Epifaniczny tom 12 – rozdział 6 – str. 572
Natchnienie Biblii
mocą i energią, a więc potrzebowali natchnienia, by tego dokonać. Te same zasady w łatwiejszych warunkach będą działać wobec niewybranych. Zatem natchniona Biblia, z kolejną częścią, jaka zostanie do niej dodana w Tysiącleciu, będzie konieczna do udzielenia im niezbędnego oświecenia i energii do zdobycia i utrzymania działającego wówczas zbawienia. Do realizacji dodatkowych celów Biblii (obecnego zbawienia wiernych wybrańców, a później wiernych niewybrańców) potrzebna jest zatem natchniona Biblia. Główne cele Biblii są dwojakiego rodzaju: (1) uwielbienie Boga jako Źródła Biblii oraz jako Źródła skutków, jakie przynosi ona w życiu wybranych i niewybranych oraz (2) uwielbienie Chrystusa jako Narzędzia Biblii i jako Narzędzia jej skutków w stosunku do obydwu tych klas. Gdy mówimy o uwielbieniu przez Biblię Boga jako Źródła oraz Chrystusa jako Narzędzia jej wyżej wspomnianych skutków jako celów drugorzędnych, nie powinniśmy rozumieć, że Bóg i Chrystus używają aprobaty dla ostentacji czy popisywania się. Pragną oni, by Biblia zrealizowała swe główne cele poprzez realizację celów drugorzędnych, ponieważ służy to dobru: fizycznemu, umysłowemu, artystycznemu, moralnemu i religijnemu, zarówno w odniesieniu do wybranych, jak i niewybranych, co – jako skutek Biblii – przyniesie chwałę Bogu. Innymi słowy, taka chwała dla Boga i Chrystusa będzie przez Nich pożądana i zadowoli Ich, ponieważ jest to zgodne z dobrymi zasadami: prawdą i duchem prawdy. Zadowolenie Boga i Chrystusa polega bowiem na radowaniu się przez Nich z tego, że Ich stworzenia mają upodobanie w dobrych zasadach i praktykują je. Jest to zatem szlachetne pragnienie Boga i Chrystusa: pragną Oni być uwielbieni w skutkach, jakie Biblia dokonuje obecnie w wybranych, a później dokona w niewybranych. Jednak nienatchniona Biblia nie mogłaby osiągnąć tych dwóch głównych celów. Musi być natchniona, by zrealizować swe dwa cele drugorzędne, dzięki którym gwarantowane są dwa cele główne. Chwała niech będzie naszemu Bogu i Chrystusowi za Ich szlachetne charaktery, widoczne w głównych