Epifaniczny tom 12 – rozdział 7 – str. 758

Przymioty i zastosowania Biblii

zmuszeni do zmodyfikowania znacznej części swych poglądów na temat historyczności Biblii, choć w dalszym ciągu odrzucają fragmenty, które nie są w ten sposób potwierdzone. Obszar proroctwa należy do tych, wśród których kwitnie wiele błędów. Odrzucając mesjaństwo Jezusa, Żydzi zaprzeczają wszystkim proroctwom dotyczącym pierwszego adwentu. Teoria o powrocie Jezusa w ciele zaprzecza wielu proroctwom dotyczącym Jego drugiego adwentu. Fakt, że powrót ten następuje przed Tysiącleciem odrzucany jest przez post- i antymillenarystów. Niemal każdy nauczyciel religijny zaprzecza Żniwu. Proroctwa mające zastosowanie do Kościoła są błędnie odnoszone do cielesnego Izraela, a te dotyczące Izraela – do Kościoła, do czego należy jeszcze dodać błędne ich interpretowanie. Proroctwa Tysiąclecia są często stosowane do Wieku Ewangelii, także uzyskując błędne interpretacje. Niektóre księgi w całości, a inne częściowo są błędnie interpretowane, np. Izajasza, Jeremiasza, Ezechiela, znaczne fragmenty Daniela, Pieśni nad Pieśniami, Kaznodziei, Psalmów i Przypowieści, większość mniejszych Proroków oraz całe Objawienie. Rodzina ludzka z pewnością posiada całą gamę błędów związanych z proroctwem. Prowadzą one do licznych kontrowersji, dając okazję do praktykowania zbijania.

      Bardzo często błędnie są przedstawiane typiczne nauki Boskiego Słowa. Są one równie liczne jak zarysy historyczne i biograficzne. W większości przypadków mają dwa zastosowania, a niektóre z nich nawet trzy, np. po jednym dla każdego ze Żniw, a jedno na okres Epifanii. W wielu innych przypadkach mają jedno zastosowanie na okres Interim i jedno na okres Epifanii. W niektórych przypadkach ich zasada ma zastosowanie na Wiek Ewangelii, ale główne zastosowanie dotyczy Wieku Tysiąclecia, np. zarządzenia związane z Przymierzem Zakonu. I tak, Dawid jest używany w trzech zastosowaniach na Wiek Ewangelii: (1) Kościół, (2) Dwunastu Apostołów i (3) brat Russell. Salomon występuje w trzech zastosowaniach: członkowie gwiezdni z okresu Interim, posłaniec Epifanii, Chrystus w Tysiącleciu. Trzy zastosowania posiada Jozue: w Wieku Ewangelii Jezus, posłaniec Epifanii oraz Głowa i Ciało w Tysiącleciu. Sędziowie mają

poprzednia stronanastępna strona