Epifaniczny tom 15 – rozdział 1 – str. 15
potraktowanych przez dawniejszych tłumaczy trynitarzy niż ten. Przekład A.V. sprawia, że werset 6 uczy przeciwnie do zawartej w nim nauki, co w dużym stopniu naprawiły przekłady R.V. oraz A.R.V. Pierwsze zdanie wersetu 7 powinno być ostatnim zdaniem wersetu 6. Najpierw zacytujemy tłumaczenie tego wersetu w przekładzie I.V. bez komentarza, a następnie z komentarzami w nawiasach, jak to uczyniliśmy z cytatem z Jana 1:1-3,14: (w. 5-8) „Tego bądźcie o sobie rozumienia, które było i w Chrystusie Jezusie, który będąc w kształcie Bożym, nie uważał bycia równym Bogu za rzecz, którą zamyślał przywłaszczyć sobie; lecz przeciwnie, wyniszczył samego siebie. Przyjąwszy kształt niewolnika, po staniu się podobny ludziom i po znalezieniu się postawą jako człowiek, poniżył samego siebie, po staniu się posłusznym, aż do śmierci, i to śmierci krzyżowej”. Wierzymy, że przekład I.V. podaje zarówno dosłowne, jak i poprawne tłumaczenie tych trzech wersetów. A teraz cytujemy ten fragment z pewnymi komentarzami w nawiasach: „Tego [naśladowania postępowania, jakie za chwilę będzie opisane] bądźcie o sobie rozumienia [bądźcie zdecydowani z całego serca], które [zdecydowanie, determinacja] było i [w zakresie oddania całym sercem] w Chrystusie Jezusie, który będąc w kształcie Bożym [W czasie Jego poprzedniej egzystencji, gdy istniał jako istota duchowa, tak jak Bóg istnieje jako istota duchowa. Zdanie to nie twierdzi ani nie sugeruje, że znajdował się On na Boskim poziomie istnienia jako druga osoba rzekomej trójcy; pokazuje ono jedynie, jaki był Jego poziom istnienia: istniał wtedy jako istota duchowa – na poziomie, na którym znajduje się Bóg, który jest Duchem (Jana 4:24), oraz wszystkie pozostałe istoty duchowe (Żyd. 1:14). Pokazany tutaj kontrast dotyczy różnicy między poziomem istnienia posiadanym przez istoty duchowe w odróżnieniu od poziomu istnienia ludzi, na co wskazuje cały ten fragment, który kontrastuje Jego przedludzki i ludzki poziom istnienia], nie uważał [był w pełni przekonany] bycia równym Bogu [czym nie może być żadne stworzenie] za rzecz [cel ambicji], którą zamyślał przywłaszczyć sobie