Epifaniczny tom 15 – rozdział 1 – str. 10

Chrystus: Jego karnacja

Tak więc na nasze pierwsze pytanie, z czego była karnacja, udzielamy odpowiedzi w formie przeczącej: nie była ona z Boskiej natury w rzekomej drugiej osobie trójcy. To, że Jezus nie jest Bogiem, oczywiste jest na podstawie faktu, że w poprawnych tłumaczeniach Biblii nigdy nie jest On pod natchnieniem nazywany Bogiem, Istotą Najwyższą. Nie jest też nazywany wyłącznym imieniem Boga, Jehowa. Biblia nigdy też nie przypisuje Jemu osobiście wyłącznych przymiotów osoby Jehowy, takich jak wszechmoc, wszechobecność, wszechwiedza, wieczność, supremacja. Nie przypisuje Mu też ona wyłącznego dzieła Jehowy ani wyłącznych zaszczytów Jehowy. Wszystko to dowodzi, że nie jest On Bogiem w najwyższym znaczeniu tego słowa (E 1, str.516-536).

      Gdy już zauważyliśmy, że punktem wyjścia dla karnacji nie była Boska natura, jesteśmy teraz przygotowani do udzielenia odpowiedzi, z czego ona była: była to karnacja z poziomu istoty duchowej w naturze niższej od Boskiej, lecz wyższej od natury aniołów. Innymi słowy, Istota, która przeszła karnację, była kimś niższym od Boga, lecz wyższym od aniołów. Był nią Logos (Słowo), Archanioł, Michał. Że przedludzki Chrystus był Michałem, wnioskujemy z faktu, że to właśnie Jezus przed Swym tysiącletnim panowaniem ujmuje tysiącletnią władzę i sprowadza na narody czas ucisku (2Tes. 1:7,8; 1Tes. 4:16; Obj. 11:15-18; 19:11-21). Daniel stwierdził, że uczyni to Michał (Dan. 12:1 por. z Mat. 24:21). Michał jest nazywany Archaniołem, tzn. głównym Posłańcem (Judy 9), którym jest nasz Pan, ponieważ może być tylko jeden główny posłaniec Boga, Jezus (Mal. 3:1; Psalm 34:8). To dlatego słowo archanioł nigdy nie występuje w Biblii w liczbie mnogiej – archaniołowie. Gdyby było więcej archaniołów niż jeden, mówiąc o Michale, Juda nazwałby Go an archangel, lecz ponieważ jest tylko jeden, nazywa Go the Archangel [przedimek nieokreślony a lub an sugeruje w języku angielskim istnienie większej liczby osób lub rzeczy poprzedzonych tym przedimkiem, natomiast przedimek określony the sugeruje wyłączność, wyjątkowość, jedyność takiego rzeczownika – przypis tł.]. To, że w 1Tes. 4:16 przymiotnik archanielski odnosi się do Jezusa,

poprzednia stronanastępna strona