastępna strona